  • 1. Data: 2009-11-24 21:54:26
    Temat: przerobka przekaznika programowalnego na 12v...
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    mam pod ręką przekaźnik Moellera pt. Easy 512-DC-TC który wykonany jest na
    zasilanie 24V, pomyślałem aby go przerobić na 12V...tylko czy się da?
    na poniższym zdjęciu jest płyta tego przekaźnika,
    http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/
    PICT0434copy.jpg

    problem pierwszy zasilanie)są dwie ścieżki zasilania, jedna z nich prowadzi
    do stabilizatora 7805 [numer 2 na zdjęciu], druga posiada rezystor [na
    rysunku zaznaczyłem numerem 1, o wart. 18kOhm] który powoduje spadek
    napięcia zasilania o ok 20v do ok 4v, obniżając napięcie zasilania do 12v
    naturalnie stabilizator 7805 pracuje nadal i stabilizuje, jednak na
    rezystorze 1 odkłada się spadek 10v przez co napięcie w odniesieniu do masy
    spada do 2v i przekaźnik nie pracuje,
    czy zmieniając rezystor 1 na taki który spowoduje spadek napięcia przy 12v
    zasilania do 4v powinno zagadać?

    problem drugi, WE cyfrowe/analogowe) gdyby przekaźnik zadziałał na zasilanie
    12v to nadal wydaje mi się, pozostanie problem wymaganego poziomu napięć WE,
    w/g noty katalogowej wymagane napięcie WE do pewnego załączenia WE w stan
    logicznej 1 to 15v, w szereg każdego WE wpięte są rezystory rzędu 5kOhm,
    dalej już wchodzą na procek przekaźnika, pytanie takie czy zmienianie
    rezystancji WE coś da? przecież prąd WE cyfrowych jest rzędu 1mA (w/g noty
    katalog.) jak rozwiązać ten problem?
    dodatkowe foto poniżej
    http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/
    PICT0435s.jpg

    problem 3 WY tranzystorowe) wyjścia tego przekaźnika mają wspólny pkt [+24v]
    i przekaźnik wysterowuje poszczególne wyjścia załączając 'bramkę
    tranzystorową' podając +24 na kolejne WY
    http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/
    PICT0436_2.jpg
    http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/
    PICT0436s.jpg
    pytanie jaka jest szansa że to zagada na 12v?
    ma to szanse powodzenia czy dać spokój?
    za wszelkie sugestie dziękuję
    brat

  • 2. Data: 2009-11-25 13:51:14
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > problem drugi, WE cyfrowe/analogowe)

    sam sobie odpowiem i dla potomnych też będzie, ktoś na elektrodzie o to
    pytał ale nie rozwiązał tego problemu,
    WE cyfrowe działają od ok 10,9 V, więc rozwiązuje to mój problem, nie będę w
    tym grzebał bo nie ma potrzeby,

    > problem 3 WY tranzystorowe)

    WY działają również na inne napięcia niż nominalne, podanie zasilania
    separowanego 12V na zasilanie WY powoduje podanie tego napięcia na
    poszczególne WY Q1...Q4, przy okazji wygląda na to że ta kość tranzystora
    zespolonego na wyjściu ma też Q5 tylko nie jest ono podpięte, sprawdzę czy
    to też działa ;-)

    ATSD jak rozwiążę problem działania na obniżonym zasilaniu to na jaki dział
    to wrzucić na elektrodzie żeby zawisło dla potomnych?
    brat