eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2010-12-08 15:16:14
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 15:04:15 +0100, Michał Gut wrote:
    >> Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.
    >a jaka jest zywotnosc takowej - 10 lat? 20?
    >wiem ze to pytanie z serii "jak wysokie jest drzewo" ale moze jakis rzad
    >wielkosci podasz.

    jak ci sie nie zrobia wzery, to 20 lat wytrzyma.
    Ja sie kiedys pomylilem i ~15 letnia wymienilem, a ona byla calkiem
    dobra.

    >jak uruchamiam silnik z twardym pedałem to po uruchomieniu lekko mieknie i
    >wchodzi nieco glebiej.
    Czyli wspomaganie wykazuje jakies dzialanie.

    >jak sie wysile to zablokuje kola ale chodzi o to ze kiedys do zablokowania
    >wystarczylo lekkie nacisniecie od niechcenia pedalu hamulca.

    I jeszcze ciekawostka - jak pompa padnie to raczej tak ze pedal bedzie
    wpadal lub opadal, a nie ze bedzie jakis wlasny opor stawiala.

    Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak wyglada
    sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a klocki
    zeskrobac troche.


    J.




  • 12. Data: 2010-12-09 09:08:24
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak wyglada
    > sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a klocki
    > zeskrobac troche.

    hamulce wiem jak wygladaja, tak sobie. a tyl to juz w ogole.
    ale sprobuje najpierw wymienic cale bebny z bebechami i zobacze czy to cos
    zmieni


  • 13. Data: 2010-12-09 09:44:27
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-09 09:08, Michał Gut pisze:
    >> Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak wyglada
    >> sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a klocki
    >> zeskrobac troche.
    >
    > hamulce wiem jak wygladaja, tak sobie. a tyl to juz w ogole.
    > ale sprobuje najpierw wymienic cale bebny z bebechami i zobacze czy to
    > cos zmieni

    Jka tyl masz zly to masz przyczyne.
    Poniewaz uklad hamulcowy jest na krzyz to niedomaganie tylu przeklada
    sie na slabowitosc przodu.
    Dodatkowo po zrobieniu tylu warto zobaczyc jak hamuje, czy sprawne sa
    korektory sily hamowania.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 14. Data: 2010-12-09 10:26:22
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał
    >> Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak
    >> wyglada
    >> sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a
    >> klocki
    >> zeskrobac troche.
    > hamulce wiem jak wygladaja, tak sobie. a tyl to juz w ogole.
    > ale sprobuje najpierw wymienic cale bebny z bebechami i zobacze
    > czy to cos zmieni

    No popatrz, jedni narzekaja na mechanikow, a ty robisz tak jak oni,
    wymieniasz po kolei :-)

    Jesli tloczki nie sa zapieczone, to uklad powinien hamowac. Trzeba
    szukac czemu slabo.
    Moze samoregulatory z tylu nie dzialaja i skoku nie starcza -
    zobacz jak to wyglada z recznym leciutko zaciagnietym.


    J.


  • 15. Data: 2010-12-09 11:46:18
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-09 10:26, J.F. pisze:
    > Moze samoregulatory z tylu nie dzialaja i skoku nie starcza - zobacz jak
    > to wyglada z recznym leciutko zaciagnietym.

    Tu jest sprawa nieco bardziej skomplikowana. Postaram sie opisac.
    Nowe szczeki i nowe bebny maja bardzo zblizona srednice. Biora one wtedy
    dolna polowa szczeki, a poniewaz jest to dzwignia (dolne mocowanie
    szczeki, cylinderek, punkt styku szczeki z bebnem)to hamowanie jest
    mocne. Mocno zyzyte rzeczone czesci powoduja, ze dzwignia staje sie
    bliska zero. W starszych autach, gdzie regulacji dokonywalo sie po
    stronie przeciwnej do polozenia cylinderka mozna bylo to kompensowac.
    Obecne samoregulatory dzialaja na gorna czesc, przy cylinderku, wiec sa
    co prawda automatyczne, ale nie do konca robia to, co trzeba i przy
    pewnym zuzyciu tyl wyraznie slabnie, choc ma jeszcze nieco "miesa" na
    szczece, ale to "mieso" nie ma prawa pracowac w tym polozeniu.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 16. Data: 2010-12-09 12:49:59
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Jka tyl masz zly to masz przyczyne.
    > Poniewaz uklad hamulcowy jest na krzyz to niedomaganie tylu przeklada sie
    > na slabowitosc przodu.
    > Dodatkowo po zrobieniu tylu warto zobaczyc jak hamuje, czy sprawne sa
    > korektory sily hamowania.

    no tyl z pewnoscia jest zakatowany natomiast wydaje mi sie ze bylo tez slabo
    jak byly poprzednim razem wymieniane
    ale dales mi dobry punkt zaczepienia (opis dzialania z postow nizej)


  • 17. Data: 2010-12-09 16:14:45
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w
    >W dniu 2010-12-09 10:26, J.F. pisze:
    >> Moze samoregulatory z tylu nie dzialaja i skoku nie starcza -
    >> zobacz jak
    >> to wyglada z recznym leciutko zaciagnietym.
    >
    > Tu jest sprawa nieco bardziej skomplikowana. Postaram sie opisac.
    > Nowe szczeki i nowe bebny maja bardzo zblizona srednice. Biora
    > one wtedy dolna polowa szczeki, a poniewaz jest to dzwignia
    > (dolne mocowanie szczeki, cylinderek, punkt styku szczeki z
    > bebnem)to hamowanie jest mocne. Mocno zyzyte rzeczone czesci
    > powoduja, ze dzwignia staje sie bliska zero.

    To jeszcze nie jest cala prawda :-)
    Sila hamowania dziala tez na szczeke, potegujac hamowanie i moze
    powodowac jej zakleszczenie na bebnie.
    Zeby tego uniknac okladziny sa czesto polozone niesymetrycznie -
    inaczej na tylnej, a inaczej na przedniej szczece.
    Byc moze poprzednio mial zle zalozone, i hamowanie bylo za mocne
    :-)

    Tak czy inaczej - tyl to mniejsza czesc hamowania pojazdem, gdzie
    czesto do blokowania nie dopuszcza korektor, a naprawde
    ogranicznik.
    Jesli przod tez slabo hamuje, to raczej sie spodziewam sie ze skok
    jalowy hamulca jest za duzy i pompa jest wciskana do jakiegos
    ogranicznika.

    IMO - trzeba zaczac od rolek, potem wyczyscic co trzeba lub
    wszystko, potem szukac dalej. Moze po prostu zapiekly sie
    prowadnice zaciskow.

    J.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: