eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press] subaru i sprzeglo :-) › [press] subaru i sprzeglo :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [press] subaru i sprzeglo :-)
    Date: Thu, 15 Jul 2010 12:12:01 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 58
    Message-ID: <i1mmq5$2nn$1@news.onet.pl>
    Reply-To: g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl
    NNTP-Posting-Host: network.pkwsa.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1279188613 2807 194.145.186.65 (15 Jul 2010 10:10:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 10:10:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.6b) Gecko/20031205
    Thunderbird/0.4
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297344
    [ ukryj nagłówki ]

    Nie abrdzo wiem czy nalezy plakac czy raczej sie smiac po przeczytaniu tego art. i
    postawie Subaru
    oraz ich zalecen :-)
    http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/n
    ews/subaru-tak-dobre-ze-az-zle,1502907,415

    "...Narzekania nie dotyczą jednak samej jednostki napędowej ale układu przeniesienia
    napędu.
    Właściciele modeli forester, legacy i outback masowo zjawiają się w warsztatach w
    celu wymiany
    sprzęgła. Element ten, przez większość producentów (również przez Subaru) traktowane
    jest jako tzw.
    "część eksploatacyjna", a to oznacza, że nie podlega wymianie na gwarancji. Nie
    byłoby w tym pewnie
    nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że sprzęgła masowo odmawiają współpracy po
    przebiegu rzędu 20-30
    tys. km.
    Przedstawiciele Subaru zasłaniają się tym, że wytrzymałość sprzęgła wynika w dużej
    mierze z warunków
    użytkowania. Jako przyczynę awarii podaje się więc nieumiejętne obchodzenie się z
    pedałem sprzęgła.
    Spowodowane ono jest - wg Subaru - tym, że nowy silnik Diesla dysponuje bardzo
    wysokim momentem
    obrotowym (350 Nm) i bardzo żywiołowo reaguje na gaz. Ponieważ samochody mają napęd
    na wszystkie
    koła, zerwanie przyczepności kół w czasie ruszania jest niemożliwe, a do poślizgu,
    który w innych
    pojazdach występuje na kołach, tutaj dochodzi na tarczy sprzęgła.
    W takiej argumentacji doszukać się można pewnej logiki. Po wprowadzeniu do oferty
    diesla, klientami
    Subaru stali się ludzie, którzy często nie mieli wcześniej do czynienia z
    permanentnym napędem na
    cztery koła. Należy jednak pamiętać, że samo Subaru określa forestera i outbacka
    mianem SUV-ów,
    czyli samochodów, które świetnie sprawdzają się nie tylko w roli pojazdów miejskich,
    ale też dają
    sobie radę w lekkim terenie, ciągają przyczepy, itd. Również wspominany "wysoki
    moment obrotowy"
    rzędu 350 Nm nie jest dzisiaj niczym szczególnym, a pojazdy z napędem 4x4 oferowane
    przez
    konkurencję nie mają tego typu problemów.
    Niestety, doszło do tego, że część użytkowników pseudoterenowch samochodów boi się
    nawet wjeżdżać
    swoimi autami na krawężniki, bo - jak przestrzegają pechowcy - może się to skończyć
    spaleniem tarczy
    sprzęgła.
    Oficjalnie, ponieważ nie ogłoszono żadnej akcji serwisowej, problem nie występuje.
    Subaru zastrzega
    się, że sprzęgło jest mocniejsze niż u konkurencji i nie ma mowy o błędzie
    konstrukcyjnym ani wadzie
    fabrycznej.
    Trzeba jednak przyznać, że - po interwencji dziennikarzy jednej z telewizji -
    przedstawiciele Subaru
    podjęli kroki mające na celu zahamowanie tego zjawiska. Firma proponuje klientom
    zmianę
    oprogramowania komputera sterującego jednostką napędową (bardzo niski moment obrotowy
    w dolnym
    zakresie obrotów powoduje, że wielu kierowców "gasi auto" przy próbie ruszenia) a
    także, jeśli
    klient zastosował się do tego zalecenia, zwraca koszt wymiany sprzęgła, gdy to odmówi
    współpracy
    przy przebiegu poniżej 30 tys. km.
    Warunkiem zwrotu kosztów jest również odbycie przez kierowcę jednodniowego,
    bezpłatnego szkolenia w
    Szkole Jazdy Subaru, które obejmuje głównie... naukę ruszania. Ma ono - zdaniem
    Subaru - odbywać się
    "bez gazu", pedał przyspieszenia powinien być wciśnięty dopiero wówczas, gdy auto
    zaczęło się już
    toczyć. Oczywiście takie traktowanie sprzęgła faktycznie wydłuża jego żywotność,
    problem w tym, że
    może też skrócić "żywotność" kierowcy, jeśli wytaczając się z podporządkowanej
    samochód zgaśnie na
    środku skrzyżowania.
    O co więc chodzi? Albo Subaru wyprodukowało część, która wyraźnie nie radzi sobie z
    nagłym
    przyrostem momentu obrotowego nowoczesnego, doładowanego diesla (wcześniej notowano
    też problemy z
    kołami dwumasowymi), albo też, po wprowadzeniu jednostki wysokoprężnej, markę
    ukochali sobie
    kierowcy, którzy - przynajmniej teoretycznie - nie potrafiąc ruszać, oblaliby każdy
    egzamin na prawo
    jazdy.
    Z naszych informacji wynika, że jednym z kluczy do rozwiązania tej zagadki jest fakt,
    że problemy ze
    sprzęgłem mają w większości ci, którzy nie boją się podjeżdżać pod krawężniki,
    wyjeżdżać z
    podziemnych parkingów, samodzielnie wykopywać się ze śnieżnych zasp, a czasami nawet
    - o zgrozo -
    zjechać z asfaltu jadąc na ryby. Jednym słowem - użytkują samochód zgodnie z jego
    przeznaczeniem.
    Winą za palące się sprzęgła nie można jednak obarczać wyłącznie Subaru. Kto w
    centrali japońskiej
    firmy mógł przewidzieć, że w XXI wieku, kierowca SUV-a (forester znaczy po polsku
    "leśnik")
    wyposażonego w stały napęd na cztery koła i reduktor zdecyduje się używać go również
    w zimie,
    czasami nawet poza utwardzonymi drogami..."
    pozdrawiam
    --
    Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    Oskar Wilde

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: