  • 1. Data: 2002-03-29 10:16:50
    Temat: smieszna nowa usluga transmisji danych TPSA
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    nie wiem czy wszyscy przeanalizowali sobie dokladnie ich cennik z wszystkimi
    gwiazdkami...

    sam dostep do lacza 2Mb/s FR jest ok - 1938,58PLN brutto
    tylko ze teraz trzeba sie postarac o dostep do internetu a to juz nie jest
    takie wesole z powodu *

    *)Minimalna przepustowosc gwarantowana CIR przypadajaca na jedno PVC
    Abonenta :
    a.. dla laczy symetrycznych nie moze byc nizsza od 16 kbit/s dla szybkosci
    dolaczenia do 512 kbit/s, 32 kbit/s dla szybkosci dolaczenia do 1 Mbit/s
    oraz 64 kbit/s dla szybkosci dolaczenia do 2 Mbit/s
    b.. dla laczy asymetrycznych nie moze byc nizsza od 16 kbit/s i wyzsza od
    maksymalnej szybkosci transmisji w kierunku od Abonenta
    Tak wiec dla 2Mb trzeba dodac 995,10 PLN brutto

    zsumujcie sobie i mozecie komentowac

    Marcin

  • 2. Data: 2002-03-31 19:49:51
    Temat: Re: smieszna nowa usluga transmisji danych TPSA
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    [...]
    > Tak wiec dla 2Mb trzeba dodac 995,10 PLN brutto
    > zsumujcie sobie i mozecie komentowac

    A moze by tak inaczej... Ktos chce 2Mb z CIRem 128 kbit
    (po to, zeby uruchomic np BGP, bo tyle TPSA wymaga).

    Dotychczas placil wiec:

    - oplata podstawowa za 2Mb: 2 037,40
    - oplata za CIR 128 kbit: w cenniku jest max 64 kbit w
    cenie 2054,40, przyjmijmy wiec ze 128 kbit kosztuje
    ok 3000 (w praktyce moze i 4 tys)

    Suma: ok 5-6 tys pln (wszystko brutto).

    Wedlug nowej oplaty zaplaci:
    - oplata podstawowa za 2Mb: 1938,58
    - oplata za CIR 128 kbit: 1594,30

    Suma: ok 3,5 tys pln (rowniez brutto).

    Wnioski ? Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ;)
    Jak dla mnie to z jednej strony dobrze, bo znizyli ceny
    CIRu do bardziej realnego poziomu, z drugiej strony
    gorzej, bo zmuszeni jestesmy do kupowania min. 64 kbit
    niepotrzebnego CIRu na lacze 2 Mb.

    IMHO wszystko wskazuje na to, ze TPSA ciagle
    drazy swoja polityke niszczenia mniejszych.
    Bo maly klient z laczem 2Mb zaplaci teraz o prawie
    1 tys pln wiecej, za to wiekszy (wedlug przykladu, bo
    raczej nikt 'maly' nie korzysta z BGP) - 1,5 tys mniej.

    TPSA zalezy chyba na obsludze wiekszych... bo...
    z kim sie zadajesz, takim sie stajesz :))
    Paprania mniej, pieniedzy wiecej, ot co...

    Zastanawia mnie jeszcze, czy dotychczasowy
    POLPAK-T zostanie usuniety z oferty? Bo z
    www.tpnet.pl znikly juz wszystkie linki dot. 'starej'
    uslugi, natomiast na www.tpsa.pl polpak-t twardo
    widnieje w ofercie i cenniku...
    Hmmmmm.....
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, 609 234 006

  • 3. Data: 2002-03-31 19:50:06
    Od: Przemysław Gubernat <P...@G...Gubernat.NET>

    On Fri, 29 Mar 2002 10:16:50 +0000 (UTC), Marcin Kuczera <m...@n...net> wrote:
    [..]
> [...]
    > maksymalnej szybkosci transmisji w kierunku od Abonenta
    > Tak wiec dla 2Mb trzeba dodac 995,10 PLN brutto

    No i już można zapomnieć o PVC między znajomymi :( które zestawiało się z
    cir 0 Chociaż zastanawiiam się kto miałby za to płacić... jeżeli PVC jest
    między firmą A a firmą B

    Mam tylko nadzieję, że będą cały czas świadczyć dostęp na starych
    warunkach. Oczywiście pod warunkiem że kierują tą ofertę do dużych firm.
    Hmm chcą odebrać część klientów Telenergo ?

  • 4. Data: 2002-04-01 23:17:09
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > No i już można zapomnieć o PVC między znajomymi :( które zestawiało się z
    > cir 0 Chociaż zastanawiiam się kto miałby za to płacić... jeżeli PVC jest
    > między firmą A a firmą B

    przykre nie.... a tak bylo k... pieknie

    > Mam tylko nadzieję, że będą cały czas świadczyć dostęp na starych
    > warunkach. Oczywiście pod warunkiem że kierują tą ofertę do dużych firm.

    ci ktorzy maja lacza na starych warunkach, beda mieli nadal stare warunki
    czyli np upgrade z 1Mb do 2Mb i 2Mb pozostana na starych warunkach
    ale nowych umow na starych warunkach nie bedzie...

