  • 1. Data: 2012-05-31 19:23:47
    Temat: przedwzmacniacz mikrofonowy- prosba o porade
    Od: "andrzej:]" <d...@g...com>

    Witam
    Chcialbym zbudowac przedwzmacniacz do mikrofonu dynamicznego. Bardzo
    fajny bo z bramka szumow i kompresorem moglbym zbudowac w oparciu o SSM
    2167 tylko ze brakuje mi zaplecza sprzetowego do wykonania bo zapakowany
    jest w obudowe MSOP (bardzo malutki jeden juz popsulem). Kolejna
    ograniczajaca sprawa to napiecie zasilania ktore musi byc rzędu 3V.
    Moglbym Was prosic o podpowiedz czy znacie jakies alternatywy dla tego
    ukladu?
    Z gory dzieki i pozdrawiam Andrzej:]
    --
    andrzej:]

  • 2. Data: 2012-05-31 21:34:54
    Temat: Re: przedwzmacniacz mikrofonowy- prosba o porade
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > tylko ze brakuje mi zaplecza sprzetowego do wykonania bo zapakowany
    > jest w obudowe MSOP (bardzo malutki jeden juz popsulem).

    A co to za problem takie cos przylutowac? QFN trudniej, a sie da,
    prawdziwi twardziele to BGA opalarka lutuja;-)
    Cienki grot, jak trzeba, to duzo kalafonii i bangla.
    Jesli zepsules, to albo przegrzales, albo cyna zwarla nozki. W tym 2
    przypadku odessij nadmiar plecionka.

    > Kolejna
    > ograniczajaca sprawa to napiecie zasilania ktore musi byc rzędu 3V.

    W czym problem? Sa stabilizatory, sa przetwornice.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-06-01 06:40:09
    Od: "andrzej:]" <d...@g...com>

    W dniu 2012-05-31 21:34, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > Cienki grot, jak trzeba, to duzo kalafonii i bangla.
    > Jesli zepsules, to albo przegrzales, albo cyna zwarla nozki. W tym 2

    no tak moj romans z elektronika nawiazalem po raz kolejny po ponad 10
    latach przerwy wiec nie jestem na bierzaco i reka tez nie ta ;) jedna
    strona poszla pieknie druga ze wzgledu na jak mi sie wydaje gowniany
    laminat zakonczyla tak ze odlazla sciezka pod ssm i polaczyla nozki.

    > W czym problem? Sa stabilizatory, sa przetwornice.

    problem w tym ze obnizyc napiecie to zaden problem ale moje urzadzenie w
    ktorym ma wspolpracowac daje max 3.2V a uklad ma sie zmiescic w bardzo
    malej obudowie stad wogole pomysl na ssm 2167 bo pracuje od 2.5V
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    skoro tak zachecasz to jeszcze poexperymentuje ;)
    pewnie wynalazkiem na cieple powietrze poszlo by lepiej ale moze sie uda.
    pozdrawiam
    PS ale jakby ktos o czyms wiedzial w temacie glownym to bardz bym prosil :)

    --
    andrzej:]

  • 4. Data: 2012-06-01 15:11:59
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > pewnie wynalazkiem na cieple powietrze poszlo by lepiej ale moze sie uda.

    Co do hot aira mam mieszane uczucia, do rozlutowania, oczyszczenia OK,
    ale do lutowania trzeba troche wprawy i paste. Normalna cyne lubi
    wdmuchac pod uklad i zewrzec nogi od tylu. Dasz rade normalna lutownica
    z ostrym grotem, pierwsza nozke przylutuj i bardzo dokladnie ustaw uklad
    na sciezkach, potem kolejne nogi.

    > PS ale jakby ktos o czyms wiedzial w temacie glownym to bardz bym prosil :)

    Sadzac po zasilaniu, to pewnie chcesz to popedzic z
    baterii/akumulatorkow. Uklad pracuje od 2.5 do 5.5, wiec nie wiem w czym
    problem, powinien banglac bezposrednio. Co najwyzej filtry jakies na
    zasilaniu, jesli cos w poblizu bruzdzi zakloceniami.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2012-06-01 15:30:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.06.2012 15:11, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > Co do hot aira mam mieszane uczucia, do rozlutowania, oczyszczenia OK,
    > ale do lutowania trzeba troche wprawy i paste. Normalna cyne
    Nie wiem co to dla Ciebie "normalna cyna" - ja cynuję szybko pady za
    pomocą kolby a potem używam hotair.

    > lubi
    > wdmuchac pod uklad i zewrzec nogi od tylu.
    Imo częsty błąd początkującego (sam też tak miałem) - za duży przepływ.
    Jak hotair do lutowania ustawiasz na 1.5..2 (max 3) l/min to nagle
    ograniczasz grzanie całej okolicy, poparzenia i problemy ze
    zdmuchiwaniem drobnych części czy cyny.

    > Dasz rade normalna lutownica
    > z ostrym grotem, pierwsza nozke przylutuj i bardzo dokladnie ustaw uklad
    > na sciezkach, potem kolejne nogi.
    Często tak jest wygodniej jakiegoś TQFP wlutować. (Inna sprawa, że wolę
    QFN z powodu bajecznej prostoty lutowania hotairem a żeby zrobić zwarcia
    między padami to trzeba się strasznie postarać.)

    Michoo

  • 6. Data: 2012-06-01 20:03:35
    Od: "andrzej:]" <d...@g...com>

    W dniu 2012-06-01 15:11, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > problem, powinien banglac bezposrednio. Co najwyzej filtry jakies na
    > zasilaniu, jesli cos w poblizu bruzdzi zakloceniami.

    Tak jak piszesz układ ma pracować z radionadajnikiem ręcznym w sporych
    zakłóceniach ale mniejsze o to i żadnego problemu z zasilaniem nie ma
    dla tej kości(ssm 2167). Poprzednik który zmontowałem na ssm 2165
    potrzebuje już zewnętrznego zasilania co jest uciążliwie i upierdliwe bo
    radyjko nie daje na gnieździe więcej niż 3.2V a układ nie pracuje poprawnie.
    Wnioskuje ze nie ma dobrej alternatywy dla mojego ssm 2167 :D
    pozdrawiam Andrzej

    --
    andrzej:]