  • 21. Data: 2024-04-19 16:44:25
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak wygląda
    > https://imgur.com/lTs8vKL

    To na dole to klakson? Wygląda jak syrenka alarmowa.

    W zasadzie mając akumulator możesz założyć airhorn :)

    --
    Na gałęzi wiszą sobie 3 nietoperze i rozmawiają ze sobą.
    W pewnej chwili jeden z nich zaniemówił i jak sprężyna stanął głowa

  • 22. Data: 2024-04-19 19:32:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To na dole to klakson? Wygląda jak syrenka alarmowa.

    Bo to jest syrenka :) Miałem to użyłem.

    Generalnie całość sterowania światłami i sygnałem jest od...jakiegoś
    motocykla w sensie, że na kierownicy mam przełączniki.

    https://imgur.com/KgH76c3

    > W zasadzie mając akumulator możesz założyć airhorn :)

    Chciałem ale niebezpieczne bardziej. Jak 'horniesz' to kamienie lecą od
    wystraszonych.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2024-04-19 19:42:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To ty chyba setki kilometrów tym rowerem robisz? :) U mnie to nie ma
    > sensu, robię max kilka km załatwiając różne sprawy na mieście (czasem
    > trzeba gdzieś podjechać parę km, nie chce mi się brać samochodu), a tym
    > lepszym rowerem maksymalnie ze 20 km na różnych wycieczkach po okolicznych
    > lasach (pakuję rowery na busa i jeździmy np. po lesie).

    Ja miałem jeździć z kobietą...ale kolana jej nie pozwalają i jeżdżę na
    działkę, czasem z psem. Teraz przed wakacjami muszę trochę pokręcić,
    żeby mieć kondycję na góry, które odwiedzam co roku. Lepsze to niż
    "stacjonarka" a uwielbiam jeździć wieczorem, szczególnie latem bo słońce
    nie pali.

    > W zasadzie jedyne, co ma wytrzymać długo, to telefon, ale on spokojnie
    > cały dzień wytrzymuje (a jak nie wytrzyma, to mam power banki).

    Mój rower jest powerbankiem odnawialnym :) Nie znoszę powerbanków, bo
    trzeba je ładować i to długo i zawsze są "puste" jak są potrzebne.

    > W samochodzie mam żelowy (12 V 9 Ah) to akcesoriów, spokojnie jest w
    > stanie zasilać radiotelefony, kamery, oświetlenie paki, wentylację przez
    > wiele godzin. Nawet lodówkę turystyczną zasila, jak jest potrzeba, choć
    > przez regulowany step-down, żeby go od razu nie zamordować (to z 5 A przy
    > 12 V, ale lodówka spokojnie działa i przy niższej mocy, 10 W). A potem
    > spokojnie, powoli, doładowuje się podczas jazdy z SEPIC-a z ograniczeniem
    > prądu.

    Pamiętam, pisałeś. Na działce mam 150Ah/żel panele PV 400W + wiatrak.
    Generalnie zawsze mam tam czynne oświetlenie altany i
    ogrodu+kamery+alarm+TV+radio a latem ładowanie elektronarzędzi w dzień
    (kiedy mam pełną moc paneli PV) z przerobionego UPS/230V bo nie chciało
    mi się robić różnych zasilaczy do ładowania różnych baterii. Znajomek
    obok mnie zainwestował bardziej i ma 1kW w panelach + 3x150Ah i wszystko
    oparł o przetwornice i zasuwa na 230V łącznie z pompą, kosiarką itd.
    Ja pozostałem przy spalinowych ale głównie dlatego, że każde urządzenie
    mam autonomiczne a on jest zależny od stanu aku i słońca.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2024-04-22 13:59:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Apr 2024 00:01:17 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Dużo ciężej się z taką pedałuje, jak jest odłączona? Ile kosztuje?

    Była kiedys strona czy więcej, gdzie mierzyli czy lepsza taka
    odłączona, czy zwarta.

    Bo straty na histerezę też są ...

    J.

  • 25. Data: 2024-04-22 15:18:12
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > żeby mieć kondycję na góry, które odwiedzam co roku. Lepsze to niż
    > "stacjonarka" a uwielbiam jeździć wieczorem, szczególnie latem bo słońce

    To faktycznie trochę śmigasz :)

    > Mój rower jest powerbankiem odnawialnym :) Nie znoszę powerbanków, bo
    > trzeba je ładować i to długo i zawsze są "puste" jak są potrzebne.

