  • 1. Data: 2013-08-27 07:24:42
    Temat: słuchawki stereo z mikrofonem (ctia)
    Od: qrt <u...@u...pl>

    moglby mi ktoś wyjaśnić o co chodzi ze standardami słuchawek do
    telefonu?
    bo wedle mojej wiedzy wygląda to tak.: jest standard "iPoda"
    (ctia) oraz inny omtp. różnią się one tym ze masa jest zamieniona
    miejscami z mikrofonem. wszystko jasne.
    każdy współczesny telefon to jest chyba juz tylko ctia (lub jak
    nazywa to Nokia w lumiach ahj)

    jednakże myk jest taki ze np słuchawki sony przeznaczone do iPoda
    (a wiec w standardzie ctia) ni cholery nie działają ani z lumia
    620, ani z Galaxy s3 mini. to znaczy dźwięk słychać, przycisk
    palzuje odtwarzanie ale nie działa ani mikrofon ani przyciski
    głośności. żeby było smieszniej oryginalne słuchawki od samsunga
    oferują cala ta funkcjonalność zarówno na lumii jak i samsungu.

    byłem z telefonem w sklepie i testowalem jakieś przejściówki ale
    nic one nie pomgaly. z reszta ciężko by pomogły skoro lumia 620
    nie obsługuje omtp. podobnie nie działały słuchawki cresyn czy
    Soundmagic będące w standardzie ctia.
    ale juz jakieś philipsy działały (aczkolwiek nie miały regulacji
    głośności)

    może mi ktoś wyjaśnić o co w tym chodzi? bo najwidoczniej sam
    układ pinów na w tyczce to sporo za malo by zapewnic poprawna
    prace słuchawek wraz z mikrofonem i telefonu.

  • 2. Data: 2013-08-27 09:19:53
    Temat: Re: słuchawki stereo z mikrofonem (ctia)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qrt" napisał w wiadomości
    >jednakże myk jest taki ze np słuchawki sony przeznaczone do iPoda
    > (a wiec w standardzie ctia) ni cholery nie działaj? ani z lumia
    > 620, ani z Galaxy s3 mini. to znaczy dĽwięk słychać, przycisk
    > palzuje odtwarzanie ale nie działa ani mikrofon ani przyciski
    > gło?no?ci. żeby było smieszniej oryginalne słuchawki od samsunga
    >oferuj? cala ta funkcjonalno?ć zarówno na lumii jak i samsungu.

    Jeszcze jest kwestia co przycisk robi.
    Zwiera, rozwiera, opornik wlacza .... w nokii C6 mam cale sterowanie
    po tym kabelku, kilka przyciskow, i na ucho to jakims kodem lub
    czestotliwosciami.
    Ale dziala tez z prostym przyciskiem.

    Omomierz w dlon - ewentualnie znalezc model nokii pasujacy do lumii, a
    potem wyszukac na allegro.

    J.