  • 1. Data: 2009-11-24 09:11:50
    Temat: jak wykryć przewód N
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    w kablu wielożyłowym, jednokolorowym ;) Mamy jedną szansę i nie możemy
    wywalić różnicówki ani pomyłkowo zasilić innych kabelków.

    Pewnie jest jakiś genialny superprosty sposób? :)

  • 2. Data: 2009-11-24 09:21:47
    Temat: Re: jak wykryć przewód N
    Od: "qaz" <q...@o...pl>

    Witam. Miernik ustawiasz na napięcię zmienne i dotykacz kabelków i jak
    napięcie będziesz miał na + to czarny kabel to jest N
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-11-24 09:27:14
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!

    qaz wrote:
    > Witam. Miernik ustawiasz na napięcię zmienne i dotykacz kabelków i jak
    > napięcie będziesz miał na + to czarny kabel to jest N

    Hmm, ciekawe:)
    W tym przewodzie masz tylko N czy faze tez?
    Jesli tylko na ktoryms N, nie masz fazy na tym przewodzie, to miernikiem
    spokojnie znajdziesz, porownujac N w przewodzie z innym N dostepnym
    gdzies obok.
    Jesli masz faze, to zarowka i jazda

  • 4. Data: 2009-11-24 09:46:18
    Temat: Re: jak wykryc przewód N
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Jesli tylko na ktoryms N, nie masz fazy na tym przewodzie, to
    > miernikiem spokojnie znajdziesz, porownujac N w przewodzie z innym N

    A jak PE nie jest na zielono-zóltym to zarówka mozna wywalic róznicówke jak
    sie na niego pusci prad z fazy przez zarówke.

    Gejzero

  • 5. Data: 2009-11-24 09:49:25
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    WItam!

    > A jak PE nie jest na zielono-zóltym to zarówka mozna wywalic róznicówke
    > jak sie na niego pusci prad z fazy przez zarówke.

    Dlatego sprawdz czy masz gdzies faze na tym przewodzie...
    To podstawa.
    Jesli nie ma, omomierzem mozna sprawdzac z n-ka, gdzies z boku...

  • 6. Data: 2009-11-24 09:50:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Gejzero" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > A jak PE nie jest na zielono-zóltym to zarówka mozna wywalic róznicówke
    > jak sie na niego pusci prad z fazy przez zarówke.

    Pisze jak byk, ze jednokolorowy.

  • 7. Data: 2009-11-24 09:53:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wywalić różnicówki ani pomyłkowo zasilić innych kabelków.
    >

    > Pewnie jest jakiś genialny superprosty sposób? :)

    Jesli masz w tym klebie tez PE zwarty w odpowiednim miejscu z N to ja nie
    widze stuprocentowej techniki, tu by wlasnie pomagalo wywalenie roznicowki.

  • 8. Data: 2009-11-24 09:54:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "wchpikus" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > WItam!

    > Dlatego sprawdz czy masz gdzies faze na tym przewodzie...
    > To podstawa.
    > Jesli nie ma, omomierzem mozna sprawdzac z n-ka, gdzies z boku...

    Pisze, ze nie wolno zasilic innych przewodow - wiec raczej faza gdzies jest.

  • 9. Data: 2009-11-24 10:14:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    mariusz pisze:
    > w kablu wielożyłowym, jednokolorowym ;) Mamy jedną szansę i nie możemy
    > wywalić różnicówki ani pomyłkowo zasilić innych kabelków.
    >

    > Pewnie jest jakiś genialny superprosty sposób? :)

    Zobaczyć na początku kabla który numer przewodu gdzie jest wpięty ;)

    MD

  • 10. Data: 2009-11-24 10:16:35
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>