eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › regulacja prądu ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 31. Data: 2024-04-23 11:44:33
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Apr 2024 23:20:58 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Ewentualnie:

    > https://www.youtube.com/watch?v=j-r-mLpiTpE

    Mam nadzieję, że oblewa ich kwasem.

    --
    Marek


  • 32. Data: 2024-04-23 16:42:30
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Apr 2024 00:12:00 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 22.04.2024 o 13:59, J.F pisze:
    >>>> BTW, używam jej do kontroli PRĄDU ładowania akumulatora...w rowerze,
    >>>> który ma koło BLDC (od roweru elektrycznego) jako "prądnicę".
    >>>
    >>> Dużo ciężej się z taką pedałuje, jak jest odłączona? Ile kosztuje?
    >>
    >> Była kiedys strona czy więcej, gdzie mierzyli czy lepsza taka
    >> odłączona, czy zwarta.
    >> Bo straty na histerezę też są ...
    >
    > Misiek. W moim rowerze, uwzględniłem opcję ZWARCIA...i nichuja. Jeśli ze
    > stacyjki nie odblokuję przekaźnika, który robi ZWARCIE na kole BLDC to
    > odjechanie liczy się z cudem, gdzie każde 1km/h powoduje coraz większy
    > hamulec a pokonanie 500W zwarcia wzrastającego do prędkości odkłada się
    > tym, że nawet na najlepszym biegu, "złodziej" nie ma szansy, żeby
    > rozwinąć 5km/h :)/sprawdzone. Czyli ma szansę wziąć rower pod
    > "pachę/samochód" i spierdalać ale nie odjedzie...tym bardziej że mam
    > alarm wyjący na ruch :)

    Ja pamietam, ze induktor telefoniczny (taki na korbkę) rękę chciał
    złamać po zwarciu, ale moze te dynama piastowe mają inne zasady?
    Tam indukcyjność spora, bo musi prąd stabilizować.


    J.


  • 33. Data: 2024-04-23 17:45:25
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja pamietam, ze induktor telefoniczny (taki na korbkę) rękę chciał
    > złamać po zwarciu, ale moze te dynama piastowe mają inne zasady?
    > Tam indukcyjność spora, bo musi prąd stabilizować.

    Ale hamowanie regeneracyjne też działa.

    Z drugiej strony, normalną metodą regulacji napięcia w motocyklach jest
    zwieranie faz tyrystorem.

    A telefon na korbkę mam, w sumie muszę go w końcu sprzedać, bo tylko
    zajmuje miejsce. Mam sentyment, ale nie aż taki :)

    --
    -Dlaczego kometa ma warkocze?
    -Żeby astronomowie mieli co pleść.


  • 34. Data: 2024-04-23 22:15:26
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.04.2024 o 16:42, J.F pisze:

    >>>>> BTW, używam jej do kontroli PRĄDU ładowania akumulatora...w rowerze,
    >>>>> który ma koło BLDC (od roweru elektrycznego) jako "prądnicę".
    >>>>
    >>>> Dużo ciężej się z taką pedałuje, jak jest odłączona? Ile kosztuje?
    >>>
    >>> Była kiedys strona czy więcej, gdzie mierzyli czy lepsza taka
    >>> odłączona, czy zwarta.
    >>> Bo straty na histerezę też są ...
    >>
    >> Misiek. W moim rowerze, uwzględniłem opcję ZWARCIA...i nichuja. Jeśli ze
    >> stacyjki nie odblokuję przekaźnika, który robi ZWARCIE na kole BLDC to
    >> odjechanie liczy się z cudem, gdzie każde 1km/h powoduje coraz większy
    >> hamulec a pokonanie 500W zwarcia wzrastającego do prędkości odkłada się
    >> tym, że nawet na najlepszym biegu, "złodziej" nie ma szansy, żeby
    >> rozwinąć 5km/h :)/sprawdzone. Czyli ma szansę wziąć rower pod
    >> "pachę/samochód" i spierdalać ale nie odjedzie...tym bardziej że mam
    >> alarm wyjący na ruch :)
    >
    > Ja pamietam, ze induktor telefoniczny (taki na korbkę) rękę chciał
    > złamać po zwarciu, ale moze te dynama piastowe mają inne zasady?
    > Tam indukcyjność spora, bo musi prąd stabilizować.
    >
    >
    Nie rozmawiamy o dynamach piastowych, których opór jest na poziomie 3W :)
    Możesz sobie policzyć ile to njutonów :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 35. Data: 2024-04-23 23:19:35
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.04.2024 o 22:15, LordBluzg(R)?? pisze:

    >> Ja pamietam, ze induktor telefoniczny (taki na korbkę) rękę chciał
    >> złamać po zwarciu, ale moze te dynama piastowe mają inne zasady?
    >> Tam indukcyjność spora, bo musi prąd stabilizować.
    >>
    >>
    > Nie rozmawiamy o dynamach piastowych, których opór jest na poziomie 3W :)
    > Możesz sobie policzyć ile to njutonów :)
    >
    Dopiszę, że dynama w piaście (standardowe) są wyliczane na 70V AC (bez
    obciążenia) przy obrotach ok 300rpm...po obciążeniu wzrasta prąd a
    maleje napięcie. Sumarycznie mają wydajność 3-5W...czyli LED zaświeci
    ale musi mieć stabilizację bo się upali. Tak wysokie napięcie jest
    potrzebne, żeby przy małych obrotach wykonać pracę. Stabilizacją
    najczęściej jest mały akumulatorek i dioda zenera. W kołach od roweru
    elektrycznego wygląda to zupełnie inaczej. Przy obrotach ok 200rpm,
    można mieć napięcie 20V i prąd 10A co daje 200W a to megaskala w
    stosunku do "piastowych". Przy 400rpm to już 400W :) Są oczywiście
    "generatory" o mocy 3kW jako silnik, czyli można liczyć 1,5kW jako
    prądnica. Masz linka:

    https://bolt-ebike.pl/silnik-bolt-e-3000/5

    Teraz zainstaluj sobie takie dwa koła i masz 6kW w rowerze. Potem dobry
    zestaw akumulatorów i możesz wkurwiać fotoradary :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 36. Data: 2024-04-24 17:39:17
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Apr 2024 15:45:25 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
    > J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Ja pamietam, ze induktor telefoniczny (taki na korbkę) rękę chciał
    >> złamać po zwarciu, ale moze te dynama piastowe mają inne zasady?
    >> Tam indukcyjność spora, bo musi prąd stabilizować.
    >
    > Ale hamowanie regeneracyjne też działa.

    No właśnie o to chodzi - jest odbiór energii, czy rezystor,
    to hamuje. A zwarcie mocy nie pochłania.
    Indukcyjność też nie.
    Natomiast rezystancja uzwojen pochłania ...

    > Z drugiej strony, normalną metodą regulacji napięcia w motocyklach jest
    > zwieranie faz tyrystorem.

    I jakoś ośka się nie łamie, drut nie przegrzewa itp :-)

    J.


  • 37. Data: 2024-04-24 18:30:09
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Apr 2024 23:19:35 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 23.04.2024 o 22:15, LordBluzg®🇵🇱 pisze:
    >>> Ja pamietam, ze induktor telefoniczny (taki na korbkę) rękę chciał
    >>> złamać po zwarciu, ale moze te dynama piastowe mają inne zasady?
    >>> Tam indukcyjność spora, bo musi prąd stabilizować.
    >>>
    >>>
    >> Nie rozmawiamy o dynamach piastowych, ktĂłrych opĂłr jest na poziomie 3W :)
    >> Możesz sobie policzyć ile to njutonów :)
    >>
    > Dopiszę, że dynama w piaście (standardowe) są wyliczane na 70V AC (bez
    > obciążenia) przy obrotach ok 300rpm...po obciążeniu wzrasta prąd a
    > maleje napięcie. Sumarycznie mają wydajność 3-5W...czyli LED zaświeci
    > ale musi mieć stabilizację bo się upali.