    Ja zawsze utrzymuję naładowane. Jak użyję (rzadko), to ładuję do pełna.

> [...]
    > (kiedy mam pełną moc paneli PV) z przerobionego UPS/230V bo nie chciało
    > mi się robić różnych zasilaczy do ładowania różnych baterii.

    No tak, bo ty nie masz tam prądu. Ja mam, chociaż odciążyłbym instalację
    trochę. Na stałe chodzi kamera, beaglebone i oświetlenie ogrodowe. To
    ostatnie chodzi na AC i nie jest krytyczne w momencie odcięcia zasilania,
    ale kamerę i Beagle'a przepiąłbym do jakiegoś ustrojstwa, które byłoby
    wspomagane z PV.

    Wymyśliłem sobie, żeby zasilać całość (przez diodę) np. z 12 V, podpiąć
    panel (przez drugą diodę) i niech panel to zasila, ile da radę. A jak
    nie da, to niech napięcie nie spada poniżej tych 12 V, czy tam iluś. Za
    tym oczywiście przetwornice do beagle'a (5 V) i kamery (9 V).

    Do tego akumulator. Ładowany z sieci, podłączany automatycznie, jak się
    sieć odepnie. Ewentualnie też przez diodę, i zasilanie z napięcia wyższego
    niż daje akumulator (np. 16 V).

    Czy ma sens? Nie wiem. Na pewno nie będzie optymalne, nie ma MPPT, itd.
    Generalnie mam jakąś wizję w głowie, ale nie skonkretyzowaną.

> [...]
    > itd. Ja pozostałem przy spalinowych ale głównie dlatego, że każde
    > urządzenie mam autonomiczne a on jest zależny od stanu aku i słońca.

    Ja mam tylko elektryczne, tylko piłę łańcuchową mam spalinową, chociaż
    wczoraj zamówiłem takie gówienko 15 cm na baterie. Zobaczymy jak to działa
    (i jak długo podziała).

    https://allegro.pl/oferta/conentool-akumulatorowa-pi
    la-lancuchowa-5000-mah-15-cm-z-2-akumulatorami-15463
    925873

    Były też droższe, ale mam wrażenie, że jak nie wydam 400 zł albo więcej,
    to wszystko to jeden i ten sam chiński chłam. A 400 zł nie chcę na to
    wydawać. Zobaczymy.

    Pompy z kolei używam tylko jak zakręcą wodę (na zimę) albo jest awaria
    głównej pompy działkowej. Mam studnię 4 m, trochę za niska (planowałem 7
    m, ale mi się w połowie odechciało robić, jak zerwałem od tego wyciągania
    syfu jakieś więzadło w łokciu czy coś takiego, i tak na razie została,
    pewnie pogłębię bo już dawno przestało boleć). Daje radę, chociaż ledwo co
    (w sensie poziomu wody, normalnie jest na 2 m, ale jak wypompowuję to
    potrafi zejść prawie do tych 4 m minus wysokość pompy). Woda z tego to
    syf, do tego śmierdzi jeziorem (raz że stoi, dwa że sąsiedzi mają
    nieszczelne szamba), ale do podlewania wystarczy.

    --
    Dzwoni jegomosc do akademika:
    - Czy mozna z Maryska?

  • 26. Data: 2024-04-22 15:19:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Chciałem ale niebezpieczne bardziej. Jak 'horniesz' to kamienie lecą od
    > wystraszonych.

    Wtedy trzeba szybciej pedałować :)

    https://www.youtube.com/results?search_query=train+h
    orn+prank

    --
    Spotyka się dwóch Polaków. Dawno się nie widzieli.
    - Co tam u ciebie?

  • 27. Data: 2024-04-22 23:18:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/7DH2Nh6N9Rc :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2024-04-22 23:44:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To faktycznie trochę śmigasz :)

    Niewiele ale zamierzam bardziej :)

    > Ja zawsze utrzymuję naładowane. Jak użyję (rzadko), to ładuję do pełna.

    Bez sensu. Nie tracę czasu "dodatkowego" na ładowanie. Ładowanie odbywa
    się "dodatkowo" to spora różnica :] na dodatek, zupełnie "za darmo". Ok,
    muszę coś zjeść :)...ale tłuszcz spalam :)...pisałeś, że mając 41 lat
    masz ok 100kg :D

> [...]
    > nie da, to niech napięcie nie spada poniżej tych 12 V, czy tam iluś. Za
    > tym oczywiście przetwornice do beagle'a (5 V) i kamery (9 V).

