  • 201. Data: 2015-11-24 12:31:01
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ZeN" <z...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:n31cas$mch$1@node1.news.atman.pl...

    > a tego pewnie ze względów technologicznych nie dało się inaczej
    > zaprojektować?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=bbP9jbeDSg0#t=104

    Wystarczy chujowe tworzywo. Często w tanich urządzeniach, do polistyrenu
    robiącego za obudowę, czy przyciski, dodaje się chyba jakiegoś
    plastyfikatora psu z dupy wyjętego (a psa należy raczej pogłaskać, niż mu
    plastyfikator z dupy wyjmować), przez co materiał po prostu... PARCIEJE. I
    po jakimś czasie sam się rozpada, nawet od niewielkiego dotyku. Ja w tej
    zmywarce zrobiłbym ten przycisk, tak, że wytrzyma 10 lat i więcej.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 202. Data: 2015-11-24 12:47:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ZeN" <z...@n...pl> wrote in message

    > a tego pewnie ze względów technologicznych nie dało się inaczej
    > zaprojektować?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=bbP9jbeDSg0#t=104

    Jasne że się dało... I zgadzam się, że to bardzo frustrujące jest.
    Mam podobny przykład z pompką/kompresorem elektrycznym
    do kół w samochodzie, zasilanym z gniazda zapalniczki...
    Pompka działa wyśmienicie ale wtyczka się stopiła.
    Tak jak człowiek z filmu sam sobie naprawiłem urządzenie
    kupując porządną, nową wtyczkę do zapalniczki, taką na 15A
    bo też mnie frustruje gdy całe urządzenie jest sprawne gdy jakaś
    pierdółka padnie - szkoda wyrzucić na śmietnik, serce krwawi.

    Ale co to ma do rzeczy w omawianym temacie?
    Gdzie tu masz dowód na *celowe* postarzanie produktu?
    Ja tam tylko widzę efekt pracy jakiegoś inżyniera,
    który pomyślał dupą zamiast głową...
    Wy chyba zakładacie, że projektant jest jakimś nieomylnym
    bogiem, i jeśli robi jakiś element ulegający usterce to jest
    to celowe, wyrachowane działanie aby Was wkurwić :-))
    Nie! To jest ogólnie panujące dziadostwo i nieudolność.
    Niedopracowane, nieprzemyślane projekty a nie jakieś
    wyrafinowane i wyrachowane metody celowego postarzania.

  • 203. Data: 2015-11-24 12:50:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pszemol wrote:

    > Pełnisz wtedy rolę recyklera i serwisanta.

    Czego mu w EU nie wolno -- rozbieranie sprzętu jest karalne
    w naszym obozie wolności. Nawet stosowne pomoce do tresury
    dzieciaków zostały wyprodukowane:

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjihuXi_qjJAhXBF
    SwKHQCXBjIQFggfMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.wroclaw.pl%2
    Ffiles%2Furzad%2Fsrodowisko%2Fplansza_zadanie5.pdf&u
    sg=AFQjCNFUnDQ8jjoODBZPYOK1cUITRJk7-A&sig2=8FlH6wNau
    sHawSEsVUQdHA&bvm=bv.108194040,d.bGQ

    Inna sprawa, że chyba nikt tego nie sprawdza.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 204. Data: 2015-11-24 12:53:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > po jakimś czasie sam się rozpada, nawet od niewielkiego dotyku. Ja w tej
    > zmywarce zrobiłbym ten przycisk, tak, że wytrzyma 10 lat i więcej.

    Wprzypadku tego przycisku chodziło raczej o to, aby popychacz
    był jednocześnie światłowodem do tego LEDa który jest obok
    przycisku... A że dawno temu były ISOSTATy z podświetlaniem
    a teraz są takie mikro-styki z LEDem obook no to design jest inny.

  • 205. Data: 2015-11-24 13:24:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > O ile zakładasz spalanie stechiometryczne, a przecież nigdy
    > nie jest takie.

