  • 1. Data: 2011-08-05 16:06:44
    Temat: slonce/gorac i okrywanie samochodu - czy ma sens?
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    obecnie jestem na urlopie w nadmorskiej miejscowosci i sporo aut jest
    pookrywanych wszelkimi rzeczami: biala tkanina (cos jak przescieradlo albo
    obrus) na zewnatrz, tkanina od wewnatrz (pod przednia szyba), niektore okryte sa
    cale (od zderzaka do zderzaka).

    Zastanawiam sie nad sensem takiej operacji. Czy promienie sloneczne niszcza
    lakier? czy on plowieje, i czy moze plastiki wewnatrz sie wykrzywiaja.

    Sam mam samochod granatowy i nic zlego nie zauwazylem, choc ma on juz kilka lat
    i zawsze stoi pod chmura.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 2. Data: 2011-08-05 19:14:50
    Temat: Re: slonce/gorac i okrywanie samochodu - czy ma sens?
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    mam takich sąsiadów - w wieksości to Fabie i Cidy wziete w kredycie na x
    lat.

    Uwazam, że to przesadne dbanie, ale jeśli komuś jest lepiej/jest
    spokojniejszy jak sobie autko nakryje to niech sobie tak robi.

    Na kempingach dużo niemców/holendro tak robi:-)

    ---
    uciu

  • 3. Data: 2011-08-05 19:40:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-05 16:06:44 +0200, "Flyte" <f...@o...pl> said:

> [...]
    > okryte sa
    > cale (od zderzaka do zderzaka).
    >
    > Zastanawiam sie nad sensem takiej operacji.

    Więc zapytałeś właścicieli tych aut.
    I co ci odpowiedzieli?

    > Czy promienie sloneczne niszcza
    > lakier?

    Tak.

    > czy on plowieje, i czy moze plastiki wewnatrz sie wykrzywiaja.

    Też.

    > Sam mam samochod granatowy i nic zlego nie zauwazylem, choc ma on juz kilka lat
    > i zawsze stoi pod chmura.

    I tego się trzymaj.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-08-05 20:27:24
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 05.08.2011 16:06, Flyte napisał(a)/has written:
    > Witam,
    >
    > obecnie jestem na urlopie w nadmorskiej miejscowosci i sporo aut jest
    > pookrywanych wszelkimi rzeczami
    Nie stosuję tego typu "ochron", ale szukając informacji nt miejsca, w
    które planuję jechać na wakacje, spotkałem się właśnie z opiniami, że
    pomaga to:
    - na zmniejszenie temperatury wewnątrz auta, zwłaszcza jeśli jest ciemne
    (lakier i wnętrze) -nie tyle temp. powietrza, co "nagrzania się" blach i
    plastików
    - ochronę nie tylko lakieru i tworzyw sztucznych przed "szkodliwym
    wpływem światła" (choć to też), ale przede wszystkim przeciwko
    sokom/spadziom z drzew oraz wydzielinami owadów, a odpowiednio
    "nieprzemakalne" również ptaków
    - choni zawartość wnętrza auta (a szczelne zakrycie również np. ładne
    alufelgi) przed wścibskimi oczami

    Może jeszcze coś, na tą chwilę pamiętam tylko tyle ;)

    /Ramok

  • 5. Data: 2011-08-06 01:31:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 16:06:44 +0200, Flyte napisał(a):
> [...]
    > cale (od zderzaka do zderzaka).
    >
    > Zastanawiam sie nad sensem takiej operacji. Czy promienie sloneczne niszcza

    Niszczy sie. Obejrzyj stare samochody. I swiatla sie niszcza.
    Ale tego nie unikniesz, chyba ze auto stale w garazu stoi.

    >i czy moze plastiki wewnatrz sie wykrzywiaja.

    Raczej nie, dobrze dobrane, bo inaczej to bylby strach w poludniowych
    krajach.
    Ale dodatkowe gadzety juz moga. No i przyjemniej wsiasc do cieplego
    samochodu niz do goracego, w ktorym kierownica parzy.

    J.

  • 6. Data: 2011-08-06 11:20:44
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-08-05 20:27, Ramok pisze:

    > - choni zawartość wnętrza auta (a szczelne zakrycie również np. ładne
    > alufelgi) przed wścibskimi oczami

    Jestem w takim razie pełen podziwu dla takiej logiki: zamontowałem ładne
    felgi i zasłaniam je przed wścibskimi oczami.

    A co do samego zakrywania - ludzie to tak mają, że jak zostawiają
    samochód i go nie widzą, to jest OK i nie przeszkadza im -25, 1 m
    śniegu, +38stC i pełna lampa, wichura i smagający deszcz, żywica z
    sosen, sok z lipy... ale jak tak sobie siedzą koło swojego samochodu na
    kempingu i obserwują, jak go słońce parzy, jak się lakier gotuje, jak
    opony pękają od słońca, jak plastiki się fałdują z gorąca, jak muchy
    tupią po nim ;) to przychodzą dziwne pomysły do głowy. A ten sam
    samochód zostawiony na 9h pod biurem jakoś nie wymaga zakrycia opon, czy
    okrycia kołderką całości.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2011-08-06 12:00:53
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > Raczej nie, dobrze dobrane, bo inaczej to bylby strach w poludniowych
    > krajach.

    W bardziej naslonecznionych krajach czesto zobaczysz zniszczone i popekane
    od slonca deski rozdzielcze. Z tego powodu np. w Australii sprzedaja
    wykladziny ktore ludzie klada na deske rozdzielcza. Wyglada paskudnie ale
    niektorzy sie na to decyduja.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 8. Data: 2011-08-06 12:29:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 06-08-2011 o 12:00:53 Iguan007 <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > od slonca deski rozdzielcze. Z tego powodu np. w Australii sprzedaja
    > wykladziny ktore ludzie klada na deske rozdzielcza. Wyglada paskudnie ale

    Gdy jest mocne słońce, dobrze sprawdzaja się maty zasłaniajace szybę
    przednią (pokryte folią aluminiową). Deska rozdzielcza nie nagrzewa sie
    bezpośrednio od słońca i bardzo szybko daje się klimą schłodzić wnętrze.
    Miałem porównanie gdy byłem w tym roku na wakacjach w Hiszpani. Samochód
    (czarny, jasna tapicerka) zostawiony na kilka godzin w pełnym słońcu bez
    maty, nagrzewał się tak, że nie dało się usiąść w fotelu (materiałowy).
    Gdy kupiłem matę wystarczyły 2 min chłodzenia klimy aby we wnetrzu
    zrobiło sie przyjemnie chłodno (nie "biło" gorące powietrze od tapicerki i
    deski) .

    Pzdr
    TG

  • 9. Data: 2011-08-06 15:59:32
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Flyte" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam sie nad sensem takiej operacji.
    > Czy promienie sloneczne niszcza lakier? czy on plowieje, i czy moze
    > plastiki wewnatrz sie
    > wykrzywiaja.

    Tez...

    Generalnie mozna wytlumaczyc zakladanie oslony na/za przednia szybe jesli
    zamierzasz jezdzic samochodem ktory przed chwila stal w pelnym sloncu.
    Deska jest zrobiona z takiego materialu ktory pochlania swiatlo, gdyby tak
    nie bylo, to w nocy na szybie bylyby same refleksy. Z tego powodu przy
    slonecznej pogodzie mocno sie nagrzewa i wypromieniowuje cieplo do wnetrza
    samochodu. Zakrywanie calego samochodu ma raczej niewielki wplyw na
    starzenie sie lakieru/plastikow. Tak samo ma sie sprawa jesli nie uzywasz
    samochodu dluzszy czas a w naszych warunkach pogodowych i przy aktualnych
    materialach z ktorych sa deski jest malo prawdopodobne aby sie
    odksztalcila/rozlazla. Raz tylko widzialem deske w jakims starym japoncu z
    ktorej odlazil wierzchni material.

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2011-08-06 21:51:13
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 06.08.2011 11:20, LEPEK napisał(a)/has written:

    > Jestem w takim razie pełen podziwu dla takiej logiki: zamontowałem
    > ładne felgi i zasłaniam je przed wścibskimi oczami.
    Ale co innego, jeśli ktoś obawia się o takie felgi, ale przeważnie
    zostawia auto w "pewnych" miejscach (garaż, strzeżony parking pod domem,
    pracą, marketem), a co innego na wakacjach stojąc nie
    wiadomo gdzie...
    Tyle, że ja tak sobie tylko myślę, nie chcę "usprawiedliwiać"/tłumaczyć
    takich ludzi -jak pisałem, ja tak nie robię, a podane przeze mnie powody
    jedynie "wyczytałem" ;)

    > A co do samego zakrywania - ludzie to tak mają, że jak zostawiają
    > samochód i go nie widzą, to jest OK [...]
    Jest takie przysłowie/mądrość ludowa: czego oczy nie widzą, tego sercu
    nie żal :D

    Pozdrawiam!
    /Ramok