  • 21. Data: 2014-08-07 12:37:49
    Temat: Re: resize foto + "jakas" korekcja
    Od: Krata <4...@g...com>

    W dniu 2014-08-04 13:18, 1634Racine pisze:

    > w tym sensie jedyny,ze tylko taki skan jest do dyspozycji,a poszukiwanie
    > w swiecie rodziny, by dala fotke [zapewne podobnie "plamiasta"] i
    > optymalne zeskanowanie bedzie drozsze od popularnej wersji wydarzen :)

    "Plamiaste" to są w tej fotce artefakty po JPG'u, zrobionym z dużą
    kompresją i zapisywanie tego w png nic nie zmienia. Łatwo to zauważyć
    oglądając zdjęcie w powiększeniu - widać bloki 8x8 pikseli.Przed
    powiększeniem warto byłoby pozbyć się możliwie wielu artefaktów,
    ponieważ zwiększenie wymiarów powoduje tylko dodanie dodatkowych błędów.
    Zapewne w dowolny sposób zeskanowana fotka byłaby lepsza od tego
    "oryginału".

  • 22. Data: 2014-08-07 14:18:01
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-05 16:36, 1634Racine pisze:

    > rozumiem,ze to proba/sugestia, zawsze cos, OK,dzieki...; ja sadzilem,ze sa
    jakies... pluginy (?),
    > narzedzia (?) do/w PS, ktore dzialajac wybiorczo, pozwola troche - bo chodzi o
    troche - dobrac sie
    > do tej plamistosci, nie niszczyc arch. charakteru foto, ale jednak lekko
    wykorektorowac plamistosc...
    > Ale na razie nic innego co do metody nie wiemy.)

    To jest bardzo małe zdjęcie, które w dodatku przeszło niszczącą, stratną
    kompresję. Tam po prostu nie ma informacji, które jakiś automatyczny
    "korektor" miałby przywrócić. Brakującą informację można znaleźć
    na innych zdjęciach umundurowanych ludzi albo w wyobraźni
    żywej osoby dokonującej retuszu.

    Przykład ręcznej korekty:
    http://i59.tinypic.com/6jjdyw.png

    P.

  • 23. Data: 2014-08-07 16:57:20
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Piotrne in news:lrvqpj$uo4$1@node2.news.atman.pl
    [...........]
    > To jest bardzo małe zdjęcie, które w dodatku przeszło niszczącą, stratną
    > kompresję. Tam po prostu nie ma informacji, które jakiś automatyczny
    > "korektor" miałby przywrócić.

    tak, jasne.
    (dzieki za ofiarnosc i czas :)

    btw:
    ja po prostu liczylem na to, ze da sie
    - zdjecie podzielic na rozsadne jednorodne sektory (np. tło, mniej wiecej
    polowa twarzy, daszek czapki, etc)
    - "jakims" pluginem/narzedziem z PS podejrzec "kolory" -> biele/szarosci...
    wystepujace w malenkich fragmentach kazdego sektora i za pomoca tegoż
    plugina...
    - ...kazac wybranym "kolorem" zamalowac caly sektor
    (coś na modłę inpaint,że skrotem polece...)
    Taka chalupnicza metoda,ale tez na arcydziele nie zalezy mi, wrecz
    przeciwnie, to ma nadal byc foto w stylu "arch".

  • 24. Data: 2014-08-07 17:30:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 7. August 2014 16:57:20 UTC+2 schrieb 1634Racine:
> [...]
    >
    > Taka chalupnicza metoda,ale tez na arcydziele nie zalezy mi, wrecz
    >
    > przeciwnie, to ma nadal byc foto w stylu "arch".

    zobacz jeszcze raz

    http://spherapan.vot.pl/d.jpg

    niewielkim nakladem czasu wygladzilem nieco twarz , jeszcze trzeba troche mundur ,
    pare elemntow.
    mysle ze tak w 80% jest gotowe.
    w kazdym razie dramatu artefaktycznego nie ma wiecej , chociaz trzeba byc swiadomym
    jak wyglada material wyjsciowy.

  • 25. Data: 2014-08-08 03:56:56
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    XX YY in news:9379ebde-c751-4e0e-9659-704e4fea2db4@googlegrou
    ps.com
> [...]
    > w kazdym razie dramatu artefaktycznego nie ma wiecej , chociaz trzeba
    > byc swiadomym jak wyglada material wyjsciowy.

    calkiem, calkiem... pewnie to i owo mozna poprawic, ale (poki co) osoba
    pozostala tą sama osobą, co najprawdopodobniej nie jest bez znaczenia,
    dzieki :)