  • 1. Data: 2014-05-18 15:15:31
    Temat: retusz - miedzy PS, a Inpaint
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1.
    doradzicie jakis soft do retuszu? miedzy PS, a Inpaint. Retusz
    "tradycyjny": likwidacja obiektow/postaci/znakow graficznych, etc.

    - - - -

    2.
    oraz: moze jeszcze dodatkowo b.specjalny soft (slabszy od PS, ale mocniejszy
    od Inpaint) do retuszu np. takiej wyjatkowej sytuacji: wlosy rozrzucone na
    wietrze i kasowanie obiektow/postaci/tła tuz przy glowie.

    3.
    od ktorejs wersji w gore PS ma opcje retuszu w tego typu sytuacjach j/w,cos
    kiedys czytalem, bo bylo to "spektakularne" dodanie takiej sprawnosci,
    ale... nie pamietam,jak to-to sie nazywa, ani ktora to wersja PS. Wiec:
    ktory PS?

  • 2. Data: 2014-05-19 23:40:08
    Temat: Re: retusz - miedzy PS, a Inpaint
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-18 15:15, 1634Racine pisze:

    > 1.
    > doradzicie jakis soft do retuszu? miedzy PS, a Inpaint. Retusz
    > "tradycyjny": likwidacja obiektow/postaci/znakow graficznych, etc.

    Pracowałem w Corelu, paru drobniejszych i w PS. Ten ostatni jest
    nieporównywalny.

> [...]
    > j/w,cos kiedys czytalem, bo bylo to "spektakularne" dodanie takiej
    > sprawnosci, ale... nie pamietam,jak to-to sie nazywa, ani ktora to

    Pewnie, że ma. Nie wiem od jakiej wersji ale CS6 już to tez miał.
    Rysujesz zgrubnie zaznaczenie + Refine edge a dalej wybierasz
    inteligentny promień i zaznaczasz włosy. Ponadto do tworzenia
    zaznaczenia możesz użyć Quick Selection Tool. W wielu typowych sytuacja
    idealnie się to narzędzie sprawdza. Mnóstwo roboty wykonuje za Ciebie.
    Potem tylko detale dopracowujesz. Robota idzie bardzo sprawie a efekty
    są bardzo dobrej jakości. Corel też ma oddzielny moduł do tego typu
    czynności ale mniej skuteczny.

    Marek

  • 3. Data: 2014-05-20 00:43:48
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Marek in news:lldtoa$orc$1@node2.news.atman.pl
    > Pracowałem w Corelu, paru drobniejszych i w PS. Ten ostatni jest
    > nieporównywalny.

    to moze dziwne, ale... dla prostych [ i mniej prostych tez czasami]
    wykasowan z foto - inpaint jest calkiem,calkiem...
    Ale rozumiem, ze jednak PS.

    Ja w ogole źle postawilem pytanie. Cos mi sie przestawilo w glowie :)
    Chodzilo mi o soft POMIEDZY ps, a inpaint, czyli slabszy/prostszy/ od PS,
    ale silniejszy od inpaint :)

> [...]
    > dopracowujesz. Robota idzie bardzo sprawie a efekty są bardzo dobrej
    > jakości. Corel też ma oddzielny moduł do tego typu czynności ale mniej

    ok, dzieki bardzo, bede mial dostep do PS, pozwole sobie dopytac w razie
    klopotow.

  • 4. Data: 2014-05-20 02:51:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

    > doradzicie jakis soft do retuszu? miedzy PS, a Inpaint. Retusz
    > "tradycyjny": likwidacja obiektow/postaci/znakow graficznych, etc.

    Dołączam się do pytania, bo sam kiedyś tu pytałem o program do
    domalówek/zamalówek baboli. :)

    Na niekorzyść InPainta, który napisany jest dość niechlujnie (mam
    starszą wersję, bo nowsze, MIMO OBIETNIC, nie wchodziły na WinXP) mogę
    dodać brak paru oczywistych elementów dla poprawy ergonomii (widać, że
    soft klecony chałupniczo), notoryczne wykaszanianie się na większych
    obrazach (i dla pewności trzeba do obróbki wycinać kawałki robocze!)
    z pełną utratą niezasejwowanych efektów, wieszanie się przy próbie
    zamalowania zbyt dużego obrazu, zielone kreski oddzielania różnych
    obszarów praktycznie nie działają. O braku ergonomii warto wspomnieć raz
    jeszcze, bo w wielu obszarach jest naprawdę na niskim poziomie.

> [...]
    > mocniejszy od Inpaint) do retuszu np. takiej wyjatkowej sytuacji:
    > wlosy rozrzucone na wietrze i kasowanie obiektow/postaci/tła tuz przy

    Kiedyś w starym PSP, którego już nie mam radziłem sobie przez
    wypełnianie kolorem pól z inteligentnie dobranym kryterium tolerancji
    obszaru. Nie pamiętam, co tam było do wyboru, ale np. poziom jasności,
    albo odcień koloru, co skuteczniej odróżniało tło od głowy z włosami.