    Karkołomna konfiguracja. Ja bym obciążył całością PV/aku i dał
    komparator. Niech pracują na 100%, skoro są.

    > Do tego akumulator. Ładowany z sieci, podłączany automatycznie, jak się
    > sieć odepnie. Ewentualnie też przez diodę, i zasilanie z napięcia wyższego
    > niż daje akumulator (np. 16 V).
    J/w

    > Czy ma sens? Nie wiem. Na pewno nie będzie optymalne, nie ma MPPT, itd.
    > Generalnie mam jakąś wizję w głowie, ale nie skonkretyzowaną.

    J/w.

> [...]
    >
    > Były też droższe, ale mam wrażenie, że jak nie wydam 400 zł albo więcej,
    > to wszystko to jeden i ten sam chiński chłam. A 400 zł nie chcę na to

    Polecam Biedrę i Niteo. Mam i chwalę. Cena/gwarancja/możliwości
    przeciętne ale nie narzekam. Mam ten układ, że akumulatory pasują i
    mając wkrętarkę, wyrzynarkę, gumówkę, piłę, mam ten sam akumulator razy
    X:)...co uprzyjemnia pracę, bo mogę sobie podmieniać i ładować bez stresu.

> [...]
    > syf, do tego śmierdzi jeziorem (raz że stoi, dwa że sąsiedzi mają
    > nieszczelne szamba), ale do podlewania wystarczy.

    Ja postąpiłem po "żydowsku", znaczy zakupiłem rozwiązanie od
    ortodoksyjnych w sensie pomysłu. Chciałem wypożyczyć wiertło do studni
    ale chcieli 100zł/doba. Kupiłem wiertło 7m za 400zł na Allegro,
    wywierciłem sobie studnię na 7m...+ szlamówka i sprzedałem wiertło na
    OLX za 390zł/mało używane. Szlamówkę zatrzymałem na
    pogłębianie/kiedyś... ale od 4 lat mi to wystarcza i nie pogłębiam.
    Studnia się udrożniła przepięknie. Chyba szlamówkę tez sprzedam :) Do
    polewania wystarczy. Mam pompę spalinową (Daemon) i wąż 1''. 20 min i
    mam podlaną całą działkę 600m2 :) Średnica węża robi znaczenie dla pompy
    ssącej. Należy zachować przekroje.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2024-04-23 00:12:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.04.2024 o 13:59, J.F pisze:

    > Była kiedys strona czy więcej, gdzie mierzyli czy lepsza taka
    > odłączona, czy zwarta.
    >
    > Bo straty na histerezę też są ...

    Misiek. W moim rowerze, uwzględniłem opcję ZWARCIA...i nichuja. Jeśli ze
    stacyjki nie odblokuję przekaźnika, który robi ZWARCIE na kole BLDC to
    odjechanie liczy się z cudem, gdzie każde 1km/h powoduje coraz większy
    hamulec a pokonanie 500W zwarcia wzrastającego do prędkości odkłada się
    tym, że nawet na najlepszym biegu, "złodziej" nie ma szansy, żeby
    rozwinąć 5km/h :)/sprawdzone. Czyli ma szansę wziąć rower pod
    "pachę/samochód" i spierdalać ale nie odjedzie...tym bardziej że mam
    alarm wyjący na ruch :)
    Takie proste zabezpieczenie przed kradzieżą :)...pomimo dodatkowego
    zabezpieczenia linką stalową.OK, są gumówki akumulatorowe...ale tego
    zabezpieczenia złodziej nie może łatwo pokonać :)...chyba, że jest
    elektronikiem i utnie kable od koła...ale wyjki nie wyłączy. OK, nie mam
    tam GPS ukrytego bo mi się nie chciało...mogę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2024-04-23 01:20:58
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Takie proste zabezpieczenie przed kradzieżą :)

    Jedyne słuszne:

    https://www.youtube.com/watch?v=2lwUGY_I2I4
    https://www.youtube.com/watch?v=2aI7pyo6CeE

    Ja bym tam jeszcze ze 300 V między kierownicę a ten bolec podłączył, dla
    lepszych doznań.

    Ewentualnie:

    https://www.youtube.com/watch?v=j-r-mLpiTpE

    --
    Psychiatra mówi do pacjenta:
    - Mam dla pana dwie wiadomości: dobrą i złą. Ta zła to, że ma pan