  • 1. Data: 2002-04-16 14:20:41
    Temat: rejestracja domeny w internask
    Od: "Marko" <s...@c...pl>

    Witam grupowiczów.
    mam mały problem z zakupioną domenką.biz w internask. Chodzi mi o sposób
    jej przedlegowania do moich serwerów DNS. W nasku wykupując domenkę.pl
    wpisywałem adresy DNS i wszystko grało.

    Tutaj zapłaciłem kasę i lipa - czy muszę wykupić rejestrację serwera nazw w
    bazie INTERNIC - ale to cholerstwo kosztuje dodatkowo 69/rok - jeśli to
    jest konieczne no to niźle robią w konia.

    Proszę o pomoc

    pozdrawiam

    Marcin Kozera

  • 2. Data: 2002-04-16 17:13:31
    Temat: Re: rejestracja domeny w internask
    Od: Piotr Dziubanii <d...@w...npnet.org>

    On Tue, 16 Apr 2002 14:20:41 +0000 (UTC), Marko <s...@c...pl> wrote:
> [...]
    > bazie INTERNIC - ale to cholerstwo kosztuje dodatkowo 69/rok - jeśli to
    > jest konieczne no to niźle robią w konia.

    sprawdz czy Twoje serwery DNS sa zarejestrowane w bazie nameserverow:
    https://www.netsol.com/cgi-bin/whois/whois
    (search WHOIS by Nameserver)
    jesli nie sa zarejestrowane, popros administratorow aby zarejestrowali je
    tam:
    https://www.netsol.com/cgi-bin/makechanges/itts/host

    p.

  • 3. Data: 2002-04-17 13:26:46
    Od: "Marko" <s...@c...pl>

    Serdeczne dzięki - zaraz spróbuję.

    pozdrawiam
    Marcin Kozera

  • 4. Data: 2002-04-17 13:48:20
    Od: "Rejestrator" <d...@n...info>

    Użytkownik "Marko" <s...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Tutaj zapłaciłem kasę i lipa - czy muszę wykupić rejestrację serwera nazw
    > bazie INTERNIC - ale to cholerstwo kosztuje dodatkowo 69/rok - jeśli to
    > jest konieczne no to niźle robią w konia.

    Serwery na ktorych ma byc ustawiona domena musza znajdowac sie w bazie.
    Mozesz to sprawdzic na stronie http://www.internic.com/whois.html
    Jezeli ich nie ma to nalezy je wpisac.
    Jak bedziesz mial problemy to napisz na priv

  • 5. Data: 2002-04-18 11:41:26
    Od: p...@i...pwr.wroc.pl (Peptulis Amargolis)

> [...]
    >(search WHOIS by Nameserver)
    >jesli nie sa zarejestrowane, popros administratorow aby zarejestrowali je

    ja juz sie z tym problemem natknalem 2 razy. Korzystam z
    www.directnic.com We formularzu dot dns serwerow wpisuje swoje
    nameservery i kicha. Wypisuje ze be! Za pierwszym razem zglupialem i
    nie wiedzialem o co chodzi. I wyjasnianie sprawy (e-mailami) z nimi za
    oceanem zajelo 3 dni!!!! Za drugim razem poszlo po 1 godzinie, bo
    wiedzialem czego mam zadac. Napisalem baaaaaaaaaaaaardzo mily list i
    po godzinie moje serwery dns zostaly wklepane recznie do ich systemu
    (automat ich nie przyjmowal, bo rzeczywiscie nie byly oficjalnie
    zarejestrowane gdzies tam).

    Z mojego punktu widzenie taka rejestracja nie powinna mnie interesowac
    i nie musze o niej wiedziec. Wystarczy, ze serwery dzialaja i
    odpwiadaja. Ale wiadomo biurokracja!!!!!

    Pepto

  • 6. Data: 2002-04-18 15:28:18
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl> wrote:
    > Z mojego punktu widzenie taka rejestracja nie powinna mnie interesowac
    > i nie musze o niej wiedziec. Wystarczy, ze serwery dzialaja i
    > odpwiadaja. Ale wiadomo biurokracja!!!!!

    Akurat tutaj się nie zgodzę. I owszem to Twój biznes, żeby registar znał
    Twoje nameservery. O ile dobrze zrozumiałem, to w końcu Ty chciałeś
    zarejstrować domenę, a nie na odwrót.
    No ale ja truskawki...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2002-04-18 19:43:45
    Od: "Rejestrator" <d...@n...info>

    Użytkownik "Peptulis Amargolis" <p...@i...pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:3cbe9d38.103053273@news.ict.pwr.wroc.pl...
    > Z mojego punktu widzenie taka rejestracja nie powinna mnie interesowac
    > i nie musze o niej wiedziec. Wystarczy, ze serwery dzialaja i
    > odpwiadaja. Ale wiadomo biurokracja!!!!!

    Przy ustawianiu serwerow DNS do domen typu .com .info .biz u
    rejestratorow obowiazuje zasada:
    Serwery musza byc wpisane w bazie Internic'a
    I nikt tego nie bedzie zmienial dlatego ze polskie serwery nie sa w bazie
    wpisanie. Jezeli provider nie wie o tym ze swoje serwery DNS musi do bazy
    dopisac aby jego Klienci mogli poslugiwac sie domenami .info .com lub .biz
    to oznacza ze nie ma pojecia o swojej dzialanosci.
    A jezeli jest to Twoj komputer to Ty powienienes zatroszczyc sie o to aby
    serwery do bazy zostaly wpisane.

    i...@n...name