  • 11. Data: 2014-08-05 16:36:00
    Temat: Re: resize foto + "jakas" korekcja
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    XX YY in news:265eef3d-b871-4b7a-a36c-902bd3147b94@googlegrou
    ps.com
    > nie wiem jaka metoda mozna to njalepiej zrobic. taloe rzeczy robi sie
    > rzadko , tzn doswiadczenie jest niemal zerowe . przenosze tylko z innych
    > dtziedzin na zasadzie analogii.
    > tlo podmienilem , pozostawiajac wplyw starego w kilku procentach , aby
    > to nowe nie byllo zbyt sterylne. zdjecie powiekszylem do 3000 px i
    > plamkowalem recznie. nastepnie pomniejszylem do 1000 px aby narzedzie
    > byo mniej widoczne. to mozna zrobic duuuo lepiej jesli sie pooswieci
    > czas. mnie to zajelo jakies 15 minut.

    rozumiem.
    no tak, czyli jedyna metoda - poki co - to pracochlonny retusz... Reczna
    robota, kawalek, po kawalku.
    (tak, tlo jest faktycznie zbyt "sterylne", nawet po staraniu sie, by nie
    bylo takie..., ale rozumiem,ze to proba/sugestia, zawsze cos, OK,dzieki...;
    ja sadzilem,ze sa jakies... pluginy (?), narzedzia (?) do/w PS, ktore
    dzialajac wybiorczo, pozwola troche - bo chodzi o troche - dobrac sie do tej
    plamistosci, nie niszczyc arch. charakteru foto, ale jednak lekko
    wykorektorowac plamistosc...
    Ale na razie nic innego co do metody nie wiemy.)

  • 12. Data: 2014-08-05 16:37:54
    Temat: Re: resize foto + "jakaś" korekcja
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Bartolomeo in news:lrqo6b$qpv$1@node2.news.atman.pl
    > Jak to się mówi - z gówna bata nie ukręcisz. Szukaj artysty niech to
    > namaluje na podstawie zdjęcia, efekt będzie 10^3 lepszy niż jakakolwiek
    > obróbka automatyczna.
    > Może oczywiście namalować w PS. :)

    a moze przyjmij inny pkt widzenia,to oczywiscie tylko propozycja :):
    masz archiwalne malenkie zdjecie (pierwsza foto), mniej wiecej z 1914 roku,
    (zapewne) robione do owczesnej ksiazeczki wojskowej, nic innego z fotografii
    po czlowieku nie zostalo; nie filozofuj,czy ukrecisz z tego bat, tylko
    tworczo pomysl :) - jak to jakosciowo poprawic, wykonujac przy tym
    drastycznie duzy resize, bo akurat taki jest konieczny. Z ciekawego zadania
    nie spadajmy do rynsztoka, to kazdy potrafi. Nikt nie oczekuje, ze powstanie
    nowa, duza, ladna fotografia, bo to, to potrafi fotograf retuszer ze wsi,
    tam zamaluje,tam zapacka, tam dorysuje, tam obwiedzie konturem i pan jest
    jak z 2014 roku. Chodzi o to, by ze smakiem (co-by-przez-to-nie-rozumiec) -
    zachowujac archiwalny charakter foto - jednak zminimalizowac to, co... no
    jednak szpeci na przyklad twarz - czyli plamistosc, gdy foto juz jest w
    duzym formacie, bo sie owa plamistosc bardzo rzuca w oczy. Dlaczego? Bo jest
    na malenkim oryginale. I bedzie na duzym. Ja jeno pytalem, czy znane sa
    metody jej ograniczenia. A nie, ze foto g....a i chce zeby mi tu zaraz ladna
    fotke z tego zrobic :), z tego, czego nie ma. comprende troche? :)

  • 13. Data: 2014-08-05 18:20:43
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-05 16:37, 1634Racine pisze:
    A nie, ze foto g....a i chce zeby mi tu zaraz ladna fotke
    > z tego zrobic :), z tego, czego nie ma. comprende troche? :)

    Dobra, niech będzie,że oryginał do bani. Dobry rysunkowicz obrobi ci tak
    fotkę,
    że będzie wyglądała jak z czasów wojen napoleońskich, ba... za
    odpowiednią cenę
    będzie wyglądać jak czasów imperium rzymskiego i wcale nie mówię, że
    trzeba ją malować od nowa, można bazować na istniejącym zdjęciu.
    A na plamy najlepszy jest blur, gaussian blur.

