  • 1. Data: 2009-04-06 21:12:18
    Temat: nie widać napędów w moim komputerze
    Od: Marcin <d...@o...pl>

    Składałem nowy komputer(płyta Gigabyte GA-G31M-S2L,pentium dual core
    ,2GB RAM,HD 320 GB sata,winxp pro) kłopoty zaczęły się od tego że dwa
    napędy pata dysk wd 80Gb nie chciał współpracować jako slave z
    nagrywarką lg pracującą jako master.Konkretnie podpięte oba napędy:
    widać tylko nagrywarkę ,odpinam nagrywarkę widać dysk.Tu kłopot czysto
    sprzętowy.
    Obszedłem go ustawiając dysk jako master nagrywarkę jako slave i tutaj
    zaczął się kłopot z Windowsem.
    Po wejściu w mój komputer zamiast ikon napędów,katalogów itp. widać
    latareczkę wyszukiwania w tym czasie komputer przymula,wręcz lekko ;)
    się wiesza trwa to około 30 s - 1 min w tym czasie na pulpicie widać już
    wszystkie ikony,co ciekawe dostęp do dysków poprzez np. skróty z pulpitu
    jest cały czas.
    Z zachowania paska zadań widać że coś się jeszcze uruchamia,dopiero po
    pojawieniu komunikatu o wyłączonej zaporze systemu i odczekaniu jeszcze
    chwili wszystko wraca do normy .Czyli po kliknięci w mój komputer widać
    napędy katalogi i komputer działa normalnie.
    Po wypięciu taśmy pata z płyty głównej jest tak samo.
    W trybie awaryjnym takiego opóźnienia nie ma wszytko w moim komputerze
    jest dostępne od razu.
    Tak naprawdę nie wiem co jest przyczyną ponieważ instalowałem kilka
    programów pod rząd i nie wiem czy kłopot spowodował program czy zamiana
    na taśmie dysków i zainstalowanie przez Windowsa jakiś zbędnych sterowników.

    Proszę o pomoc ,jak pozbyć się tego kłopotu ,niby mała niedogodność ale
    obawiam się żeby w pewnej chwili coś się nie sypnęło i dostęp do napędów
    nie zniknął całkowicie .
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-04-12 18:02:22
    Temat: Re: nie widać napędów w moim komputerze
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.04.2009 23:12, Marcin pisze:
> [...]
    > nagrywarką lg pracującą jako master.Konkretnie podpięte oba napędy:
    > widać tylko nagrywarkę ,odpinam nagrywarkę widać dysk.Tu kłopot czysto

    A zworki na 100% dobrze zapięte? WD sam z siebie ma dziwne
    ustawienia zworek (osobno SINGLE, osobno MASTER), może
    nagrywarka też wymagała innego zworkowania.

    Poza tym nowe płyty mają często kanał ATA realizowany nie
    chipsetem, ale innym scalakiem z własnymi problemami ze
    zgodnością i z własnymi sterownikami (i błędami w nich).

    > Po wypięciu taśmy pata z płyty głównej jest tak samo.
    > W trybie awaryjnym takiego opóźnienia nie ma wszytko w moim komputerze
    > jest dostępne od razu.

    Czyli problem programowy?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |