  • 1. Data: 2010-12-08 08:41:00
    Temat: Żarówka H4 - największa trwałość, Osram, Philips?
    Od: "jedrek" <a...@p...onet.pl>

    Jazda głównie po mieście więc nie zależy mi na strumieniu światła - ważne
    aby nie było gorzej niż standard.
    Kilka miesięcy temu na grupie ktoś wspomniał o żarówce OSRAM Light and Day
    Czy ta żarówka ma jakieś gorsze parametry od standardowej H4 względem
    strumienia świetlnego? Trwałość jak wypada?
    Ten "Day" w nazwie sugeruje, że są głównie do jazdy dziennej?
    A to warte coś?
    http://allegro.pl/zarowka-philips-h4-longerlife-w-wa
    -x3-longer-life-i1334488876.html
    Czy raczej te 3x dłuższa trwałość to papka marketingowa i po prostu nabyć
    standardową H4 Osram, Philips, Bosch (opinie o Boch-u były różne co do
    trwałości), Tunsgram?, Hella, Tesla (gdzieś w testach to chwalili i że ponoć
    ta sama linia produkcyjna co Osram?)

  • 2. Data: 2010-12-08 08:59:35
    Temat: Re: Żarówka H4 - największa trwałość, Osram, Philips?
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "jedrek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trwałości), Tunsgram?, Hella, Tesla (gdzieś w testach to chwalili i że
    > ponoć ta sama linia produkcyjna co Osram?)

    Papka niekoniecznie. Philips NightGuide (co prawda H7) mam już prawie dwa
    lata, podczas gdy zwykłe, markowe żarówki wytrzymywały pół roku.

  • 3. Data: 2010-12-08 15:46:24
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    kupilem jakis czas temu osram za 40zl kpl
    jedna padla po miesiacu

    nie kupuje juz zadnych drogich super hiper +70% swiatla wiecej itp
    bo szybko padaja

    kup narve , bosme itp za 6-7zl/szt

    na takich jezdze co najmniej kilka mscy ( oczny przebieg 20-25tys )

  • 4. Data: 2010-12-08 15:57:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "yoytek" <y...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > bo szybko padaja
    >
    > kup narve , bosme itp za 6-7zl/szt
    >
    > na takich jezdze co najmniej kilka mscy ( oczny przebieg 20-25tys )

    Albo ja mam wybitne szczescie, albo na polski rynek trafiaja jakies imitacje
    zarowek z odpadow produkcyjnych.

    Juz tak z 5-6 lat nie musialem ani jednej zarowki w zadnym samochodzie
    wymienic, nie liczac jednej nad tablica rejestracyjna przy przegladzie.
    Niektorymi jezdzilem pare miesiecy (ale diabli wiedza, kiedy bylo
    wymieniane), niektorymi po 1.5-2 lata, przebieg tez kolo 20tys rocznie.
    Jezdze cala dobe na swiatlach.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-12-08 18:00:12
    Od: "emes" <e...@e...pl>

> [...]
    > Niektorymi jezdzilem pare miesiecy (ale diabli wiedza, kiedy bylo
    > wymieniane), niektorymi po 1.5-2 lata, przebieg tez kolo 20tys rocznie.

    ja tez czesciej auto zmieniam niz zarowki ;)
    a kupuje najtansze od bosmy do germana GRM.

  • 6. Data: 2010-12-08 18:19:26
    Temat: Re: ?arówka H4 - najwi?ksza trwa?oś?, Osram, Philips?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 14:57:09 -0000, kamil wrote:
> [...]
    >Niektorymi jezdzilem pare miesiecy (ale diabli wiedza, kiedy bylo
    >wymieniane), niektorymi po 1.5-2 lata, przebieg tez kolo 20tys rocznie.

    Bo jak kupisz "zwykle zarowki", to one swieca dlugo.
    A te "lepsze" krocej, i nie wiadomo czemu naprawde :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-12-08 18:29:44
    Temat: Re: Żarówka H4 - największa trwałość, Osram, P=?iso-8859-2?Q?hilips=3F?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    jedrek wrote:

> [...]
    > (opinie o Boch-u były różne co do trwałości), Tunsgram?, Hella, Tesla
    > (gdzieś w testach to chwalili i że ponoć ta sama linia produkcyjna co

    Kupić zwykłe. Albo kupić lepsze + ledy do jazdy dziennej.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2010-12-08 23:19:31
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "jedrek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jazda głównie po mieście więc nie zależy mi na strumieniu światła - ważne
    > aby nie było gorzej niż standard.

    od 1,5 roku jeżdze na komplecie bosch longlife h7, razem jakieś 30 tyś km i
    jeszcze świecą.
    Jasność zadowalająca, kolor biały neutralny wpadający w ciepły.
    Lampy 13-letnie, umyte reflektory "zwykłe", z perforowanym szkłem. Widmo
    światło-cienia wzorowe ___/____/
    Nie zamierzam zmieniać na nic innego

    Jacek

  • 9. Data: 2010-12-09 08:32:45
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > trwałości), Tunsgram?, Hella, Tesla (gdzieś w testach to chwalili i że
    > ponoć ta sama linia produkcyjna co Osram?)

    Zależy jakie masz reflektory, jeśli mają szybkę z plastiku, należy kupować
    normalne markowe żarówki z filtrem uv, aby szybka reflektora nie zmętniała,
    co może mieć miejsce przy stosowaniu różnych żarówkowych "wynalazków"

    pzdr., R.G.

  • 10. Data: 2010-12-09 08:44:10
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > a kupuje najtansze od bosmy do germana GRM.

    I to nic ze oslepiacie innych i nie widzicie drogi przed soba. Jest tanio! I
    to sie liczy!