  • 1. Data: 2009-04-07 09:53:21
    Temat: rootkity do BIOSA
    Od: a...@p...pl

    http://threatpost.com/blogs/researchers-unveil-persi
    stent-bios-attack-methods

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-04-07 17:09:56
    Temat: Re: rootkity do BIOSA
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    news:mj8mt4t5lia1s68abuu0ukftr64bqn8q5f@4ax.com...
    > http://threatpost.com/blogs/researchers-unveil-persi
    stent-bios-attack-methods

    Nie sadze aby to bylo zagrozenie , jesli cos takiego sie pojawi to wystarczy
    ze producenci plyt glownych zastosuja szerzej juz zreszta
    stosowany chyba przez asusa prosty myk ze bios jest caly czas read only a
    odblokowanie zapisu wymaga wyslania odpowiedniej sekwencji polecen
    oczywiscie
    najlepiej innej dla kazdego modelu plyty i niejawnej.

  • 3. Data: 2009-04-07 17:38:31
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    I tak najlepszym zabezpieczeniem jest dzamper.

  • 4. Data: 2009-04-08 14:47:20
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odblokowanie zapisu wymaga wyslania odpowiedniej sekwencji polecen oczywiscie
    > najlepiej innej dla kazdego modelu plyty i niejawnej.

    security through obscurity to nigdy nie byl dobry pomysl, w koncu robal
    moze sie probowac wflashowac bruteforce ;)

    rozwiazanie najprostsze i najskuteczniejsze to zwykla zworka, w koncu
    nawet maniacy nie aktualizuja biosu czesciej niz wychodzi nowy, wiec
    to raczej nie problem przestawic jak bedzie trzeba

  • 5. Data: 2009-04-09 12:27:00
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

> [...]
    > stosowany chyba przez asusa prosty myk ze bios jest caly czas read only a
    > odblokowanie zapisu wymaga wyslania odpowiedniej sekwencji polecen

    To teraz niby nie potrzeba wysyłac odpowiedniej sekwencji polecen?
    Przeciez flashowanie biosa to nie jest jakies proste kopiowanie pliku.
    Zawsze jest wymagana odpowiednia sekwencja polecen. Jak sie zmieni
    "sekwencje" to rootkity tez ją sobie przyswoją....

    Nie ma to jak jumper. Ciekawi mnie inna sprawa - gdyby rootkit poprosil
    (komunikatem na ekranie) o przelozenie jumpera z powodu niemożności pracy
    czegoś tam - ile ludzi by się na to nabrało....

    --
    rb