eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaprośba o pomoc w znalezieniu wygodnego narzędzia do analizy zdjęć › prośba o pomoc w znalezieniu wygodnego narzędzia do analizy zdjęć
  • Data: 2014-11-17 02:01:30
    Temat: prośba o pomoc w znalezieniu wygodnego narzędzia do analizy zdjęć
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam problem w znalezieniu narzędzia do analizy obrazu/zdjęć. Postaram się to
    w miarę swoich możliwości wyjaśnić o co chodzi.

    Mam serię zdjęć tego typu: http://1drv.ms/1xbF1vb. Zdjęcie prezentuje 3
    obszary w gradiencie szarości, nazwijmy je polami kryterialnymi "stopień
    jasny", "stopień pośredni" i "stopień ciemny". Seria zdjęć zaczyna się od
    zdjęcia "zerowego", bazowego podstawowego, w stosunku do którego chcę
    porównywać wszystkie kolejne zdjęcia serii.

    Muszę ocenić "szarość" obrazu w polach kryterialnych, oznaczonych dla
    przykładu czerwoną ramką. Wartość jaką chciałbym uzyskać to np. uśredniona
    wartość szarości w zakresie 0-255. zaznaczam sobie obszar a narzędzie
    (którego szukam) pokaże mi taką średnią.

    Czy znacie może narzędzie programowe, które ma taką funkcjonalność? A jeśli
    nie - czym w miarę wygodnie możnaby to zrealizować.

    Czekam na pomysły za które z góry dziękuję, a w razie pytań szczegółowych
    jestem do dyspozycji

    pzdr, sz.