  • 1. Data: 2018-06-20 13:14:50
    Temat: wiertła węglikowe
    Od: robot <a...@o...pl>

    Co to są "wiertła węglikowe"?

  • 2. Data: 2018-06-20 17:50:09
    Od: 4...@g...com

    Stawiam w ciemno ze zrobione z weglikow spiekanych.

  • 3. Data: 2018-06-20 17:53:18
    Temat: Re: wiertła węglikowe
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-20 o 17:50, 4...@g...com pisze:
    > Stawiam w ciemno ze zrobione z weglikow spiekanych.

    A przynajmniej niektóre krawędzie tnące.

    WM

  • 4. Data: 2018-06-20 17:54:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 17:50, 4...@g...com pisze:
    > Stawiam w ciemno ze zrobione z weglikow spiekanych.

    Czyli jeszcze inaczej to widiowe.

    Robert

  • 5. Data: 2018-06-21 15:46:42
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Czyli jeszcze inaczej to widiowe.

    Ale zaraz.

    A widiowe to takie do betonu?
    Bo myślałem, że węglikowe są do stali.
    Czy to wszystko, to jest tylko gwara, a nie fachowe nazewnictwo?

    Dobra. Coś wyczytałem na wikipedii. Węglik spiekany to żargonowo widia.
    Czyli jest to wiertło węglikowe (Cemented carbide).
    I te węgliki mogą posłużyć zarówno do zrobienia wiertła do stali jak i wiertła do
    betonu. Dobrze rozumiem?

  • 6. Data: 2018-06-21 17:17:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Czyli jest to wiertło węglikowe (Cemented carbide).
    >I te węgliki mogą posłużyć zarówno do zrobienia wiertła do stali jak

    Nie wiem czy te same gatunki, ale tak - z weglikow spiekanych
    sie robi narzedzia do skrawania stali, oraz do betonu.

    Przy czym beton to sie w zasadzie nie skrawa, wiec potrzebna wiertarka
    udarowa.

    J.

  • 7. Data: 2018-06-21 17:29:13
    Od: 4...@g...com

    Dobrze kombinujesz. W wierlach do betonu jest wlutowana plytka a wiertla do metalu sa
    w calosci zrobione z weglika ewentualnie zeby zaoszczedzic weglik to czesc sluzaca do
    zamocowania jest ze stali i jest polaczona z tym co wierci. Wiertla o malych
    srednicach beda robili cale z weglika a o duzych srednicach beda laczone. Podobnie z
    frezami.

  • 8. Data: 2018-06-21 17:33:55
    Od: 4...@g...com

    Rozne sa gatunki. Mam weglik o twardosci 1900HV, ciezko tarcza diamentowa daje sie
    cos z niego zrobic. Chcialem kupic o twardosci 2200HV ale gosc powiedzial ze na
    diamentowej tarczy nie obrobie i musialbym kupic borazonowa.