  • 1. Data: 2015-08-20 10:02:17
    Temat: [press] Elektronika w samochodach, czyli kierowcy skazani na serwis
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    Warto przeczytać:

    http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,146265,1859597
    2,elektronika-w-samochodach-czyli-kierowcy-skazani-n
    a-serwis.html

    "Producenci robią z samochodów jeżdżące komputery. Ich naprawa przerasta
    możliwości zwykłych warsztatów. "Chodzi o to, byśmy wszyscy jeździli do
    ASO""

    T.

  • 2. Data: 2015-08-20 10:17:15
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-08-20 o 10:02, Tomasz Finke pisze:
> [...]
    >

    > "Producenci robią z samochodów jeżdżące komputery. Ich naprawa przerasta
    > możliwości zwykłych warsztatów. "Chodzi o to, byśmy wszyscy jeździli do

    Nic nowego. Komputery też oddajemy do serwisu, a nie naprawiamy sami
    (chyba że chodzi o wymianę części).
    T.

  • 3. Data: 2015-08-20 10:18:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-20 o 10:17, T. pisze:

    2,elektronika-w-samochodach-czyli-kierowcy-skazani-n
    a-serwis.html

    > Nic nowego. Komputery też oddajemy do serwisu, a nie naprawiamy sami
    > (chyba że chodzi o wymianę części).

    Serwis też nie naprawia inaczej niż przez wymianę części.
    Analogia nietrafna.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-08-20 11:07:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-08-20 o 10:18, Liwiusz pisze:

    2,elektronika-w-samochodach-czyli-kierowcy-skazani-n
    a-serwis.html

    > Serwis też nie naprawia inaczej niż przez wymianę części.
    > Analogia nietrafna.

    Tylko w aucie masz ok. 60 tys. elementów, powiedzmy że jest to kilkaset
    wymiennych podzespołów, natomiast w komputerze jest tego kilkanaście sztuk.
    Ps. FSO z Polonezem padło, bo produkowali samochody, których nikt nie
    chciał. Ludzie woleli te z komputerami :-)
    T.

  • 5. Data: 2015-08-20 12:43:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Thursday, August 20, 2015, 11:07:39 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Ps. FSO z Polonezem padło, bo produkowali samochody, których nikt nie
    > chciał. Ludzie woleli te z komputerami :-)

    W Polonezach był komputer. Zajmował się wycieraczkami (genialne
    rozwiązanie, którego mi brakuje w każdym innym samochodzie),
    podgrzewaniem tylnej szyby i sprawnością świateł stopu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-08-20 13:52:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > W Polonezach był komputer. Zajmował się wycieraczkami (genialne
    > rozwiązanie, którego mi brakuje w każdym innym samochodzie),
    > podgrzewaniem tylnej szyby i sprawnością świateł stopu.

    Przypomnisz, o co chodziło z tymi wycieraczkami?

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-08-20 14:29:29
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Serwis też nie naprawia inaczej niż przez wymianę części.
    > Analogia nietrafna.

    Owszem, naprawia. Wymienia chipy, robi reballing, układy zasilające,
    przetwornice itd. Masz kiepski serwis.

  • 8. Data: 2015-08-20 14:41:38
    Od: <5...@7...144138.invalid> (Tom N)

    Marcin N w

    > Przypomnisz, o co chodziło z tymi wycieraczkami?

    Częstotliwość "maźnięć" była ustawialna białkowo dwuklikiem wajchy

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-08-20 14:48:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Thursday, August 20, 2015, 1:52:07 PM, you wrote:

    > Przypomnisz, o co chodziło z tymi wycieraczkami?

    Dwoma pociągnięciami dźwigni programowało się odstęp pomiędzy ruchami
    wycieraczek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-08-20 15:03:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-20 o 14:29, Robson pisze:

    > Owszem, naprawia. Wymienia chipy, robi reballing, układy zasilające,
    > przetwornice itd. Masz kiepski serwis.

    A jakiś czas temu to jeszcze z oscyloskopem jeździło się po szynie ISA
    czy ATA (albo i MFM), podglądało się przerwania, wymieniało się
    kondensatory czy kwarce.

    Że nie wspomnę np. o słynnej ścieżce masowej Amstrada 464 czy jak mu tam
    było, albo o "wynalazkach" podczepianych pod krawędziówkę ZX.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam