  • 11. Data: 2011-10-20 15:05:01
    Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
    > Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
    > Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
    > blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.

    Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic
    mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam
    kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie skończył,
    bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii.
    > No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w
    > wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
    > zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on
    > ... sie boi :-)
    Weź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym
    zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.

    Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa
    do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)

    Pozdrawiam,
    Mateusz

  • 12. Data: 2011-10-20 15:09:44
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-20 14:49, J.F pisze:
    > Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w
    > ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)

    wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
    ciężkie pieniądze.

  • 13. Data: 2011-10-20 18:33:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2011-10-20 18:41:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że
    >nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie
    >mam kategorię D+E? chyba tak nie ?

    Tak, tzn
    "kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów
    określonych w kategorii D+E"

    Odwrotnie nie !

    > coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej
    > przewoźników wymaga takiej kategorii.

    Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli
    praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa,
    ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z
    przyczepka bagazowa.

    >Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z
    >yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)

    Pan prawdziwej ciezarowki nie prowadzil od 40 lat, a i wtedy to byl
    jakis niewielki Star, a tu mu pracodawca mowi ze zatrudniony jako
    kierowca, kwalifikacje ma, to niech wsiada do zestawu i jezdi 8h
    dziennie :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-10-20 21:50:34
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-20, Mateusz <m...@g...com> wrote:
    > Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma
    > jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem.

    No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
    co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
    "tirem". No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D
    jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)

    Jak juz zrobisz wybrane kategorie i znajdziesz stałą pracę to
    stwierdzisz byc moze, ze niepotrzebnie robiles nieuzywane kategorie ;)

    > wiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć...
    > Cholernie żałuję, że prawko tak późno zrobiłem, bo jakbym miał już D
    > przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być
    > gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to
    > zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coś palnąłem albo coś się zmieniło
    > to korekta byłaby wskazana :)

    zgadza sie.
    Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
    cisnął ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.

    Jesli idziesz w kierunku C+E to zainteresuj się też podstawowym kursem
    ADR, wieksze firmy czesto tego wymagają bo wożą wszystko co sie trafi.

    --
    WildS

  • 16. Data: 2011-10-20 22:21:19
    Od: n...@p...onet.pl

    Mateusz wrote:

    > wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
    > ciężkie pieniądze.

    Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
    możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
    budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko
    "znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
    przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-10-20 23:17:54
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:
    > Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
    > znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.

    Te ciekawe pieniądze przestają być ciekawe jak się przeliczy zarobki
    "tirowca" na godzinę pracy.

  • 18. Data: 2011-10-20 23:44:17
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-20, Excite <n...@n...bedzie.pl> wrote:

    > Te ciekawe pieniądze przestają być ciekawe jak się przeliczy zarobki
    > "tirowca" na godzinę pracy.

    Po porównaniu do średniej krajowej z powrotem zaczynają być ciekawe.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 19. Data: 2011-10-21 07:21:11
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
    > co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
    > "tirem".
    I tu się nie zgodzę.
    Egzamin teoretyczny będzie trudniej zdać...

    No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D
    > jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)
    40 zamiast 60

    > zgadza sie.
    > Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
    > cisnął ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.

    Taaak. Musisz być bezrobotnym lub mieć co najwyżej średnie wykształcenie lub
    mieć powyżej 50 lat.
    Chciałem robić KW i nie spełniam warunków, więc czekam cierpliwie. Kiedyś to
    się musi zmienić, bo kierowców wciąż ubywa... :)
    WOJO

  • 20. Data: 2011-10-21 07:33:53
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Tak, tzn
    > "kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych
    > w kategorii D+E"
    >
    > Odwrotnie nie !

    Pozwolisz, że skoryguję.
    Posiadając kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
    Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs)
    uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.

    > Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie
    > komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem
    > od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.

    I ponownie wymagana korekta.
    Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
    D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem.
    Pozdrawiam !
    WOJO