    Nie wiem co by mogło oznaczać "spalanie stechiometryczne", ale
    realcja chemiczna zawsze taka jest. Najwyżej może być tak, że
    obok dominującej reakcji spalania prowadzącej od węglowodorów
    do wody i dwutlenku węgla, zachodzą też poboczne, których
    produktami są tlenek węgla, sadza, czy coś jeszcze innego.
    Ale te w końcu też mają się dopalić gdzieś w katalizatorze,
    a z rury ma lecieć woda sodowa w postaci gazowej.

    > Absolutnie nie ! Odchyłka aktualnego stosunku składu mieszanki
    > od składu idealnie stechiometrycznego zmienia się w czasie
    > jazdy i zależy od wielu, wielu czynników, a więc nie takie proste.

    Skład mieszanki to już w ogóle nie ma wpływu na takie rzeczy.
    Nadniarowy tlen ze zubożonej mieszanki po prostu przechodzi
    nieruszony do gazów wydechowych. Reakcje chemiczne są te same,
    nie ma co mieszać stechiometrii do procesów fizycznych.

    > Generalnie wszystko to jest proste jak metr sznurka w kieszeni :-)

    Niektórzy jednak starają się go trzymać tam na szpulce, w formie
    uporządkowanej.

    Jarek

    --
    Jeden jest rytm, jeden rytm, jeden jest węgiel i tlen
    Zwykłą losu koleją, praca, posiłek i sen

  • 206. Data: 2015-11-24 13:26:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> wrote in message

    > Czego mu w EU nie wolno -- rozbieranie sprzętu jest karalne
    > w naszym obozie wolności. Nawet stosowne pomoce do tresury
    > dzieciaków zostały wyprodukowane:

    No ale to jest mądre aby samemu się za ucinanie miedzianych
    rurek od kompresora w lodówce nie zabierać, nie sądzisz? :-)

  • 207. Data: 2015-11-24 13:26:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Nie mam pojęcia, co tam wsadzili, ale to jednak lata 70-te.
    > Znacznie wcześniej do sterowania Saturnem V wymyślili ceramiczne
    > scalaki SMD *spawane* do płytki drukowaniej, a dekadę później
    > by im zostały tylko tranzystory? Nie sądzę. :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=vZhRbzDZIDw

    Miałem trochę elektronicznego sprzętu domowego przywożonego na
    przełomie lat 60 i 70 z USA. Dokładnie lata programu Apollo.
    Tranzystory były w ceramicznych obudowach o własnościach
    przeciwpancernych. Ceramika była w czarnym kolorze. Te białe
    obudowy scalaków z filmu też znam, ale z innych okoliczności.

    > Dwanaście komputerów działających do dziś poza granicami
    > Układu Słonecznego. Fakt, prymitywizm nieporównywalny
    > z osiągnięciami wiodących zakładów ELWRO i CEMI. :-)))

    Akurat CEMI też robiło na przełomie lat 70 i 80 układy scalone
    w ceramicznych obudowach ze złoconymi końcówkami i złoconą
    blachą osłaniającą strukturę. Miałem takie. W jednej z tych
    obudów zamontowana została struktura do kalkulatora "Bolek".

    --
    Jarek

  • 208. Data: 2015-11-24 13:32:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie wiem co by mogło oznaczać "spalanie stechiometryczne", ale

    http://www.autocentrum.pl/motoslownik/mieszanka-stec
    hiometryczna/

> [...]
    > Ale te w końcu też mają się dopalić gdzieś w katalizatorze,
    > a z rury ma lecieć woda sodowa w postaci gazowej.

    No więc aby dać silnikowi maksymum mocy przy minium
    generowanego CO2 należy zadbać aby jak najmniej musiało
    być "dopalane" paliwa w katalizatorze a jak najwięcej w silniku.

> [...]
    > nieruszony do gazów wydechowych. Reakcje chemiczne są te same,
    > nie ma co mieszać stechiometrii do procesów fizycznych.