> [...]
    > j/w,cos kiedys czytalem, bo bylo to "spektakularne" dodanie takiej
    > sprawnosci, ale... nie pamietam,jak to-to sie nazywa, ani ktora to

    Nie tykam PS, więc mogę coś mylić, ale jeśli pytasz o funkcję
    używaną w InPaincie, to chodzi mi po głowie nazwa "resynthezizer" (czy
    jakoś podobnie).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2014-05-20 10:58:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-20 00:43, 1634Racine pisze:

> [...]
    > Ja w ogole źle postawilem pytanie. Cos mi sie przestawilo w glowie :)
    > Chodzilo mi o soft POMIEDZY ps, a inpaint, czyli slabszy/prostszy/ od

    Nie chodzi nawet o to, że czynność X można łatwiej wykonać w programie Y
    niż w Z. Chodzi o to, że niemalże każdą czynność wykonasz w PS i to z
    dobrym skutkiem. Piszę "niemalże" gdyż np. mam obiekcje co do
    przetwarzania RAWów w module Camera Raw (czyli taki osadzony Light
    Room). Z jednej strony chyba najbardziej zaawansowane narzędzie tego
    typu a z drugiej nie daje najlepszych efektów. Zresztą, jak domniemam,
    póki co Ciebie to nie dotyczy.

    Reasumując: szkoda czasu na eksperymenty i rozterki, że "świetny program
    ale..". Lepiej nauczyć się tego co jest na rynku najlepsze i tylko w
    wyjątkowych sytuacjach wspierać się lepszym softem dla tych konkretnych
    sytuacji. Inaczej zawsze będziesz błądził.

    Marek

  • 6. Data: 2014-05-20 11:03:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-20 00:43, 1634Racine pisze:
    > ok, dzieki bardzo, bede mial dostep do PS, pozwole sobie dopytac w razie
    > klopotow.

    P.S.
    Interfejs użytkownika PS jest dość paskudny. Trzeba wyzbyć się
    przyzwyczajeń ze wszystkich innych aplikacji graficznych aby pojąć o co
    tam chodzi. Doświadczenie przeszkadza w tym konkretnym przypadku.
    Konsekwentnie nic tam nie jest intuicyjne. Kup sobie podręcznik. Helion
    wypuścił niedawno dla wersji CC. Jest świetny. Wersja PDF też jest dostępna.

    Marek

  • 7. Data: 2014-05-21 00:33:23
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Mariusz [mr.] in news:lle8uq$5e9$1@news.task.gda.pl
> [...]
    > Na niekorzyść InPainta, który napisany jest dość niechlujnie (mam
    > starszą wersję, bo nowsze, MIMO OBIETNIC, nie wchodziły na WinXP)

    najn. ver 5.6 dziala na xp... Mam to przed nosem.

> [...]
    > obszarów praktycznie nie działają. O braku ergonomii warto wspomnieć raz
    > jeszcze, bo w wielu obszarach jest naprawdę na niskim poziomie.

    prosty jest soft, prosty, ale az tak źle to nie dziala, bez przesady...

    > Nie tykam PS, więc mogę coś mylić, ale jeśli pytasz o funkcję
    > używaną w InPaincie, to chodzi mi po głowie nazwa "resynthezizer" (czy
    > jakoś podobnie).

    ale gdzie "res..." jest wymalowane w inpant? nie widze... dwa klawisze na
    krzyz, a nie widze.

  • 8. Data: 2014-05-21 00:36:25
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Marek in news:llf5gp$tp4$1@node1.news.atman.pl
    [..........]
    > Lepiej nauczyć się tego co jest na rynku najlepsze i tylko w wyjątkowych
    > sytuacjach wspierać się lepszym softem dla tych konkretnych sytuacji.
    > Inaczej zawsze będziesz błądził.

    to jest w ogole problem zabrania sie za PS. Wlasnie dlatego pytam; bo ze
    najlepiej od razu PS - to ja domyslam sie. I to pomijam. Pytam o cos
    nizszego polkowo od PS,ale tez wyzszego od prostego i nie zawsze wlasciwego
    inpaint. jest tego troche... Krzeslo _dobre_ wystrugac,to nie znaczy sciac
    Amazonie :)

  • 9. Data: 2014-05-21 07:25:38
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <llf5gp$tp4$1@node1.news.atman.pl>,
    Marek <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > wyjątkowych sytuacjach wspierać się lepszym softem dla tych konkretnych
    > sytuacji. Inaczej zawsze będziesz błądził.

    Nie kazdego stac na PS.
    --
    TA

  • 10. Data: 2014-05-21 07:26:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <537bd8f0$2$2164$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

> [...]
    > inpaint. jest tego troche... Krzeslo _dobre_ wystrugac,to nie znaczy sciac

    Photoshop Elements
    --
    TA