  • 1. Data: 2018-07-05 12:59:59
    Temat: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Macie jakieś sprytne patenty na osłonięcie czujnika temperatury, który
    jest wyrzucony za okno na słońce tak, żeby pokazywał temperaturę w cieniu?
    Da się to w ogóle zrobić przy założeniu, że czujnik ma nie być nie za
    duży?

    Kiedyś miałem czujnik w 4 warstwach styropianu + porobione otworki na
    wentylację. Było to ogromne a i tak pokazywało wyższą temperaturę, niż
    w cieniu.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-07-05 13:14:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-05 o 12:59, Adam Wysocki pisze:
    > czujnika temperatury
    Jak sama nazwa wskazuje mierzy temperaturę a ta jest wyższa przy oknie
    niż w cieniu. Mury są nagrzane i nic nie zrobisz.

    Robert

  • 3. Data: 2018-07-05 14:56:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lipca 2018 13:00:01 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    >
    > Kiedyś miałem czujnik w 4 warstwach styropianu + porobione otworki na
    > wentylację. Było to ogromne a i tak pokazywało wyższą temperaturę, niż

    Podczerwony, taki jak w zdalnych termometrach pistoletowych. Wyceluj go w jakieś
    zacienione krzaki gdzie nie odbija się słońce z okien, będziesz miał w miarę poprawny
    pomiar.

  • 4. Data: 2018-07-05 15:06:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >cieniu?
    >Da się to w ogóle zrobić przy założeniu, że czujnik ma nie być nie za

    Bardzo nie za duze ?
    To sie nazywa Stevenson screen, dawniej to byla skrzynka z zaluzjami,
    teraz cos takiego

    http://aaybee.com.au/StevensonScreen.html
    https://www.thingiverse.com/thing:1718334
    https://www.thingiverse.com/thing:2663582

    za malo otworkow ?

    J.

  • 5. Data: 2018-07-05 15:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]

    >Wyceluj go w jakieś zacienione krzaki gdzie nie odbija się słońce z
    >okien, będziesz miał w miarę poprawny pomiar.

    Ale on pokaze temperature krzakow, a nie powietrza.

    J.

  • 6. Data: 2018-07-05 15:40:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bardzo nie za duze ?
    > To sie nazywa Stevenson screen, dawniej to byla skrzynka z zaluzjami,

    No ale za oknem, jak już słusznie zauważono są mury i podobne atrakcje,
    które absorbują i akumulują ciepło słoneczne.

    W sumie co to znaczy w cieniu?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-07-05 15:43:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale on pokaze temperature krzakow, a nie powietrza.

    Chyba że ktoś spragniony chłodu w tych krzakach zalegnie,
    wtedy termometr pokaże jeszcze co innego.

    Jarek

    --
    Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
    Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,

  • 8. Data: 2018-07-05 15:44:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Kiedyś miałem czujnik w 4 warstwach styropianu + porobione otworki na
    > wentylację. Było to ogromne a i tak pokazywało wyższą temperaturę, niż

    Trzeba skopiować klatkę meteorologiczną.

    https://sklep.meteoplus.pl/c/52/klatki-meteorologicz
    ne-ogrodki-meteo.html

    Jedna z nich wygląda jak karmnik dla ptaków :)

    WM

  • 9. Data: 2018-07-06 04:06:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale on pokaze temperature krzakow, a nie powietrza.

    A krzaki nie mają temperatury powietrza (pi x drzwi)?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-07-06 06:37:46
    Od: 4...@g...com

    Od slonca maja wyzsza w cieniu nizsza bo sie chlodza poprzez parowanie jak jest
    goraco. A jak zimno to moze byc jeszcze inaczej. Norma jest budka w okreslonej
    wysokosci nad gruntem. W niej tez musi byc cieplej w sloncu niz ma temperatura
    powietrza. Pomiar temperatury pomimo za powszechny jest bardzo trudny do
    zrealizowania jesli wynik ma byc rzetelny. Dla czlowieka tolerancja temperatury
    powietrza +-2 stopnie jest akceptowalna i nie ma co kombinowac zeby mierzyc
    dokladniej.