  • 1. Data: 2020-01-06 10:31:42
    Temat: Przetwornica dla napięcia symetrycznego.
    Od: "Janko M." <g...@g...com>

    Witam,
    mam układ, który wymaga zasilania napięciem symetrycznym +-12V.
    Pobór prądu 300mA ale są chwilowe piki do 700mA.
    Chcę to zasilić kilkoma akumulatorkami, potrzebuję też stabilizacji napięcia
    wyjściowego.
    Za akumulatorami chciałem dać przetwornicę i o ile z układami na napięcie dodatnie
    nie ma problemu to przetwornic na napięcie ujemne brak, są z wydajnością 100mA.
    Jak ten problem można rozwiązać?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2020-01-06 14:06:45
    Temat: Re: Przetwornica dla napięcia symetrycznego.
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2020-01-06 o 10:31, Janko M. pisze:
> [...]
    nie ma problemu to przetwornic na napięcie ujemne brak, są z wydajnością 100mA.

    Większość przetwornic ma izolację wej - wyj .....

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2020-01-06 15:19:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Desoft" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Większość przetwornic ma izolację wej - wyj .....

    j.w.
    Chyba, że masz dużo pieniędzy a mało czasu...
    https://pl.rs-online.com/web/p/przetwornice-dc-dc-iz
    olowane/7331948/
    Są też mniej wypasione 9-18V, nieco tańsze, może te piki mniejsze niż
    700mA?...
    www.tracopower.com/products/browse-by-category/categ
    ory/dc-dc-converters/
    a potem w RS, Mouser, Elfa, TME...

    Arek

  • 4. Data: 2020-01-06 15:36:03
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 06.01.2020 o 10:31, Janko M. pisze:
> [...]
    nie ma problemu to przetwornic na napięcie ujemne brak, są z wydajnością 100mA.

    Ja bym się zastanowił jak tam prądy płyną w tym układzie, jeśli głównie
    płyną +/- to może jako masa wystarczy zwykły wzmacniacz operacyjny i do
    tego przetwornica 24V?

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2020-01-06 16:32:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janko M. wrote:

> [...]
    nie ma problemu to przetwornic na napięcie ujemne brak, są z wydajnością 100mA.

    Proponuję push-pull na UCC28084 i dwa jednakowe uzwojenia wtórne (z
    odczepem), ale prostownik pełnomostkowy:

    https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-fa0df8cd6f0cbf
    c3fed0ec9445232a58

    Symetria zrobi się sama, a sprzężenie możesz zapiąć na gałęzi dodatniej.
    Z izolacją lub bez, jak sobie wolisz. W przetwornicach z transformatorem
    kwestia tego, co jest dodatnie, a co ujemne jest wyłącznie umowna.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-01-06 16:36:03
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 06/01/2020 14:36, Andrzej W. wrote:

    > Ja bym się zastanowił jak tam prądy płyną w tym układzie, jeśli głównie
    > płyną +/- to może jako masa wystarczy zwykły wzmacniacz operacyjny i do
    > tego przetwornica 24V?

    napisal - do 700mA

    możesz poszukac jakiegos gotowego "chinczyka". Np

    https://www.ebay.com/itm/20W-5-24V-Positive-Negative
    -Dual-Output-Power-Supply-Boost-Buck-Converter/17365
    5528737

  • 7. Data: 2020-01-08 00:38:07
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 06.01.2020 o 16:36, cezar pisze:

    > napisal - do 700mA

    Jak odkryjesz różnicę między "jak" a "jaki" to daj znać.

    Faktycznie, może za pobieżnie wyraziłem swoją myśl...
    https://tangentsoft.net/elec/vgrounds.html
    Akapit "Simple Buffered Virtual Ground Circuits".

    --
    AWa.