    ZaleĹźy jaki LED.
    Sam piszesz - moze 5W da, to jest około 1A przy małym napięciu.
    Odpowiednio duĹźy LED/zestaw, ten 1A przeĹźywa.

    > Tak wysokie napięcie jest
    > potrzebne, żeby przy małych obrotach wykonać pracę.
    > Stabilizacją
    > najczęściej jest mały akumulatorek i dioda zenera.

    A przydałoby się chyba cos w rodzaju MPPT ..

    > W kołach od roweru
    > elektrycznego wygląda to zupełnie inaczej. Przy obrotach ok 200rpm,
    > można mieć napięcie 20V i prąd 10A co daje 200W a to megaskala w
    > stosunku do "piastowych".

    No ale w sumie zasada jest ta sama - zwarcie nie pochłania energii :-)

    J.


  • 38. Data: 2024-04-25 02:51:32
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.04.2024 o 18:30, J.F pisze:
    [...]
    >> Dopiszę, że dynama w piaście (standardowe) są wyliczane na 70V AC (bez
    >> obciążenia) przy obrotach ok 300rpm...po obciążeniu wzrasta prąd a
    >> maleje napięcie. Sumarycznie mają wydajność 3-5W...czyli LED zaświeci
    >> ale musi mieć stabilizację bo się upali.
    >
    > Zależy jaki LED.
    > Sam piszesz - moze 5W da, to jest około 1A przy małym napięciu.
    > Odpowiednio duży LED/zestaw, ten 1A przeżywa.

    A kiedy się rozświetli skutecznie?
    >
    >> Tak wysokie napięcie jest
    >> potrzebne, żeby przy małych obrotach wykonać pracę.
    >> Stabilizacją
    >> najczęściej jest mały akumulatorek i dioda zenera.
    >
    > A przydałoby się chyba cos w rodzaju MPPT ..
    Bredzisz.
    >
    >> W kołach od roweru
    >> elektrycznego wygląda to zupełnie inaczej. Przy obrotach ok 200rpm,
    >> można mieć napięcie 20V i prąd 10A co daje 200W a to megaskala w
    >> stosunku do "piastowych".
    >
    > No ale w sumie zasada jest ta sama - zwarcie nie pochłania energii :-)
    >
    Przemienia ją na ciepło :) + opór wytworzenia :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 39. Data: 2024-04-25 10:21:15
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Apr 2024 02:51:32 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 24.04.2024 o 18:30, J.F pisze:
    > [...]
    >>> Dopiszę, że dynama w piaście (standardowe) są wyliczane na 70V AC (bez
    >>> obciążenia) przy obrotach ok 300rpm...po obciążeniu wzrasta prąd a
    >>> maleje napięcie. Sumarycznie mają wydajność 3-5W...czyli LED zaświeci
    >>> ale musi mieć stabilizację bo się upali.
    >>
    >> ZaleĹźy jaki LED.
    >> Sam piszesz - moze 5W da, to jest około 1A przy małym napięciu.
    >> Odpowiednio duĹźy LED/zestaw, ten 1A przeĹźywa.
    >
    > A kiedy się rozświetli skutecznie?

    A to masz dwa kryteria:
    -napięcie musi być na tyle wysokie, aby LED czy przetwornica ruszyły.
    -prąd/moc muszą być na tyle duże, abyś uznał za "skuteczne" :-)

    >>> Tak wysokie napięcie jest
    >>> potrzebne, żeby przy małych obrotach wykonać pracę.
    >>> Stabilizacją
    >>> najczęściej jest mały akumulatorek i dioda zenera.
    >>
    >> A przydałoby się chyba cos w rodzaju MPPT ..
    > Bredzisz.