    > Hmm chcą odebrać część klientów Telenergo ?
    nie znam sie, nie orientuje sie...

    Marcin

  • 5. Data: 2002-04-01 23:17:17
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > A moze by tak inaczej... Ktos chce 2Mb z CIRem 128 kbit
    > (po to, zeby uruchomic np BGP, bo tyle TPSA wymaga).

    orientowales sie moze ile kosztuje instalacja i utrzymanie BGP/mc ???
    bo za zainstalowanie (a raczej wlaczenie) OSPF'a spiewaja cos okolo 1500zl
    netto
    a za utrzymanie jakies 600zl/mc za port !

> [...]
    > CIRu do bardziej realnego poziomu, z drugiej strony
    > gorzej, bo zmuszeni jestesmy do kupowania min. 64 kbit

    dokladnie !!!
    po cholere mi CIR 64k skoro mi to dziala bez zadnych problemow z CIR0 !
    moim zdaniem oferta byla by super, gdyby zlikwidowali gwiazdki oraz nie
    odp... cyrkow z LoadBalancingiem...
    a moze przez to chca zeby wybierac ATM ???

    Marcin

  • 6. Data: 2002-04-02 12:49:57
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    > orientowales sie moze ile kosztuje instalacja i utrzymanie BGP/mc ???

    Utrzymanie wedlug starego cennika IMHO 300 pln / mc, czyli nieduzo,
    wedlug nowego - indywidualnie, wiec nie wiadomo :)

    > bo za zainstalowanie (a raczej wlaczenie) OSPF'a spiewaja cos okolo
    > 1500zl netto a za utrzymanie jakies 600zl/mc za port !

    Lada dzien przekonam sie czy wlacza mi ruting o ktorym kiedys
    pisalem, tzn dwa wpisy z takimi samymi metrykami, raz na jedno,
    raz na drugie lacze. Nieoficjalnie w-wa chciala do tego po 64 kbit
    CIRu ale mozna sie bylo dogadac. Zobaczymy :)

    Aha - zlozylem zamowienie na lacze 2Mbit w marcu - ciekawe czy
    papiery przypadkiem sie gdzies nie 'zgubily', zaraz bede dzwonil.

    > dokladnie !!!
    > po cholere mi CIR 64k skoro mi to dziala bez zadnych problemow z CIR0 !
    > moim zdaniem oferta byla by super, gdyby zlikwidowali gwiazdki oraz nie
    > odp... cyrkow z LoadBalancingiem...

    Probowales dogadywac sie z nimi co do LB ? Masz >2Mbit ?

    > a moze przez to chca zeby wybierac ATM ???

    Nie mam pojecia, ktos sie orientuje w cenach instalacji / abonamentu za ATM,
    ile mozna wziasc minimum Mbit w ramach ATM ?
    pozdr.

    --
    a.

  • 7. Data: 2002-04-02 12:50:40
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <a89v12$2dk$1@news.tpi.pl>, Marcin Kuczera napisał(a):

    > orientowales sie moze ile kosztuje instalacja i utrzymanie BGP/mc ???
    AFAIR: 300 zł/port (musiałbym poprosić znajomego aby popatrzył w faktury)

    [...]
    > a moze przez to chca zeby wybierac ATM ???
    No problemy, gdyby jeszcze tak jak przy Polpak-T nie krzyczeli o
    dzierżawie światłowodu :(

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 8. Data: 2002-04-02 14:26:38
    Od: "Piotr Żurawski" <P...@N...cdp.pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@n...net> napisał w
    wiadomości news:a81eps$t45$1@news.tpi.pl...
> [...]
    wyzsza od
    > maksymalnej szybkosci transmisji w kierunku od Abonenta
    > Tak wiec dla 2Mb trzeba dodac 995,10 PLN brutto

    I znowu płacz. A kto Ci karze korzystac z usług tej właśnie firmy ?
    W Polsce istnieje brzydki zwyczaj komentowania czyjegoś cennika.
    Jeśli firma bierze za dużo, zmień ją. Dlaczego nikt nie marudzi na
    to,
    że np. samochody marki X są drogie? Są bo firma tak je wycenia i
    już.
    Jeśli Ci to nie odpowiada, nie kupuj. A utrzymanie OSPFa, czy BGP
    to trochę większe pieniążki, więc jeśli Cię stać na swoje adresy,
    ASn
    i ruter, który to obsłuży, to stać Cię na 2 Mbps do polpaku.

  • 9. Data: 2002-04-02 15:47:12
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

> [...]
    > ASn
    > i ruter, który to obsłuży, to stać Cię na 2 Mbps do polpaku.

    tyle ze k..... nie mam innej mozliwosci !

    Marcin

  • 10. Data: 2002-04-02 19:36:34
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <a8ce04$lb5$2@news.tpi.pl>, Piotr Żurawski napisał(a):

    > I znowu płacz. A kto Ci karze korzystac z usług tej właśnie firmy ?
    30 km od Wrocławia mam tylko to....
    A gdybym chciał coś innego to do ceny ISP muszę doliczyć... Polpak-T !
    Więc biorę tylko Polpak-T... wkr.. mnie tylko niemożliwość PVC z CIR'em 0 :(