  • 1. Data: 2009-01-06 00:23:52
    Temat: prosba o rade
    Od: "Wojciech B" <a...@o...pl>

    poszukuje konwertera szerokokatnego do mojego Powershota S3. Ze wgledu na
    hobby potrzebuje by byl to naprawde szeroki kat, ale nie byl rybim okiem.
    Posiadam juz jeden szeroki kat o parametrach x0.72 (nie wiem co to znaczy)
    ale nadal potrzebuje czegos bardziej szerokiego. Nie mam nic przeciwko jesli
    taki konwerter bedzie troche znieksztalcal rzeczywistosc ale wazne jest by
    nie winietowal i ostrzyl w miare przyzwoicie. Czy konwerter o parametrze
    x0.45 zalicza sie do nierybich? ... i jesli taki konwerter ma dopiske MAKRO
    czy i jak to zmienia jego parametry??
    Jestem w temacie zielony wiec bede bardzo wdzieczny za wyjasnienie tematu.
    Dzieki i pozdrawiam noworocznie.
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-01-06 09:43:24
    Temat: Re: prosba o rade
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > Jeśli dobrej jakości to konwerterem tego nie załatwisz. Czeka Cię zmiana
    > aparatu.

    I Tak, i nie.
    Tak -bo zmiana na konwerter o znacznie większej krotności [zwłaszcza tani]
    skończy się prawdopodobnie sporym pogorszeniem jakości. Zaś cena dobrej
    jakości konwertera może byc równa połowie lub 3/4 ceny nowego aparatu tej
    klasy.
    Nie - bo dobrej jakości konwerter o niezbyt dużej krotności wcale nie psuje
    obrazu w sposób zauważalny, zwłąszcza w aparacie bez nadmiaru pixeli. Niestety
    ogranicza sie to do dobrych, a wiec drogich modeli nasadek. Musze zastrzec,że
    to co piszę tutaj oparte jest na praktycznych doświadczeniach [aparat 5Mpix] z
    nasadkami tele, a nie wide. Te ostatnie sprawuja się z natury trochę gorzej
    [tzn. trudniej je skorygowac dobrze], więc wskazana duża ostrożność.
    Podsumowujac: Jeśli zmiana nasadki, nie aparatu, to na taka minimalnie
    szerszą. Naprawde minimalnie. I albo firmowa, albo Raynox, albo którys z
    droższych Soligorów na przykład. Tylko dobrze skalkuluj porównanie cenowe z
    wymiana aparatu. Oprócz tego wchodza w gre inne czynniki, bo np. jesli uzywasz
    tez długiego tele, to po prostu mozę nie byc aparatu z takim zakresem
    ogniskowych, jak potrzebujesz. A zakup zabawek z zoomem 20x to moim zdaniem
    pomyłka.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 3. Data: 2009-01-06 10:17:54