  • 1. Data: 2010-06-22 23:01:16
    Temat: Czujniki ciśnienia - samochodowe
    Od: "Robben" <...@n...mail>

    Co siedzi w takim czujniku? Jaki ma zakres pomiarowy? Czy zmienia
    rezystancję? Jak bardzo liniowo?

    http://www.allegro.pl/item1082712537_czujnik_cisnien
    ia_oleju_fiat_126_126p.html
    http://www.allegro.pl/item1088256476_czujnik_cisnien
    ia_oleju_c330_c360_c_330_c_360.html

    Te są najtańsze ale jest multum czujników ciśnienia oleju/klimy/paliwa w
    cenach niewiele wyższych. Potrzebuję mierzyć do 4 bar czasem do 2 bar,
    niezbyt dokładnie.

    Co myślicie?

  • 2. Data: 2010-06-22 23:26:15
    Temat: Re: Czujniki ciśnienia - samochodowe
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 01:01:16 +0200, Robben wrote:
    >Co siedzi w takim czujniku? Jaki ma zakres pomiarowy? Czy zmienia
    >rezystancję? Jak bardzo liniowo?
    >
    >http://www.allegro.pl/item1082712537_czujnik_cisnie
    nia_oleju_fiat_126_126p.html

    Ten zmienia rezystancje :-)
    Liniowo .. no, poniekad tak, to zwykly zestyk sterowany cisnieniem.

    >http://www.allegro.pl/item1088256476_czujnik_cisnie
    nia_oleju_c330_c360_c_330_c_360.html

    I ten chyba tez.

    J.

  • 3. Data: 2010-06-23 09:50:08
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Te są najtańsze ale jest multum czujników ciśnienia oleju/klimy/paliwa w
    > cenach niewiele wyższych. Potrzebuję mierzyć do 4 bar czasem do 2 bar,

    tak jak pisze J.F. to są czujniki dwupołożeniowe,
    Ty potrzebujesz jak rozumiem jakiegoś wyjścia linowego (napięciowego)?
    to najprędzej czujnik ciśnienia klimatyzacji - ale te które ja znam są
    zasilane bodaj z 5V no i zakres mają do min. 20 barów więc pomiar w zakresie
    2 (4 barów) spowoduje pracę na małym zakresie i zmianie napięcia Uwy,
    można by zastosować czujniki przemysłowe z wyjściem 0-10V/4-20mA, ale to już
    koszt rzędu 100 Eur - chyba że są tańsze,

    brat

  • 4. Data: 2010-06-23 10:41:33
    Temat: Re: Czujniki ciĹ&#65533;nienia - samochodowe
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    (napiÄ&#65533;ciowego)?
    > to najprÄ&#65533;dzej czujnik ciĹ&#65533;nienia klimatyzacji - ale te ktĂłre ja
    znam sÄ&#65533;
    > zasilane bodaj z 5V no i zakres majÄ&#65533; do min. 20 barĂłw wiÄ&#65533;c pomiar
    w zakresie
    > 2 (4 barĂłw) spowoduje pracÄ&#65533; na maĹ&#65533;ym zakresie i zmianie
    napiÄ&#65533;cia Uwy,
    > moĹźna by zastosowaÄ&#65533; czujniki przemysĹ&#65533;owe z wyjĹ&#65533;ciem
    0-10V/4-20mA, ale to juĹź
    > koszt rzÄ&#65533;du 100 Eur - chyba Ĺźe sÄ&#65533; taĹ&#65533;sze,

    Taniej wyjdzie czujnik ciśnienia od samochodu. Są samochody co mają oprócz
    lampki jeszcze wskaźnik ze wskazówka. Dokładność nie jest oszałamiająca. Wada to
    spory pobór prądu bo w środku jest grzałka i bimetal. Sygnał wyjściowy to PWM
    przy częstotliwości kilkudziesięciu herców.

  • 5. Data: 2010-06-23 12:49:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek"

    > