  • 1. Data: 2010-06-22 17:53:17
    Temat: spirytus
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    znacie się trochę na spirytusie? jaki wybrać do różnych prac konserwacyjnych
    elektroniki (jak na przykład zmywanie kalafonii, czyszczenie styków itp.)?
    lepiej brać czystą, czy rozrabiać?

    przy okazji, nie wiecie czym można zetrzeć stary smar z grzałki fusera i
    folii grzałki w drukarce laserowej?

  • 2. Data: 2010-06-22 17:55:33
    Temat: Re: spirytus
    Od: c...@o...pl

> [...]
    > lepiej brać czystą, czy rozrabiać?
    >
    > przy okazji, nie wiecie czym można zetrzeć stary smar z grzałki fusera i

    1. Czysty spirytus.
    2. Czysta beznzyna ekstrakcyjna.
    3. Podstawa to wykonanie prób...

  • 3. Data: 2010-06-22 18:54:49
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hvqteo$cnv$1@mx1.internetia.pl...
    > znacie się trochę na spirytusie? jaki wybrać do różnych prac
    > konserwacyjnych elektroniki (jak na przykład zmywanie kalafonii,
    > czyszczenie styków itp.)? lepiej brać czystą, czy rozrabiać?

    Do zmywania kalafonii o wiele skuteczniejsza wg mnie jest benzyna
    ekstrakcyjna.
    A ze spirytusów, to tylko izopropanol.

    J.

  • 4. Data: 2010-06-22 20:00:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > znacie się trochę na spirytusie? jaki wybrać do różnych prac
    > konserwacyjnych elektroniki (jak na przykład zmywanie kalafonii,
    > czyszczenie styków itp.)? lepiej brać czystą, czy rozrabiać?

    Czysty spirytus albo izopropanol - ale tylko jak masz coś wrażliwego na
    aceton, w przeciwnym wypadku jest bezkonkurencyjny.

    Michoo

  • 5. Data: 2010-06-22 20:30:52
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-22 21:00, Michoo pisze:

    > Czysty spirytus albo izopropanol - ale tylko jak masz coś wrażliwego na
    > aceton, w przeciwnym wypadku jest bezkonkurencyjny.

    Do pewnych środków, niezastąpiony jest octan etylu.
    Ale farbę ze scalaków pościera, z kondziołów oprawki również,
    przekaźniki też potrafi ruszyć... ale do czyszczenia spodów płytek jest
    znacznie lepszy od izopropanolu.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 6. Data: 2010-06-22 20:55:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:

    > Czysty spirytus albo izopropanol - ale tylko jak masz coś wrażliwego na
    > aceton, w przeciwnym wypadku jest bezkonkurencyjny.

    Tylko pamiętać że po acetonie trzeba dobrze dosuszyć - wbrew pozorom nie
    z acetonu a z wody. Aceton paruje bardzo intensywnie, przedmiot nim myty
    schładza dosyć mocno i na powierzchni przedmiotu woda lubi kondensować -
    przed np. klejeniem, laminowaniem czy malowaniem warto poczekać do
    wyrównania temperatur a nawet lekko podgrzać.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-06-23 03:51:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Miłosz Skowyra napisał:

    > Do pewnych środków, niezastąpiony jest octan etylu.

    Przemysłowo częściej octan butylu - wolniej paruje. A octan etylu, o
    czym mało kto wie to bazowy rozpuszczalnik aromatów do ciasta. Jak
    trzeba na szybko a niewiele zaś zapach nie przeszkadza - kupuje się w
    spożywczym aromat waniliowy lub rumowy, byle nie migdałowy (to
    praktycznie czysty aldehyd benzoesowy, ciężka oleista ciecz).

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-06-23 15:29:04
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dobrze wiedzieć, dzięki

  • 9. Data: 2010-06-23 16:17:22
    Od: shg <s...@g...com>

    On 23 Cze, 05:51, "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    > spożywczym aromat waniliowy lub rumowy, byle nie migdałowy (to
    > praktycznie czysty aldehyd benzoesowy, ciężka oleista ciecz).

    Przejrzałem dzisiaj półkę z aromatami w sklepie, wszędzie "olej
    roślinny, aromaty", na migdałowym też. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek
    widział takie na octanie etylu.

    Octan etylu, często prawie czysty, jest w zmywaczu powłok
    dekoracyjnych do paznokci, wyjdzie taniej niż aromaty.

  • 10. Data: 2010-06-23 16:27:43
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a czym zczyścić ten smar z fusera?