  • 1. Data: 2013-08-25 23:27:38
    Temat: laptop/ tablet z wbudowanym modemem czy nie
    Od: Tomasz <t...@g...pl>

    witam

    Jestem na urlopie, w rejonie w ktorym aero2 miał działać, ale niema
    zasięgu. Poradziłem sobie, ale chciałbym jeszcze raz zebrać wnioski
    razem do kupy, może przy następnych dyskusjach, będziecie linkować do
    momich przemyśleń.

    Zalety Tabletu/laptopa/netbooka z wbudowanym modemem:
    nie wystaje, nie trzeba pamiętać aby zabrać.
    wady:
    kosztuje więcej niż zewnętrzne urządzenie
    w zasadzie wymaga drugiej karty sim (czasami wada, czasami zaleta)
    za parę lat nie będzie obsługiwał topowych/użytecznych technologii
    jest w zasadzie niewymienialny, lub wymiana będzie kosztowna
    w wypadku marnego zasięgu, niema nadziei na poprawę. tu jeszcze jedna
    dygresja. w domu, to się używa kabelka albo wifi, na wyjeździe - właśnie
    modemu. o ile ktoś używa tylko na działce - fanie. a jak ktoś używa na
    wczasach, na delegacji.. to?

    modem zewnętrzny:
    Wady, właściwie jedyna i to nie do końca - wystaje
    Zalety: jest tańszy, można go wystawić na kalelku za okno, co w
    niektórych przypadkach jest jedyną możliwością korzystania z netu, chyba
    że ktoś woli siedzieć na podwórku słońcu/deszczu z przyciemnionym
    ekranem, bo bateria trzyma 20 minut.
    jest rozwojowy, bo stary można sprzedać, kupić nowy (tak musiałem zrobić
    jak na rynku pojawiło się aero2)
    można go wetknąć w router, może służyć za pendriva.

    Wyjście trzecie: wifi router
    jak wiadomo wszystkei nowe urządzenia typu tablet, laptop mają wifi,
    ktrego zasięg i tak jest marny, ale zazwyczaj wystarcza na pokrycie
    mieszkania. O ile same routery wifi są drogie - znaczy coś koło 200zł,
    to taki router można zrobić ze starego telefonu. ja akurat starego
    telefonu nie miałem, więc wykorzystałem sgs2. działa fenomenalnie.
    telefon stał na oknie gdzie był najlepszy zasięg, a laptop i tablet
    miały internet po wifi. niestety bez stałego podpięcia do zasilacza w
    praktyce się nieda, bo telefon wytrzymywał 3 godziny.

    reasumując: najlepiej wychodzi router wifi. pełna wygoda i przystępna cena

    ToMasz

    PS. Dzisiejszy odcinek sponsorował pakiet 6giga na wakacje.
    PSS Musiałem wyjąć z telefonu podstawową kartę sim, ale uruchomiłem na
    telefonie cSIPsimple (telefon przez internet), na nim numer stacjonarny
    - na który przekierowałem rozmowy z mojej wyjętej karty sim. Działa

  • 2. Data: 2013-08-26 00:45:49
    Temat: Re: laptop/ tablet z wbudowanym modemem czy nie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 25 Aug 2013 23:27:38 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > praktyce się nieda, bo telefon wytrzymywał 3 godziny.
    >
    > reasumując: najlepiej wychodzi router wifi. pełna wygoda i przystępna cena

    Tak. MiFi - łatwo zmienić SIM, łatwo zrobić upgrade (zarówno samego Mifi
    jak i laptopa), w razie problemów z zasięgiem można zostawić na oknie,
    samemu wygodnie siedząc w środku pomieszczenia

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-08-26 01:12:31
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Tomasz" napisał:

> [...]
    > [...] w domu, to się używa kabelka albo wifi, na wyjeździe - właśnie
    > modemu. o ile ktoś używa tylko na działce - fanie. a jak ktoś używa na

    No właśnie - co? Bo używam netbooka z wbudowanym modemem 3g i wetkniętą weń
    kartą Aero. Na delegacjach, działki nie mam. Generalnie działa, często
    lepiej, niż hotelowa sieć Wi-Fi, zwłaszcza wieczorami, gdy goście po kolacji
    zaczynają ciągnąć pornosy. Wówczas nawet internet z Play, dostarczany via
    telefon sprzęgnięty przez BT jest demonem prędkości ;-)

    > modem zewnętrzny:
    > Wady, właściwie jedyna i to nie do końca - wystaje

    Lub (szczególnie w przypadku tabletu) dynda na kabelku. Który też trzeba
    pamiętać zabrać. W przypadku laptopa wolę zaprząc do tego swój telefon,
    przynajmniej trochę się podładuje.