  • 14. Data: 2014-08-05 18:36:44
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Bartolomeo in news:lrr0a8$3us$1@node2.news.atman.pl
    [.......]
    > A na plamy najlepszy jest blur, gaussian blur.

    i to jest jedna z metod (wykonalem, aczkolwiek malo przesadnie, bo - kazdy -
    blur rozmywa, tak naprawde, wszystko, wiec szukam innej metody. Moze jej nie
    ma, nie mowie,
    ze jest, ale pytam :)

  • 15. Data: 2014-08-05 19:42:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A na plamy najlepszy jest blur, gaussian blur.

    mozesz to udowodnic i wypürowadzic to zdjecie rozmyciem gaussa?

  • 16. Data: 2014-08-05 20:36:23
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-05 19:42, XX YY pisze:

    > mozesz to udowodnic i wypürowadzic to zdjecie rozmyciem gaussa?

    A ciebie prosił ktoś o komentowanie mojego posta?
    Cytat z XX YY... "nie bedziesz mogl wiecej ze mna dyskutowac - nie
    spelniasz moich standardow"
    więc spieprzaj szorować matrycę!

  • 17. Data: 2014-08-05 21:14:53
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Bartolomeo in news:lrr88j$c7s$1@node2.news.atman.pl
    > A ciebie prosił ktoś o komentowanie mojego posta?
    > Cytat z XX YY... "nie bedziesz mogl wiecej ze mna dyskutowac - nie
    > spelniasz moich standardow"
    > więc spieprzaj szorować matrycę!

    ludzie... no żesz dajcie spokoj... "pogięło Was"? :)
    o fotce rozmowa...

  • 18. Data: 2014-08-05 21:15:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 5. August 2014 20:36:23 UTC+2 schrieb Bartolomeo:

    > A ciebie prosiďż˝ ktoďż˝ o komentowanie mojego posta?
    >
    > Cytat z XX YY... "nie bedziesz mogl wiecej ze mna dyskutowac - nie
    >
    > spelniasz moich standardow"
    >
    > wi�c spieprzaj szorowa� matryc�!

    chlopie juz nie wypisuj ewidentnych glupot, ze najlepsze w tym celu jest rozmycie
    gaussa.
    chyba nigdy w zyciou nie obrobiles ani jednego zdjecia
    i jeszcze sie rzucasz.
    klamiesz jak pies i nie masz pojecia.

    jesli te rzeczy chcesz wyrownac to robi sie to za pomoca filtra " interpolacja
    jasnosci " , ktora nie powoduje rozmycia konturu a niweluje fluktuacje luminancji. I
    to jeszcze trzeba zastosowac umiejetnie.

    myslisz , ze chcialoby mi sie komentowac takie glupoty jak napisales.
    jestes madry i wiesz najlepiej, to popraw to zdjecie rozmyciem gaussa , ha , ha ,
    ha...

  • 19. Data: 2014-08-05 21:39:43
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    XX YY in news:33e5089f-a510-47eb-bcec-e32128384916@googlegrou
    ps.com
    > za pomoca filtra "
    > interpolacja jasnosci " , ktora nie powoduje rozmycia konturu a niweluje
    > fluktuacje luminancji. I to jeszcze trzeba zastosowac umiejetnie.

    zawsze czegos sie mozna dowiedziec przy okazji :)

  • 20. Data: 2014-08-05 22:01:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 5. August 2014 21:39:43 UTC+2 schrieb 1634Racine:
    > XX YY in news:33e5089f-a510-47eb-bcec-e32128384916@googlegrou
    ps.com

    > zawsze czegos sie mozna dowiedziec przy okazji :)

    istniej program , ktory ma wyrownac takie plamki - nazywa sie akvis retoucher.
    ale daje wynik gorszy niz reczne plamkowanie w ps. w dodatku przy wiekszych zdjeciach
    rzedu kilku-kikunastu px jest koszmarnie wolny.
    probowalem pary razy uzywac , rowniez na tym zdjeciu ale w sumie sie wycofalem.
    obawiam sie ze najskuteczniejsza metoda jest tutaj retusz reczny, a to wymaga
    doswiadczenia w plamkowaniu akurat takich rzeczy.