  • 1. Data: 2011-10-19 23:24:11
    Temat: prawko - jaka kategoria najpierw ?
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Cześć Wam,

    Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
    jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
    się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć
    osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
    pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
    na resztę życia.

    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 2. Data: 2011-10-20 11:16:43
    Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
> [...]
    >pchać się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie
    >znaleźć osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ?

    Pewnie sie mylisz.
    Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
    ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

    To chyba predzej w C moze sie ktos pytac, jesli nie chce zebys mu
    cenny towar zniszczyl, droga ciezarowke czy kary z ITD sciagnal. Ale
    zawsze trzeba bedzie wozic piasek na budowe czy wegiel.

    Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek
    :-)

    Poza tym D i C to chyba sobie nie przeszkadzaja.

    J.

  • 3. Data: 2011-10-20 12:09:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie pracuję
    > jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę na resztę
    Rób C potem D, potem E :)
    I na dokładkę KW.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 4. Data: 2011-10-20 14:05:18
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
    > Pewnie sie mylisz.
    > Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
    > ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

    Coś w tym jest. Jak zacząłem jeździć w upsie (zatrudniają, bo zbliża się
    szczyt paczkowy) to nawet mnie o doświadczenie nie pytali a teraz
    odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciężkie
    pieniądze. Do tego, poszli mi na rękę, bo nawet własnej działalności i
    auta nie muszę mieć.

    > Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)

    Wręcz bezcenny ;-)
    Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę
    pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej.

    Dzięki za odpowiedź.

  • 5. Data: 2011-10-20 14:16:49
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-19, Mateusz <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
    > pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę

    Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
    Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniądze.
    Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
    znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.

    Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
    (kilka tys. PLN)

    --
    WildS

  • 6. Data: 2011-10-20 14:17:26
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-10-20 14:05, Mateusz pisze:

> [...]
    > odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciężkie
    > pieniądze. Do tego, poszli mi na rękę, bo nawet własnej działalności i

    A jakie doświadczenie masz mieć rozwożąc paczki?? Masz prawko, nie
    jesteś karany, jakoś jeździsz to nic więcej nie potrzeba. No może
    przydaje się troszkę siły.
    Sam kiedyś jeździłem przez 8 miesięcy w DPD. Terenu swojego nauczyłem
    się w tydzień (w sensie, że po tygodniu wiedziałem mniej więcej o której
    godzinie będę w jakimś tam miejscu). Towaru miało się czasem na pace za
    parędziesiąt tysięcy albo i więcej. Woziłem telefony, telewizory czy
    inny sprzęt AGD/RTV, opony, papiery z banków itp. Ważne było dla DPD aby
    nie być karanym i podpisać weksel. Kasy przy sobie też miało się sporo,
    jak dostarczało się paczki za pobraniem.

  • 7. Data: 2011-10-20 14:35:56
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-20 14:17, Kamil 'Model' pisze:
> [...]
    > nie być karanym i podpisać weksel. Kasy przy sobie też miało się sporo,
    > jak dostarczało się paczki za pobraniem.

    Skąd ja to znam... weksla nie podpisywałem, z pobraniami trochę strachu
    było, bo jeździłem w zastępstwie po wiochach przy Gliwicach i na tych
    wsiach różnie bywa... plusem są napiwki ;-) a od stopu do stopu masz
    20km i czasami trzeba niemiłosiernie zapieprzać. Teraz na jednym stopie
    mam ok 20 paczek i jest o niebo lepiej.

    Udało mi się odłożyć trochę kasy i może mi starczy na kat D i kwalifikację.

  • 8. Data: 2011-10-20 14:39:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
    >Wręcz bezcenny ;-)

    Zalezy, w takim MPK to sie pewnie nie przejmuja, jakies biuro podrozy
    moze miec wieksze straty.

    >Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę
    >pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej.

    Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
    Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
    blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.

    No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze
    w wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
    zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A
    on ... sie boi :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-10-20 14:48:06
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:
> [...]
    > Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
    > znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.

    Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma
    jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem.

    > Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
    > (kilka tys. PLN)

    wiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć...
    Cholernie żałuję, że prawko tak późno zrobiłem, bo jakbym miał już D
    przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być
    gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to
    zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coś palnąłem albo coś się zmieniło
    to korekta byłaby wskazana :)

    Pozdrawiam,
    Mateusz

  • 10. Data: 2011-10-20 14:49:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
    >Udało mi się odłożyć trochę kasy i może mi starczy na kat D i
    >kwalifikację.

    Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w
    ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)

    J.