  • 11. Data: 2014-05-21 07:39:13
    Temat: Re: retusz - miedzy PS, a Inpaint
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

    [...]
    > najn. ver 5.6 dziala na xp... Mam to przed nosem.

    Może naprawili problem, bo zgłaszałem - nie chcąc się cofać za
    bardzo do tyłu instalowałem każdą wersję od aktualnego wówczas numeru -
    zrobiłem chyba 5 reinstalacji, aż dotarłem do punktu wyjścia: wersji
    4.2. Bardzo dobrze! :)

    > prosty jest soft, prosty, ale az tak źle to nie dziala, bez
    > przesady...

    Mówię o wersji, którą mam - jak mam coś zrobić, to zaczynam czuć
    takie lekkie zniechęcenie, co jest najlepszym sygnałem, że z programem
    (w mojej wersji) trzeba walczyć.

    Ale warto było się odezwać, bo zaciekawiłeś mnie. :) Po
    pierwszym użyciu nazgłaszałem mnóstwo uwag i może właśnie zostały
    uwzględnione? :))

    > ale gdzie "res..." jest wymalowane w inpant? nie widze... dwa klawisze
    > na krzyz, a nie widze.

    Nie, chodziło mi o PS - pamiętaną nazwę funkcji PS (robiącą to, co
    robi InPaint) lub płatnego plugina do PS (nie wnikałem, bo nie używam
    PS).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 12. Data: 2014-05-21 09:42:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-21 07:25, T...@s...in.the.world pisze:

    > Nie kazdego stac na PS.

    Tytuł i punkt 3 treści wątku otwierającego mówi o zastosowaniu PS więc
    komentuję.

    Marek

  • 13. Data: 2014-05-21 09:47:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-21 00:36, 1634Racine pisze:

    > to jest w ogole problem zabrania sie za PS. Wlasnie dlatego pytam; bo ze
    > najlepiej od razu PS - to ja domyslam sie. I to pomijam. Pytam o cos
    > nizszego polkowo od PS,

    Przyłączam się do opinii Tytusa: Photoshop Elements. Taniej niż PS a i
    porządny warsztat plus nauka pracy w póki co najlepszym środowisku.

    > ale tez wyzszego od prostego i nie zawsze wlasciwego
    > inpaint. jest tego troche... Krzeslo _dobre_ wystrugac,to nie znaczy
    > sciac Amazonie :)

    Tu krzesło powielasz a nie ścinasz Amazonię :-D

    Marek

  • 14. Data: 2014-05-21 13:54:00
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 20/05/2014 01:51 Mariusz [mr.] wrote:

    > Dołączam się do pytania, bo sam kiedyś tu pytałem o program do
    > domalówek/zamalówek baboli. :)

    Może Photoline:

    http://photoline.info.pl/

    działa na Win i Mac OS X, 16 bit na kanał, CMYK i Lab, zarządzanie
    kolorem, obsługa pluginów Photoshopa *.8bf, warstwy, maski...
    Kiedyś gdy tego próbowałem to wołanie RAW szło mu "raczej tak sobie",
    ale to było dwa czy trzy lata temu więc może poprawili.

    --
    M.

  • 15. Data: 2014-05-21 13:56:23
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Marek in news:llhln4$bli$1@node2.news.atman.pl
    > Przyłączam się do opinii Tytusa: Photoshop Elements. Taniej niż PS a i
    > porządny warsztat plus nauka pracy w póki co najlepszym środowisku.

    rozumiem; czyli jednak nie ma co wisły... Na podworko PS trzeba wejsc, nic
    innego nie ma.
    (ale z drugiej strony... pomarudze... do najprostszych retuszowych spraw,
    jesli jest cierpliwosc, to inpaint zdaje sie ok, sprawdzone; dlatego
    pomyslalem o czyms oczko-dwa-trzy, ale nie 10, bardziej wysofistykowanym, co
    nie znaczy, ze az stajnia PS - rozumiem, ze nie ma + nikt sie nie bawi w
    takie zabawki)

  • 16. Data: 2014-05-21 15:19:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu> wrote:

    > Może Photoline:
    >
    > http://photoline.info.pl/

    Dzięki za podpowiedź. Program wygląda na ogólną "rawiarkę" do edycji
    zdjęć, na temat retuszu, na stronie:
    http://photoline.info.pl/przetwarzanie-obrazow znalazłem tylko taki
    fragmencik:

    "Filtry retuszu
    Optymalizacja Kontrastu, Usuwanie Kurzu i Zadrapań, Descreen, Usuwanie
    Odpadów, Usuwanie Przeplotu i inne."