    JoteR

  • 4. Data: 2013-08-26 09:09:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Tomasz nabazgrał(a):

> [...]
    > ktrego zasięg i tak jest marny, ale zazwyczaj wystarcza na pokrycie
    > mieszkania. O ile same routery wifi są drogie - znaczy coś koło 200zł,

    Mam ZTE MF60, cena właśnie ok 200zł ale zaleta taka że wsadzam do plecaka i
    mam WiFi do tego działa z każdą siecią, wydaje mi się że dłużej potrzyma na
    baterii niż tel odpalony jako WiFi no i jest 4x mniejszy niż telefon z
    funkcją routera.
    A... i ciężej go uszkodzić typu zbić ekran.

> [...]
    > bo telefon wytrzymywał 3 godziny.
    > reasumując: najlepiej wychodzi router wifi. pełna wygoda i przystępna

    Trzeba mieć tel obsługujący 900MHz dla Aero2 a to już raczej nowe maszynki
    więc tanio nie będzie.

    > PS. Dzisiejszy odcinek sponsorował pakiet 6giga na wakacje.

    Obecnie też mam odpalony :)

  • 5. Data: 2013-08-26 20:11:04
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-26 09:09, Chris pisze:
> [...]
    > funkcją routera.
    > A... i ciężej go uszkodzić typu zbić ekran.

    Już cenę podnieśli:
    http://www.ceneo.pl/Routery;szukaj-zte+mf60?se=bHi6F
    rDGYfkusHuNbCS4e8suYNmaiX-8&gclid=CLucqu7am7kCFQgQ3g
    odgnwAJQ

    --
    animka

  • 6. Data: 2013-08-27 00:55:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz <t...@g...pl> wrote:

    > reasumując: najlepiej wychodzi router wifi. pełna wygoda i przystępna cena

    Po paru latach praktyki twierdzę, że modem w każdym urządzeniu: i laptopie
    i tablecie. Mifi to dodatkowa bateria, kłopot itp. Jedyne odstępstwo za
    granicą, z lokalną kartą data, wtedy rolę grają koszty.

    Ale ja inny jestem ;-)

  • 7. Data: 2013-08-27 09:18:17
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    animka nabazgrał(a):

    > Już cenę podnieśli:
    > http://www.ceneo.pl/Routery;szukaj-zte+mf60?se=bHi6F
    rDGYfkusHuNbCS4e8suYNm
    > aiX-8&gclid=CLucqu7am7kCFQgQ3godgnwAJQ

    Szukaj na Allegro, z T-M można kupic po 200-220 zł nówki sztuki.

  • 8. Data: 2013-08-27 09:19:20
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciej Bebenek nabazgrał(a):

> [...]
    > i tablecie. Mifi to dodatkowa bateria, kłopot itp. Jedyne odstępstwo za
    > granicą, z lokalną kartą data, wtedy rolę grają koszty.

    Masz rację ale czasami ciężko trafić na taki sprzęt a po drugie jeśli jest
    to cena podskakuje drastycznie.

  • 9. Data: 2013-08-27 09:26:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości
    Tomasz <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    >za
    >granicą, z lokalną kartą data, wtedy rolę grają koszty.

    No ale w Polsce tez przysluguje jedna karta Aero2 na osobe :-)
    ( ... hm, na dzieci wyrobic sie da ? )

    Modem w kazdym urzadzeniu to tez wymog wszystkich standardow we
    wszystkich urzadzeniach.

    A bateria ... dodatkowa to zaleta, choc kablownia sie robi :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-08-27 09:45:29
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-27 09:26, J.F pisze:

    > No ale w Polsce tez przysluguje jedna karta Aero2 na osobe :-)
    > ( ... hm, na dzieci wyrobic sie da ? )

    babcie, ciocie, mamy, teściowe... Wystarczy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.