  • 1. Data: 2018-07-02 18:30:40
    Temat: ruchome piaski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=z0CFgdMjS5w

    Co oni tam maja za grunt, ze tupać nie można ?

    Jakis gliniasty ? Morze tego nie wypłukało ?
    Czy na odwrót - wlasnie nanioslo ?

    J.

  • 2. Data: 2018-07-02 19:23:36
    Temat: Re: ruchome piaski
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-02 o 18:30, J.F. pisze:

    > Co oni tam maja za grunt, ze tupać nie można ?

    To po odpływie tak się dzieje.
    Ludzie wpadają w panikę i topią się podczas przypływu.

    Dzięki za film instruktażowy jak się uwalniać z takiej pułapki.

    WM

  • 3. Data: 2018-07-03 03:49:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=z0CFgdMjS5w
    >
    > Co oni tam maja za grunt, ze tupać nie można ?
    >
    > Jakis gliniasty ? Morze tego nie wypłukało ?
    > Czy na odwrót - wlasnie nanioslo ?

    Normalny piasek. Stań nad Bałtykiem tuż przy wodzie i efekt będzie
    zbliżony, z tym że nad Bałtykiem poniżej warstwy piasku jest chyba
    najcześciej nieco żwiru co trochę ograniczy zabawę.

    Dużo wody i stosunkowo drobne ziarenka piasku. Generalnie efekt jak przy
    "soil liquefaction", tylko tu tupią zamiast trzęsienia ziemi :)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-07-04 15:41:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-07-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >zbliżony, z tym że nad Bałtykiem poniżej warstwy piasku jest chyba
    >najcześciej nieco żwiru co trochę ograniczy zabawę.

    Zeby mi tak plaza falowala pod stopami, to sobie z Baltyku nie
    przypominam.

    No i po wyciagnieciu rece czy nogi nie beda takie czarne ...

    >Dużo wody i stosunkowo drobne ziarenka piasku. Generalnie efekt jak
    >przy
    >"soil liquefaction", tylko tu tupią zamiast trzęsienia ziemi :)

    No tak, jak poziom wody wysoki, to moze byc ...

    J.

  • 5. Data: 2018-07-04 16:33:36
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 04.07.2018 15:41, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > No i po wyciagnieciu rece czy nogi nie beda takie czarne ...

    > No tak, jak poziom wody wysoki, to moze byc ...

    Bo plaża idzie w górę i jesteś wysatrczająco wysoko ponad poziom
    wody.
    Weź łopatę, wykop na granicy zalewania szroki dołek, by dość
    do poziomu morza, w miarę potrzeb dolej wody.

    Roczaj piasku (wielkkość ziaren?) tez tu ma znaczenia, ale powinieneś
    dostać lepszy efekt niz po prostu na plaży, gdzie najbliższym
    zjawiskiem jest stanie w obszarze zalewanym falami i zapadanie się
    nóg, gdy fala nadejdzie.

    pzdr
    bartekltg