    My tu mówimy o wysoce zaawansowanych algorytmach retuszu -
    automatyczna domalówka/healing obszaru na podstawie analizy obszaru
    sąsiedniego - coś na kształt automatycznego usuwania postaci z kadru. ;)

    Jeżeli Photoline ma coś w tym rodzaju - będę (będziemy? :)
    wdzięczni za info. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 17. Data: 2014-05-21 15:37:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

> [...]
    > ale nie 10, bardziej wysofistykowanym, co nie znaczy, ze az stajnia
    > PS - rozumiem, ze nie ma + nikt sie nie bawi w takie zabawki)

    Poniekąd jest to efekt dominacji Adobego (i kilku mniejszych) -
    rynek powoli się stabilizuje, tracą klientów produkty nienadążające za
    czołówką. W efekcie mieliśmy ostatnio tu na grupie co najmniej dwa
    anonse o darmowych wersjach pełnych pakietów do obróbki.

    Poza gigantami próbują zaistnieć takie chałupnicze produkty jak
    InPaint - przeznaczone do dobrego wykonywania jednej funkcji. Ich los
    też jest określony przez upowszechnienie się w dużych pakietach tej
    samej funkcji przynajmniej "prawie tak samo dobrej".

    Ja póki co nie tykam PS - miesiącami nie obrabiam niczego, a boję
    się "sformatowania" pod PS. :)) Poza tym strategia wiecznej
    dzierżawy softu jest dla mnie nie do przyjęcia, a jedna z wielu jej wad
    właśnie się potwierdziła, gdy na ponad dobę (?) użytkownicy stracili
    możliwość logowania - im bardziej skomplikowany układ, tym bardziej
    podatny na awarie.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 18. Data: 2014-05-21 15:44:16
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 21/05/2014 14:19 Mariusz [mr.] wrote:
    > My tu mówimy o wysoce zaawansowanych algorytmach retuszu -
    > automatyczna domalówka/healing obszaru na podstawie analizy obszaru
    > sąsiedniego - coś na kształt automatycznego usuwania postaci z kadru. ;)

    w czasach gdy próbowałem Photoline to był to program do "wszystkiego"
    ale akurat wywoływanie rawów mu szło najgorzej. O czym zresztą pisałem

    > Jeżeli Photoline ma coś w tym rodzaju - będę (będziemy? :)
    > wdzięczni za info. :)

    a to już będziesz musiał poszukać sam. Nigdy nie używałem Photoline do
    celów "produkcyjnych". Podałem tutaj ten program ponieważ jest to jakaś
    (sporo tańsza) alternatywa dla Photoshopa. Dodam tylko jeszcze, że
    program obsługuje akcje, więc może któryś z użytkowników udostępnił
    jakieś automaty...

    P.S. Musiałem chyba ominąć w dyskusji to wymaganie o zaawansowanych
    algorytmach. Przepraszam...

    --
    M.

  • 19. Data: 2014-05-21 15:55:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
    > P.S. Musiałem chyba ominąć w dyskusji to wymaganie o zaawansowanych
    > algorytmach. Przepraszam...

    Nie ma za co. :) Tym bardziej, że właściwie nigdzie nie zostało
    to wyłożone 'explicite' - to raczej ja tak rozumiem autora wątku, gdy
    spośród wszystkich programów wymienia jedynie dwa o
    wysokozaawansowanych algorytmach retuszu - coś z pogranicza analizy
    częstotliwości i sztucznej inteligencji (dość tępej. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 20. Data: 2014-05-21 18:30:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-21 13:56, 1634Racine pisze:

    > rozumiem; czyli jednak nie ma co wisły... Na podworko PS trzeba wejsc,
    > nic innego nie ma.

    Nie bardzo lubię PS ale mając doświadczenie z konkurencyjnymi produktami
    oraz faktem, że jak coś się zacznie na serio w późniejszym życiu
    tworzyć, to i tak wszyscy na około (drukarnie itp) wybrzydzają i
    najchętniej przyjmują projekty w PS czy innych adobowych aplikacjach.

> [...]
    > dlatego pomyslalem o czyms oczko-dwa-trzy, ale nie 10, bardziej
    > wysofistykowanym, co nie znaczy, ze az stajnia PS - rozumiem, ze nie ma

    Nie znam Inpainta. Trudno mi się odnieść. Nawet nie w tym rzecz.
    Szczerze mówiąc nie traktuję programów graficznych jako podlegających
    punktacji. W PS masz dopracowany komplet narzędzi. W innych programach
    dopracowane jest narzędzie A ale B już nie ma w ogóle lub jest do bani.
    Po drugie zbierasz kapitał wiedzy na przyszłość. Sądzę, że w przyszłej
    pracy czy współpracy nikt nie będzie interesował się Twoją biegłością w
    Inpaincie i umiejętnością wyretuszowania oka a np. ucha już nie, bo nie
    było takiego narzędzia w tej aplikacji.

    Marek