  • 1. Data: 2011-03-31 09:32:30
    Temat: simering
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Ile może kosztować (wraz z simeringiem) jego wymiana ? Pacjent to Zafira z 2003
    2,0 Diesel.
    Orientuje się ktoś z was w kosztach takiej wymiany ?

  • 2. Data: 2011-03-31 09:51:09
    Temat: Re: simering
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Ile może kosztować (wraz z simeringiem) jego wymiana ? Pacjent to Zafira z
    > 2003 2,0 Diesel.
    > Orientuje się ktoś z was w kosztach takiej wymiany ?

    simering czego?
    bo simeringów w Zafirze lekko licząc jest pewnie kilkanaście, a rozpiętość
    cen od kilkunastu złotych do kilkuset (np wymiana simerigu tylnego wału od
    strony skrzyni - wyciąganie skrzyni biegów etc.),

    brat

  • 3. Data: 2011-03-31 10:25:32
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Wiem tyle, że olej cieknie z silnika i trzeba wymienić simering.

  • 4. Data: 2011-03-31 10:34:34
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-31 10:25, mz pisze:
    > Wiem tyle, że olej cieknie z silnika i trzeba wymienić simering.

    To jedynie nieco zawęża podejrzany obszar :)

    A cieknie przy skrzyni? To jak napisano uszczelnienie wału, mniej więcej
    tyle roboty co z wymianą sprzęgła. Sam uszczelniacz pewnie kilkadziesiąt
    pln-ów, ale robocizna kilka stówek (różnie: 300-600, nie wiem jak w zafirze)

  • 5. Data: 2011-03-31 11:01:31
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Wiem tyle, że olej cieknie z silnika i trzeba wymienić simering.

    jeżeli to simering wału od strony koła pasowego (w obudowie łańcuch
    rozrządu) to simering będzie kosztował od 20zł zamiennik (z zamienników
    polecam Elring który w dużej części idzie w oryginale do Opla) do może 80zł
    oryginał, wymiana to konieczność demontażu paska 'micro' i koła pasowego
    więc sama robocizna to pewnie z 50- 100zł?
    jeżeli to simering wału tylny to koszt simeringu 50-100zł i wyciąganie
    skrzyni biegów robocizna od 300zł w górę,

    brat

  • 6. Data: 2011-03-31 13:23:28
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Wiem tyle, że olej cieknie z silnika i trzeba wymienić simering.

    Jeśli to któryś od skrzyni, to praktyka jest taka, że robocizna jest bardzo
    droga, część w miarę tania, ale jak już się wyciąga tą skrzynię to warto się
    przyjrzeć wszystkim pozostałym simeringom i gadżetom, które potencjalnie
    można wymienić, więc może to drogo kosztować.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 7. Data: 2011-03-31 13:32:09
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    2003
    > 2,0 Diesel.
    > Orientuje się ktoś z was w kosztach takiej wymiany ?

    Czy diagnoza jest pewna?
    Proszę sprawdzić odpowietrzenie skrzyni korbowej.
    Np. przytykając palec do rurki po miarce oleju i przytrzymać z minutę,
    dodając "gazu".
    Może się okazać, że nie trzeba go wymieniać.
    Taki przypadek miałem.
    Niestety oring wymieniłem i ... przestało cieknąć.
    Wcześniej też nie ciekło, ale mechanik zabrudził kapę zaworową i robiło się
    lekkie ciśnienie, które czasem wyrzucało miarkę oleju i właśnie ciekło z
    najsłabszego miejsca.
    S.

  • 8. Data: 2011-03-31 14:10:24
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lekkie ciśnienie, które czasem wyrzucało miarkę oleju i właśnie ciekło z

    oleju znika mniej więcej litr na 300 km

  • 9. Data: 2011-04-01 15:12:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał
> [...]
    > kilkadziesiąt
    > pln-ów, ale robocizna kilka stówek (różnie: 300-600, nie wiem jak

    A przy okazji moze warto wymienic tarcze i docisk sprzegla, skoro
    juz raz za robote placimy, i koszta rosna :-)

    J.