  • 1. Data: 2009-11-24 08:57:39
    Temat: Problem z zasilaniem 5V
    Od: "Kabelek" <k...@g...de>

    Witam,
    Mam maly problem i nie wiem jak to ugrysc. Mam obudowe z pilota i chce do nie
    wlozyc wlasny uklad.
    W obudowie jest miejsce na 4 baterie paluszli, co daje mi 6V, a potrzebne jest
    5V.
    W srodku bedzie Atmega8 i radiowy modul RFM12. Dla stabilizatora 7805, 6V
    zamalo, wiec chce obnizyc napiecie dioda, ale nie wiem czy to dobre rozwiazanie.
    Miejsca na plytce tyle co na 7805. Macie jakies inne rozwiazanie.
    Pozdrawiam
    Kabelek

  • 2. Data: 2009-11-24 09:30:47
    Temat: Re: Problem z zasilaniem 5V
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Kabelek" <k...@g...de> napisał w wiadomości
> [...]
    rozwiazanie.
    > Miejsca na plytce tyle co na 7805. Macie jakies inne rozwiazanie.

    1. "step up voltage regulator" - przetwornica (np z 3V na 5) - tu niestety
    możesz mieć zakłocenia w odbiorze od przetwornicy.
    2. "low drop" stabilizator np. LP2954 ma chyba 0.8 V spadku.
    3. Musi być 5V? Atmega8 chodzi od 4.5V(wersja L od 2.7) - pozostaje jeszcze
    ten RFM.
    pzdr,
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-11-24 09:49:25
    Od: "mm" <t...@p...fm>

    Użytkownik "mw158979" <...@t...pl> napisał w wiadomości
    > "Kabelek" <k...@g...de> schrieb
    > nie

    dać jeden tranzystor, jeden rezystor i jedna dioda zenera , w smd spokojnie
    się zmieści

  • 4. Data: 2009-11-24 09:56:15
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Kabelek" <k...@g...de> schrieb
> [...]
    rozwiazanie.
    > Miejsca na plytce tyle co na 7805. Macie jakies inne rozwiazanie.

    6V->5V zrobi dobry stabilizator low-drop, jesli 100mA starczy to np LP2950,
    LP2951.

    Zamiast tego mysle ze lepiej zrobic przetwornice impulsowa sepic.
    4 paluchy dadza 6V jak sa swieze, potem to zjezdza w dol.

    A moze warto 3.3V zamiast 5V? Bedzie prosciej, wtedy low-drop na 3.3V.

    hej

  • 5. Data: 2009-11-24 10:44:06
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    mw158979 <...@t...pl> wrote:

    > 6V->5V zrobi dobry stabilizator low-drop, jesli 100mA starczy to np LP2950,
    > LP2951.

    Albo L4949.

    > Zamiast tego mysle ze lepiej zrobic przetwornice impulsowa sepic.
    > 4 paluchy dadza 6V jak sa swieze, potem to zjezdza w dol.

    A 4 pełne aku 4.8...

    > A moze warto 3.3V zamiast 5V? Bedzie prosciej, wtedy low-drop na 3.3V.

    Ano.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 6. Data: 2009-11-24 10:45:31
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej <d...@o...pl> wrote:

    > 3. Musi być 5V? Atmega8 chodzi od 4.5V(wersja L od 2.7) - pozostaje jeszcze
    > ten RFM.

    http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=4744

    Zasilanie od 2.2V do 5.5V (RFM12)

    Też bym dał 3.3V.