  • Date: Tue, 10 Nov 2009 02:34:12 +0100
    From: googa <g...@d...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: problem wentylator karta graficzna

    Witam. Mam dosyć nietypowy problem z kartą graficzną. Galaxy G-Force
    8800GT 512 mb pamięci. Karta jest chłodzona aktywnie, problem polega na
    tym, ze po jakimś czasie, kiedy karta działa mocno obciążona wyłącza się
    zamontowany na niej wentylator. Komputer jest zbudowany między innymi z
    procesora E7300, płyty Asus P5QL-E (chipset p43), zasilacza (be quite
    straight power E7 550W), który idealnie radzi sobie z całą tą menażerią
    plus testowana przeze mnie karta GTX260. Sprawdzałem sprzęt z inną
    kartą, żeby wykluczyć niedobory zasilania bądź inne uszkodzenia płyty
    głównej/portu/zasilacza itp. Problem wyłączającego się wentylatora
    dotyczy tylko tego egzemplarza 8800GT. Uszkodzenie samego wentylatora
    karty graficznej też raczej wykluczam. Wiatrak podłączony do innego
    zasilania (z płyty głównej lub bezpośrednio z zasilacza) działa
    nieprzerwanie. Takie podłączenie wentylatora jest w pewnym sensie
    rozwiązaniem problemu, jednak chciałbym wiedzieć co może być z nie tak z
    moją kartą, może ktoś spotkał się już z podobnym problemem i wie jak go
    rozwiązać? Może powinienem zwrócić uwagę na coś jeszcze oprócz
    zasilania? Problem z całą pewnością nie jest związany z systemem,
    sterownikiem lub innym oprogramowaniem sterującym wentylatorami. Sprawa
    gruntownie przetestowana od strony programowej.

    pozdrawiam
    --
    googa