  • 1. Data: 2009-09-14 18:32:54
    Temat: problem z zewnętrzym dyskiem 2,5''
    Od: "dziecko neostrady" <d...@g...com>

    Witam,

    jakis czas temu zakupiłem zewnętrzny dysk twardy 2,5 cala zasilany przez USB
    taki:
    http://allegro.pl/item732420913_320gb_samsung_2_5_w_
    mini_obudowie_na_usb_wawa.html
    miał to być dla mnie taki duzy pendrive - pojemny, mały i łatwy do
    podłączenia, bez kabli zasilających.

    od samego poczatku miałem problem z jego zainstalowaniem. po dłuzszym czasie
    udało mi się go zainstalowac poprawnie tzn. system szybko go wykrywał,
    szybko się kopiowały pliki, kasowały czyli tak jak powinno być. po
    wyłączeniu komputera i ponownym włączeniu kilka dni później zaczeły się
    takie problemy jak na poczatku - problem z instalacją.
    wyglada to tak że zaraz po podłączeniu komp jakby się zawiesza, po paru
    minutach dopiero wykrywa dysk a przy próbie skopiowania czegoś na dysk po
    ok. 2 minutach wyskakuje komunikat:

    "System Windows - Opóźniony zapis nie powiódł się
    System Windows nie mógł zapisac wszystkich danych dla pliku
    K:/$Mft. Dane zostały utracone. Powodem tego błędu mogła być
    awaria sprzetu komputerowego lub połączenia sieciowego.Spróbuj
    zapisać ten plik w innym miejscu."

    Mam dość stary komputer Athlon 1600, płyta ASUS A7V333 z dwoma gniazdami USB
    2.0, dwa 1.0, Win XP SP3
    i zastanawiam się o co chodzi: czy dysk jest uszkodzony, czy obudowa no name
    jest za słaba do tego dysku, czy coś z zasilaniem, czy windows ma problem ze
    sterownikami,

    co myślicie? to że akurat komputer jest juz nieco zabytkowy to chyba nie ma
    żadnego znaczenia bo wszystkie pendrivy chodzą u mnie prawidłowo. system xp
    sp3 instalowany w grudniu - praca bezawaryjna jak narazie,
    najbardziej prawdopodobne że to obudowa albo dysk. może wystarczy kupic
    lepszą obudowe?

    z góry dzięki za rady

  • 2. Data: 2009-09-14 19:03:53
    Temat: Re: problem z zewnętrzym dyskiem 2,5''
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "dziecko neostrady" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > system xp sp3 instalowany w grudniu - praca bezawaryjna jak narazie,
    > najbardziej prawdopodobne że to obudowa albo dysk. może wystarczy kupic

    Podobne objawy miałem po roku używania kieszeni Chieftec i dysku Seagate.
    Pewnego dnia padł i nigdy nie wstał. Być może u ciebie to samo, albo
    zasilacz nie wyrabia z zasilaniem (dysk 2,5" na rozruch bierze ~1A, więc
    znacznie więcej niż 500mA ze specyfikacji. Sprawdź na innym komputerze.

  • 3. Data: 2009-09-14 20:31:56
    Od: "maurycy123" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > po wyłączeniu komputera i ponownym włączeniu kilka dni później zaczeły się
    > takie problemy jak na poczatku - problem z instalacją.

    Mialem tez problemy z dyskiem przenosnym.
    Rozne kabelki. Z podwujnym zasilaniem.
    W koncu przez przypadek dorwalem kabelek od Noki.
    Teraz zadnych problemow. Startuje na pojedynczym zasilaniu.

    pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 4. Data: 2009-09-14 20:35:39
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    mini_obudowie_na_usb_wawa.html
    > miał to być dla mnie taki duzy pendrive - pojemny, mały i łatwy do

    Najwyrazniej osoba, ktora to kompletowala (osobno dysk, osobno kieszen) nie
    zastanawiala sie, czy ten dysk nadaje sie do zewnetrznych kieszeni....
    http://www.samsung.com/global/business/hdd/productmo
    del.do?type=62&subtype=67&model_cd=324#
    tam czytamy:

    Power Requirenents
    Voltage +5V?5%
    Spin-up Current(Max.) 900 mA
    Seek(typical) 2.2 W
    Read/Write(typical) 2.0 W
    Low Power Idle(typical) 0.6 W
    Standby(typical) 0.25 W
    Sleep(typical) 0.2 W

    A specyfikacja portu USB mowi o 500mA na kazdy z portow... Z tego wynika, ze
    musisz mu dolozyc dodatkowy kabel USB, zeby wspomoc zasilanie.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2009-09-14 20:39:56
    Od: "maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Mialem tez problemy z dyskiem przenosnym.
    > Rozne kabelki. Z podwujnym zasilaniem.
    > W koncu przez przypadek dorwalem kabelek od Noki.
    > Teraz zadnych problemow. Startuje na pojedynczym zasilaniu.

    Podwojnym ;-)

  • 6. Data: 2009-09-14 22:35:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dziecko neostrady" h8m2s7$ck0$...@n...news.neostrada.pl

    > jakis czas temu zakupiłem zewnętrzny dysk twardy 2,5 cala zasilany przez USB taki:
    > http://allegro.pl/item732420913_320gb_samsung_2_5_w_
    mini_obudowie_na_usb_wawa.html

    Ile kabelków było do zasilania?

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-09-15 08:44:03
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

> [...]
    > K:/$Mft. Dane zostały utracone. Powodem tego błędu mogła być
    > awaria sprzetu komputerowego lub połączenia sieciowego.Spróbuj

    Większość dysków 2,5" powyżej 80gb wymaga podwójnego zasilania z usb.

  • 8. Data: 2009-09-15 08:48:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Haribo" h8nk4l$88c$...@p...wsisiz.edu.pl

    : Większość dysków 2,5" powyżej 80gb wymaga podwójnego zasilania z usb.

    Dlatego niektóre są sprzedawane z przewodem, w którym
    nie ma dwóch wtyczek na jednym (A?) końcu. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-09-15 09:18:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h8nkg7$egm$...@i...gazeta.pl...
    > : Większość dysków 2,5" powyżej 80gb wymaga podwójnego zasilania z usb.
    >
    > Dlatego niektóre są sprzedawane z przewodem, w którym
    > nie ma dwóch wtyczek na jednym (A?) końcu. ;)

    No popatrz. Dysk seagate i Samsung bierze na rozruch ~0,9A i zasilam z
    jednego USB. Wystarczy dobra płyta główna (nawet 4-5 letnie stacjonarne bez
    problemu zasilają).

  • 10. Data: 2009-09-15 09:29:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" h8nm55$u9o$...@a...icm.edu.pl

    > No popatrz. Dysk seagate i Samsung bierze na rozruch ~0,9A i zasilam z jednego USB.
    Wystarczy dobra płyta główna (nawet 4-5 letnie
    > stacjonarne bez problemu zasilają).

    I na co ja mam popatrzeć? :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'