    Ale to normalnie, czyli z żarówką, działa tak, że napięcie na otwartym
    dynamie może być wysokie, ale indukcyjność uzwojeń ogranicza prąd do
    ok 0.5A. No i żarówka coś tam świeci przy wolnej jeździe, i nie
    przepala się przy szybkiej.

    Ale LED i elektronika daje nowe możliwości - można wyciągnąc więcej
    mocy niż zarówka ... o ile komuś na prądzie zależy bardziej niż na
    oporach, można zmienic parametry obciążenia - np będzie wysokie
    napięcie z dynama i mały prąd.

    Zenerka to akurat taki sobie pomysł - zenerka się grzeje, ty się
    grzejesz :-)

    >>> W kołach od roweru
    >>> elektrycznego wygląda to zupełnie inaczej. Przy obrotach ok 200rpm,
    >>> można mieć napięcie 20V i prąd 10A co daje 200W a to megaskala w
    >>> stosunku do "piastowych".
    >>
    >> No ale w sumie zasada jest ta sama - zwarcie nie pochłania energii :-)
    >>
    > Przemienia ją na ciepło :) + opór wytworzenia :)

    Ale przy ograniczonym prądzie zwarcie się nie grzeje.
    Grzeją się natomiast uzwojenia, które swój opór rzeczywisty mają :-)

    J.


  • 40. Data: 2024-04-25 22:35:36
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2024 o 10:21, J.F pisze:
    [...]
    >>> Zależy jaki LED.
    >>> Sam piszesz - moze 5W da, to jest około 1A przy małym napięciu.
    >>> Odpowiednio duży LED/zestaw, ten 1A przeżywa.
    >>
    >> A kiedy się rozświetli skutecznie?

    Jak osiągniesz prędkość światła :)
    >
    > A to masz dwa kryteria:
    > -napięcie musi być na tyle wysokie, aby LED czy przetwornica ruszyły.
    > -prąd/moc muszą być na tyle duże, abyś uznał za "skuteczne" :-)

    Nachuj mi te brednie?

    >>> A przydałoby się chyba cos w rodzaju MPPT ..
    >> Bredzisz.
    >
    > Ale to normalnie, czyli z żarówką, działa tak, że napięcie na otwartym
    > dynamie może być wysokie, ale indukcyjność uzwojeń ogranicza prąd do
    > ok 0.5A. No i żarówka coś tam świeci przy wolnej jeździe, i nie
    > przepala się przy szybkiej.

    Brednia. Nie stosuje się żarówek, które wymagają mocy :) Stosuje się LED.
    >
    > Ale LED i elektronika daje nowe możliwości - można wyciągnąc więcej
    > mocy niż zarówka ... o ile komuś na prądzie zależy bardziej niż na
    > oporach, można zmienic parametry obciążenia - np będzie wysokie
    > napięcie z dynama i mały prąd.

    I tak jest. Dlaczego bredzisz o żarówkach?
    >
    > Zenerka to akurat taki sobie pomysł - zenerka się grzeje, ty się
    > grzejesz :-)

    Pierdolisz, nic się nie grzeje w tym układzie :)
    Nie rozumiesz akumulacji i wytworzenia mocy podczas jazdy + konsumpcji
    na postoju :)
    >
    >>>> W kołach od roweru
    >>>> elektrycznego wygląda to zupełnie inaczej. Przy obrotach ok 200rpm,
    >>>> można mieć napięcie 20V i prąd 10A co daje 200W a to megaskala w
    >>>> stosunku do "piastowych".
    >>>
    >>> No ale w sumie zasada jest ta sama - zwarcie nie pochłania energii :-)
    >>>
    >> Przemienia ją na ciepło :) + opór wytworzenia :)
    >
    > Ale przy ograniczonym prądzie zwarcie się nie grzeje.
    > Grzeją się natomiast uzwojenia, które swój opór rzeczywisty mają :-)

    Czyli grzeje. CBDU.



    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: