  • 11. Data: 2013-05-29 14:21:16
    Temat: Re: przetaczanie felg
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 maja 2013 11:24:12 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    ps.com...

    > Mieni?ce si? czo?o felgi to efekt obr?bki chemicznej. Je?li tocz? to tylko
    >
    > ?eby nada? faktur?. Do utrwalenia efektu, ?eby po pierwszym oszczaniu przez
    >
    > psa szare si? nie zrobi?o, potrzebna jest obr?bka chemiczna i odpowiedni
    >
    > lakier.
    >

    > Jest lakierowane. Przy czym jak lakier zlezie korozja zaczyna dzialac.
    >
    > A ta chemia to co to moze byc?
    >

    > Tmek

    Powłoki fosforanowe. Nimi robi się mat, połysk i stany pośrednie. Dodatkowo taka
    powłoka jest dużo odporniejsza chemicznie i mechanicznie i stanowi podkład pod
    lakier. Aluminium i stopy aluminium należą do gatunku metali o marnej przyczepności
    farb i lakierów. Dlatego prze malowaniem i lakierowaniem wymagają obróbki chemicznej.
    Z obróbek chemicznych jest jeszcze eloksalacja. Ale ona przy felgach nie ma
    specjalnego zastosowania, chyba że ktoś błękitne albo różowe będzie chciał mieć.

  • 12. Data: 2013-05-29 14:27:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-05-29, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

    > Aluminium i stopy aluminium należą do gatunku metali o marnej przyczepności farb i
    lakierów.

    Amelinium nie pomalujesz.

    http://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2013-05-29 16:18:54
    Od: k...@g...com

    Ano nie pomalujesz http://www.youtube.com/watch?v=S21KZdLq63c

  • 14. Data: 2013-05-29 19:31:29
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 28.05.2013 21:23, WOJO pisze:
    > Przy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć
    > "gramy".
    > Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie
    > da wyważyć?
    > WOJO
    O ile dobrze widziałem, jajowatość obręczy można mierzyć w milimetrach,
    ja bym powiedział ze o koło 5 milimetrach. jak nóż tokarski zje te 5mm z
    jednej strony, to obręcz będzie idealnie okrągła, ale grubość ścianki w
    jednym miejscu o 5 milimetrów cieńsza! to będzie trzeba od środka
    doważyć ciężarkiem.
    Te rysy spowodowane obtarciem o krawężnik, były głębokie. znowu aby
    zniknęły trzeba zebrać taką warstwę materiału, jak głębokie są rysy. one
    miały milimetr, a nie 5 setnych. 5 setnych to by sobie przelecieli
    papierkiem 400...

    ToMasz

    Ps zawsze się mogę mylić co do grubości.....

  • 15. Data: 2013-05-29 19:41:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    > O ile dobrze widziałem, jajowatość obręczy można mierzyć w milimetrach,
    > ja bym powiedział ze o koło 5 milimetrach.

    Ale felga najpierw została wyprostowana, zeszlifowana i pospawana.
    Dopiero na sam koniec trafiła na tokarkę.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2013-05-29 23:09:11
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:51a63b70$0$1256$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > zniknęły trzeba zebrać taką warstwę materiału, jak głębokie są rysy.
    > one miały milimetr, a nie 5 setnych. 5 setnych to by sobie przelecieli

    Ale czy Ty ogldałes ten film? Przecież felgę wyprostowali pod
    ciśnieniem, potem naspawali materiału na ubytki, a dopiero na końcu
    wsadzili na tokarkę. Wszystko zgodnie ze sztuką. Nie wiem ile materiału
    zebrali podczas przetaczania, ale nie ważyło to więcej niż ułamki grama.

    --
    Yogi(n)

    --
    Yogi(n)