  • 1. Data: 2010-12-08 10:03:26
    Temat: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa
    czy serwo?
    samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
    kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie
    zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.

    zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
    jest winne?
    pacjent punto 1 1.2l bez abs

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-12-08 10:10:43
    Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:idnhku$h3m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.
    >
    > zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore

    zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
    pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem powoduje
    wzrot obrotów silnika?

    Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?

    Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2010-12-08 10:28:53
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
    > pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem
    > powoduje wzrot obrotów silnika?

    nie powoduje a przynajmniej nie zauwazylem tego

    > Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?

    sam czy ogólnie czy był wymieniany?
    sam nie wymieniałem, odpowietrzałem jedynie(ale to w innym samochodzie).
    ten miał wymiane płynu ostatni raz ze 3 lata temu, moze 4

    > Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?

    klocki i tarcze tak.
    tył jest do wymiany co bede robil za jakis miesiac (bebny, jeden lapie drugi
    ledwo ledwo)
    natomiast nawet jak tyl byl do bani(lat temu iles) to objawialo sie to tym
    ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.

  • 4. Data: 2010-12-08 11:29:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.

    To moze być przyczyną. Mialem tak w Fabii - wymieniłem komplet tarcze +
    klocki na przodzie i poprawy nie było znacznej. No to się dobrałem do tyłu.
    I tam masakra bo tłoczek puścil i wszystko zalał. Po naprawie tylnych
    hamulców skutecznośc hamowania się mocno poprawiła, i mam wrazenie ze nie
    tylko dlatego ze tył hamuje ale przód tez jakby lepiej.

  • 5. Data: 2010-12-08 11:31:51
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    no ok ale nawet bez w pełni sprawnego tyłu nie mogę łatwo zablokować
    przednich kół a wcześniej bez specjalnej siły pięknie się hamowało.
    tyl zrobie tak czy siak ale jak jeszcze był sprawny to tez tak było. problem
    utrzymuje się już długi czas.z 5 lat
    ale juz mnie to zaczyna jeżyć

  • 6. Data: 2010-12-08 11:45:52
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 08.12.2010 10:10, Kuba (aka cita) wrote:

    > zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
    > pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem
    > powoduje wzrot obrotów silnika?

    Ooo, wyskakuje mój problem!
    Czego to objaw?
    Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem
    w serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to
    polonezowatości poloneza.
    Hamulec działa lekko i normalnie przy lekkim hamowaniu, wymaga już dużo
    większej siły przy mocniejszym hamowaniu.

  • 7. Data: 2010-12-08 11:59:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Uromski"
    <u...@g...zx.comzamiastzx> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem w
    > serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to

    wzrost obrotów to objaw uszkodzonego serwa (zaworka zwrotnego, wężyka ..
    generalnie nieszczelność). Jest nieszczelne i wciskanie hamulca powoduje
    spadek cisnienia w dolocie silnika i wzrost oborotów.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2010-12-08 13:59:11
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-08 10:03, Michał Gut pisze:
> [...]
    > bardzo mocno.
    >
    > zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore

    Odlacz serwo, zatkaj weza co idzie do kolektora i zobacz czy cos sie
    zmienia.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2010-12-08 14:16:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 10:03:26 +0100, Michał Gut wrote:
> [...]
    >zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.
    >zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore

    rzecz pierwsza - wylaczyc silnik wcisnac pare razy pedal. Dowiesz sie
    czy serwo wspomaga.

    rzecz druga - jesli nie jestes mala drobna kobietka, to i bez
    wspomagania powinienes zablokowac kola. trzeba sie zaprzec, ale sie
    da.

    Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.

    J.

  • 10. Data: 2010-12-08 15:04:15
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.

    a jaka jest zywotnosc takowej - 10 lat? 20?
    wiem ze to pytanie z serii "jak wysokie jest drzewo" ale moze jakis rzad
    wielkosci podasz.
    jak uruchamiam silnik z twardym pedałem to po uruchomieniu lekko mieknie i
    wchodzi nieco glebiej.
    jak sie wysile to zablokuje kola ale chodzi o to ze kiedys do zablokowania
    wystarczylo lekkie nacisniecie od niechcenia pedalu hamulca.