  • 1. Data: 2018-01-05 20:39:01
    Temat: pytanie teoretyczne totalnie
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    Panie Paskal! ja do Pana!
    czy istnieje taka hipotetyczna możliwość, że mimo iż na + napięcie jest
    niższe niż na - to na wyjściu operacyjnego jest napięcie dodatnie?

  • 2. Data: 2018-01-06 16:17:18
    Temat: Re: pytanie teoretyczne totalnie
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 5 stycznia 2018 20:39:04 użytkownik denat 'POPIS/EU napisał:

    > czy istnieje taka hipotetyczna możliwość, że mimo iż na + napięcie jest
    > niższe niż na - to na wyjściu operacyjnego jest napięcie dodatnie?

    W prawidłowo zaprojektowanym układzie, w którym nie są przekroczone maksymalne
    wartości napięć
    podanych przez producenta - np. http://www.ti.com/lit/ds/symlink/ua741.pdf
    i w którym dodatkowo napięcia na wejściach +/- nie przekraczają, ani nie zbliżają się
    zbytnio do napięć +/-Ecc,
    z prawdopodobieństwem sięgającym 99.999% można powiedzieć, że jest to NIEMOŻLIWE.

  • 3. Data: 2018-01-06 18:59:46
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no właśnie - dziękuję Koledze

    aczkolwiek tak wykazał mój pomiar
    niestety miałem tylko jeden miernik, więc zmierzyć mogłem jedynie na
    każdej końcówce oddzielnie

    napięcie na - było o około 50mV wyższe od napięcia na +
    pomiar na wyjściu dawał coś tam powyżej 2V
    zasilanie normalne + i - symetryczne, nie pamiętam ile już

    pytanie: gdzie szukać błędu pomiaru - bo to raczej chyba błąd pomiaru?
    no chyba, że to jakaś kombinacja napięcia niezrównoważenia - cokolwiek
    toto jest?

  • 4. Data: 2018-01-06 19:41:15
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    wzmacniacz w konfiguracji nieodwracającej
    z dwoma opornikami - wartości przepraszam, nie pamiętam

  • 5. Data: 2018-01-06 20:49:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    denat 'POPIS/EU <N...@g...pl> napisał(a):
    > Panie Paskal! ja do Pana!
    > czy istnieje taka hipotetyczna możliwość, że mimo iż na + napięcie jest
    > niższe niż na - to na wyjściu operacyjnego jest napięcie dodatnie?

    Jeśli różnica jest mniejsza od napięcia niezrównoważenia, to tak.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2018-01-06 21:19:44
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Jeśli różnica jest mniejsza od napięcia niezrównoważenia, to tak.

    dziękuję - pogadajmy o tym, to może być ciekawy temat tak dla oderwania...

    ile typowo wynosi to napięcie niezrównoważenia? u mnie różnica o ile
    pamiętam to jakieś 50mV

  • 7. Data: 2018-01-06 21:28:11
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 6 stycznia 2018 20:49:26 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Jeśli różnica jest mniejsza od napięcia niezrównoważenia, to tak.

    Tu bym się nie zgodził...
    Napięcie niezrównoważenia jest naturalnie wzmacniane, ale w dalszym ciągu jest
    zachowana zależność U+>U-, jeśli oczywiście Uwy>0

  • 8. Data: 2018-01-06 21:29:42
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dzięki Panowie!

    nie wiem kiedy wrócę do tematu - dlatego jakby Ktoś miał pomysł co i jak
    posprawdzać raz jeszcze? mogę ewentualnie dwoma miernikami - jeden na
    wejściu i drugi na wyjściu... tylko trzeba opracować jakąś dobrą do
    wyciągania wniosków metodologię... P.S. a ja myślałem, że się znam na
    elektronice...

  • 9. Data: 2018-01-06 21:39:29
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 21:20:01 UTC+1 użytkownik denat 'POPIS/EU napisał:

    > dziękuję - pogadajmy o tym, to może być ciekawy temat tak dla oderwania...

    Ale nie bujajmy w obłokach...
    - jaki to wzm. oper. - bipolarny czy np. jfet
    - wartości oporników dołączonych do wejść +/-
    - podstawowe dane woltomierza - ilość cyfr, zakres na którym wykonano pomiar, rezyst.
    wn.

  • 10. Data: 2018-01-06 21:59:16
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    W dniu 2018-01-06 o 21:39, TurboPascal pisze:

> [...]
    > - wartości oporników dołączonych do wejść +/-
    > - podstawowe dane woltomierza - ilość cyfr, zakres na którym wykonano pomiar,

    (nie będę może szczególnie oryginalny ;o) )
    ale nic nie pamiętam...

    jak wpadnie mi coś takiego w ręce raz jeszcze to dokładnie pomierzę,
    nie miałem za bardzo czasu się temu przeglądać dokładniej - więc
    możliwe, że to jakiś mój błąd... woltomierz 0,000