  • 11. Data: 2018-01-06 22:10:00
    Temat: Re: pytanie teoretyczne totalnie
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    denat 'POPIS/EU <N...@g...pl> napisał(a):
    > dziękuję - pogadajmy o tym, to może być ciekawy temat tak dla oderwania...
    > ile typowo wynosi to napięcie niezrównoważenia? u mnie różnica o ile
    > pamiętam to jakieś 50mV

    50 mV to za dużo. W tanim wzmacniaczu operacyjnym pojedyncze miliwolty, w
    lepszym poniżej miliwolta.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2018-01-06 22:15:54
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    przepraszam odwołuję,
    teraz widzę, że nie zmierzyłem między masami elementów na + i elementów
    na -
    to pewnie stąd ten babol, przepraszam za zamieszanie

  • 13. Data: 2018-01-06 22:17:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    TurboPascal <t...@g...com> napisał(a):
    > Tu bym się nie zgodził...
    > Napięcie niezrównoważenia jest naturalnie wzmacniane, ale w dalszym
    > ciągu jest zachowana zależność U+>U-, jeśli oczywiście Uwy>0

    Napięcie niezrównoważnia jest to napięcie, które musisz podać aby Uwy=0. Co
    się stanie jeśli podasz niższe, ale nadal dodatnie (względem wejścia
    odwracającego)? Czy Uwy nie będzie wtedy mniejsze od zera?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2018-01-06 22:22:53
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 6 stycznia 2018 18:59:59 użytkownik denat 'POPIS/EU napisał:

    > napięcie na - było o około 50mV wyższe od napięcia na +
    > pomiar na wyjściu dawał coś tam powyżej 2V

    Dla przeciętn. wzmacn. operacyjn. K=200 tys. ===> U+ minus U- = 2V/200tys. = 10 ?V
    Takiej różnicy nie zmierzy się żadnym typowym woltomierzem...

  • 15. Data: 2018-01-06 22:33:37
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 6 stycznia 2018 22:17:29 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Napięcie niezrównoważnia jest to napięcie, które musisz podać aby Uwy=0.

    Zaraz, zaraz... A gdzie to i w jaki sposób podaje się to napięcie?
    Napięcie niezrównoważenia jest w gruncie rzeczy napięciem wirtualnym.
    Egzystuje sobie gdzieś wewnątrz wzm. oper. i można je tylko co najwyżej
    skompensować...

  • 16. Data: 2018-01-06 23:08:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 13:33:37 -0800 (PST), TurboPascal napisał(a):

    > Zaraz, zaraz... A gdzie to i w jaki sposób podaje się to napięcie?

    miedzy wejscia :-)

    > Napięcie niezrównoważenia jest w gruncie rzeczy napięciem wirtualnym.
    > Egzystuje sobie gdzieś wewnątrz wzm. oper. i można je tylko co najwyżej
    skompensować...

    Co nie zmienia faktu, ze z jego powodu moze byc tak jak Grzegorz pisze
    - na wejsciach jedna polaryzacja, a opamp "widzi" przeciwna.

    Tylko to bedzie gora 2mV (bo gorszych juz chyba nie robia), a nie 50.

    A jesli 50 ...
    -Popis mierzyc nie umie,
    -Popis nie doczytal zalozen,
    -wzmacniacz sie wzbudzil.

    J.

  • 17. Data: 2018-01-06 23:30:06
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 6 stycznia 2018 23:08:40 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Co nie zmienia faktu, ze z jego powodu moze byc tak jak Grzegorz pisze
    > - na wejsciach jedna polaryzacja, a opamp "widzi" przeciwna.
    > Tylko to bedzie gora 2mV (bo gorszych juz chyba nie robia), a nie 50.

    Całkowicie się zgadzam, faktycznie tak jest...

  • 18. Data: 2018-01-07 14:24:06
    Od: "Jolka" <n...@w...pl>

    Dnia 06.01.2018 denat 'POPIS/EU dokonal ponizszego cudu (by zylo sie
    lepiej):

    No i troll nakarmiony.

  • 19. Data: 2018-01-07 18:32:57
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    teeee, jolka...

    jaka powinna być topologia i sposób pomiaru,
    aby otrzymać takie wyniki jak w poście 1?

    dla ułatwienia dodam, że masę trzymałem w jednym oddaolnym o około 10cm
    miejscu...

    można sobie wyobrazić dwie strzałki od + do masy i od - do masy...
    no, ale jeśli chodzi o spadek napięcia na masach... taaaaaaa...

  • 20. Data: 2018-01-07 18:38:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Jeśli różnica jest mniejsza od napięcia niezrównoważenia, to tak.

    No i jeszcze masz zjawisko phase reversal w starszych kostkach.

    Pozdrawiam, Piotr