    Celowo czy nieświadomie poruszyłeś tylko połowę zagadnienia?
    Zubożona mieszanka przecież nie jest jedyną wersją odchyłki,
    moze być też mieszanka bogata, w której powietrza jest mniej
    niż potrzeba. Mało tego - czasem celowo dodaje się do kolektora
    wlotowego trochę spalin aby właśnie nie było zbyt dobre spalanie bo
    w zbyt dużej temperaturze powstają też trujące tlenki siarki i azotu.

    > Niektórzy jednak starają się go trzymać tam na szpulce, w formie
    > uporządkowanej.

    Generalnie rzecz biorąc obaj za mało się znamy aby zagadnienie
    upraszczać i mędrkować na ten temat, nie sądzisz?

  • 209. Data: 2015-11-24 14:15:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Celowo czy nieświadomie poruszyłeś tylko połowę zagadnienia?

    Celowo i świadomie ograniczyłem się do rzeczy istotnych -- lata
    zmagań doprowadziły nas do takiej sytuacji, że całe paliwo jest
    zmieniane na wodę i dwutlenek węgla. Są to substancje obojętne
    z ekologicznego punktu widzenia, całkiem nieszkodliwe dla ludzi
    i organizmów żywych. I to mnie cieszy. Trucizny w spalinach są
    teraz na poziomie śladowym, jeśli porównać to z silnikami z lat
    sześćdziesiątych czy siedemdziesiątych.

    Żołądkują się tylko ci od klimatu -- oni by chcieli jeszcze
    wyeliminować ze spalin dwutlenek węgla. Ale chyba nie wiedzą
    o tym, że nie da się tego zrobić inaczej, niż przez zmniejszenie
    zużycia paliwa. Wszystkie dotychczasowe wysiłki ekologiczne
    prowadziły do *zwiększenia* spalania w celu *obniżenia* udziału
    trucizn w spalinach. Wielu mądrych ludzi pracowało nad tym przez
    dziesięciolecia. Jeśli ktoś teraz za główny cel stawia sobie
    obniżenie emisji CO2, to ma o wiele łatwiej. Niek każe wyciąć
    wszystkie katalizatory z samochodów -- od razu konsumpcja paliw
    spadnie o 10-20%. I o tyle samo obniży się emisja cieplarniaka.
    Nie wiem, czy powinienem to pisać, bo jakiś głupek gotów tak
    zrobić.

    > Generalnie rzecz biorąc obaj za mało się znamy aby zagadnienie
    > upraszczać i mędrkować na ten temat, nie sądzisz?

    Ale też jestem zbyt mało ważny, by Andrzej I Łaskawy zechciał
    ulżyć mej doli i zwolnił mnie z sądzenia. Tak jak ulitował się
    nad polskim sądownictwem.

    --
    Jarek

  • 210. Data: 2015-11-24 15:19:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Czego mu w EU nie wolno -- rozbieranie sprzętu jest karalne

    A zdobywanie części do np. produkcji radia, bo pozwolenie radiowe ma się?

> [...]
    Ffiles%2Furzad%2Fsrodowisko%2Fplansza_zadanie5.pdf&u
    sg=AFQjCNFUnDQ8jjoODBZPYOK1cUITRJk7-A&sig2=8FlH6wNau

    Osobliwe - prosty obrazek, a zajęte ponad 3 MB, tacy oszczędzacze, a prąd,
    który trzeba "wypalić" na ściągnięcie tego, jest chooolernie ekologiczny :P

    > Inna sprawa, że chyba nikt tego nie sprawdza.

    Zesrali by się, jakby się po osiedlowych śmietnikach przelecieli.
    A ja i tak będę zbierać, w granicach rozsądku oczywiście, wystarzone
    elementy, bo trzymają parametry :P
    Radia montować będę, do odbioru Warszawy Pierwszej :P
    Np. takie: https://www.youtube.com/watch?v=Wzw77Ss1L_4