  • 1. Data: 2009-09-14 19:09:39
    Temat: prosty basic z kompilatorem?
    Od: "-" <d...@w...o2.pl>

    raczej to ntg ale nie moge wybrac wlasciwej grupy. szukam prostego jezyka
    programowania do nauki, najlepiej jakis basic, ale strukturalny (cos w stylu
    starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby byl kompilator, i wszystko
    dzialalo pod xp/vista.

  • 2. Data: 2009-09-14 20:13:48
    Temat: Re: prosty basic z kompilatorem?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 14 September 2009 21:09, - wrote:
> [...]
    > jezyka programowania do nauki, najlepiej jakis basic, ale strukturalny
    > (cos w stylu starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby byl kompilator,

    FreeBASIC. Gorąco polecam ;-)
    Składnia bardzo podobna (często nawet identyczna) do QuickBASIC'a, a
    mozliwości o niebo większe.
    Kompilator jest dostępny pod Win32, Linux i DOS.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-09-14 20:39:13
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "-" <d...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programowania do nauki, najlepiej jakis basic, ale strukturalny (cos w
    > stylu starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby byl kompilator, i

    Ja uzywam AutoIt.
    Calkiem fajny i prosty, obszerne instrukcje, duzo przykladowego kodu, dobry
    edytor, miedzynarodowe forum, takze jest w czym wybierac...
    Przydatny jest jezyk angielski, chociaz polskojezyczne forum do tego tez mi
    sie gdzies przewinelo...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2009-09-14 21:12:15
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > strukturalny (cos w stylu starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby
    > byl kompilator, i wszystko dzialalo pod xp/vista.

    Zależy jak prostego i na ile "poważny".
    Jeśli taki całkiem do zabawy, to Small Basic.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-09-14 21:18:17
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Wiktor S. wrote:

    > Zależy jak prostego i na ile "poważny".
    > Jeśli taki całkiem do zabawy, to Small Basic.

    A jeśli "wybajerzony" to istnieje DarkBasic - środowisko pod kątem pisania
    gier.
    Niestety płatny - kiedyś chyba był jakiś trial ale teraz nie widzę.

    --
    Azarien

  • 6. Data: 2009-09-15 05:42:22
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 14-09-2009 o 21:09:39 - <d...@w...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > jezyka programowania do nauki, najlepiej jakis basic, ale strukturalny
    > (cos w stylu starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby byl kompilator,

    może trochę hardcorowo, ale...
    (x)Harbour z jakimś miniGUI
    --
    Brak sygnaturki.

  • 7. Data: 2009-09-16 08:02:19
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    - pisze:
> [...]
    > jezyka programowania do nauki, najlepiej jakis basic, ale strukturalny
    > (cos w stylu starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby byl kompilator,

    Czemu nie Pascal? Jeśli chodzi o podstawy wcale nie wydaje mi się
    trudniejszy od strukturalnego basic-a (a od basic-a zaczynałem), a w miarę
    nabierania biegłości całkiem poważne projekty można tworzyć. Kompilatorów
    za free co niemiara (polecam FreePascal) i chyba lepiej dopracowane niż do
    basic-a (FreePascal vs FreeBASIC).

  • 8. Data: 2009-09-16 08:14:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 16 September 2009 10:02, mirekc wrote:
    > Kompilatorów za free co niemiara (polecam FreePascal) i chyba lepiej
    > dopracowane niż do basic-a (FreePascal vs FreeBASIC).

    Po czym wnosisz?

    Bawiłem się obydwoma. Jakościowo, wydajnościowo i możliwościowo (ale
    zabrzmiało..) wydały mi się bardzo zbliżone.
    Różnica w zasadzie tkwi w użytym dialekcie. Od zawsze łatwiej było mi
    przyswoić BASIC niż Pascal, dlatego zostałem przy FreeBASIC'u...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 9. Data: 2009-09-16 09:06:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 21:09:39 +0200, "-" <d...@w...o2.pl> wrote:

> [...]
    >starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby byl kompilator, i wszystko

    Zinteresuje się tym pakietem do programowania w .NET:
    http://www.sharpdevelop.com/OpenSource/SD/Default.as
    px W standardzie
    masz następujące języki: kompilowane C# (coś z wyglądu a'la C/C++,
    tylko że z pod spodem filozofia Deplhi/Pascala), kompilowanego Basica
    (czyli implementacja Visual Basica pod .NET), dynamicznego Pyhtona. Do
    tego wspólna biblioteka GUI wzorowana na Delphi, a całość za free.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2009-09-16 10:26:32
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > Kompilatorów za free co niemiara (polecam FreePascal) i chyba lepiej
    > dopracowane niż do basic-a (FreePascal vs FreeBASIC).

    Przez długi czas byłem fanem Free Pascala (jeszcze z czasów wersji alfa) ale
    z wydajnością generowanego kodu jest bardzo słabo (microsoftowy C# zostawia
    go daleko w tyle), a z kiedyś reklamowaną zgodnością z Delphi jest coraz
    gorzej - idą w różne strony, wymyślając te same "ficzery" ale z inną
    składnią.

    --
    Azarien