  • 11. Data: 2016-10-22 08:44:41
    Temat: Re: solarbaum
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert Wańkowski pisze tak:

    > Ale ja od zawsze znam tą antenę jako Yagi-Uda. Może nie jest jako
    > pierwszy, ale jednak nie popadł w zapomnienie.

    Nie ma to jak nazwisko Dolby.

    BTW zmarł w 2013r RIP

    https://library.creativecow.net/articles/kaufman_deb
    ra/Ray-Dolby_Obituary/assets/RD_CircuitBoard_8x10.jp
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/
    Dolby_SR_breadboard.jpg
    https://library.creativecow.net/articles/kaufman_deb
    ra/Ray-Dolby_Obituary/assets/RD_IPONYSE.jpg

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 12. Data: 2016-10-22 11:43:33
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > http://tinyurl.com/j6vsl99
    >
    > kupię nasiona każdą ilość hehe ;)

    I stracisz, bo ci się liście także do cienia odwrócą :P :))

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 13. Data: 2016-10-22 11:50:29
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "kasik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ical-object-antenna-tree/

    > lub z tym?:
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Antena_Yagi#/media/Fil
    e:Kreuzdipolarp.jpg

    Do EME potrafią stawiać nie x6 jak tu, ale nawet x8, czy x16, synfazowych
    anten, pomijając straty na łaczeniach, podwojenie liczby zwiększa zysk
    zestawu o 3 dB.
    Kto wie, czy niektórzy nie dają więcej anten?

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 14. Data: 2016-10-22 12:05:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Nie ma to jak nazwisko Dolby.

    Albo Elektronow, ten co lampę wymyślił.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2016-10-22 19:46:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-22 o 11:50, HF5BS pisze:

> [...]
    > zwiększa zysk zestawu o 3 dB.
    > Kto wie, czy niektórzy nie dają więcej anten?

    A "Oko Moskwy" widziałeś?

    Jeden z linków, niestety, na kretyńskiej stronie:

    http://tech.wp.pl/oko-moskwy-jedna-z-najdziwniejszyc
    h-tajemniczych-konstrukcji-swiata-6034794769572993a

    albo krócej:

    http://tnij.org/eh4vvtj

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2016-10-23 10:17:08
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > A "Oko Moskwy" widziałeś?

    Widziałem, spoko. Chodziło mi o ANT amatorskie. A ta "sześciostrzałowa"
    bliżej początku wątku była blisko, bo "kończy się" niecałe 10 MHz pod
    spodem, więc teoretycznie, ktoś mniej wymagający, mógłby na tym pociagnąć,
    zwłaszcza na dole pasma 2m.

    > Jeden z linków, niestety, na kretyńskiej stronie:
    >
    > http://tech.wp.pl/oko-moskwy-jedna-z-najdziwniejszyc
    h-tajemniczych-konstrukcji-swiata-6034794769572993a

    No, krótkofalowcy by pewnie chętnie przyjęli taką antenkę do DX-owania...
    Pewnie niejeden by przyłożył te kilowaty, tylko to nie było by już hoby,
    tylko (tu znak fisia palcem przy czole).
    Ja bym z ciekawości przypiął swego FT817ND, bez dodatkowych "dopałek" i
    zobaczył, jak to by się sprawowało. Mam nadzieję, że mieszacz na wejściu by
    mi nie odparował? :)

    > albo krócej:
    >
    > http://tnij.org/eh4vvtj

    Spokojnie, nie połamało.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 17. Data: 2016-10-23 11:24:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-10-21 o 19:31, kasik pisze:

    ical-object-antenna-tree/

    > lub z tym?:
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Antena_Yagi#/media/Fil
    e:Kreuzdipolarp.jpg

    Przecież taką krzyżówkę nasi "przyjaciele" zza wschodniej granicy już
    mieli przeszło 70 lat temu

    http://joemonster.org/art/32260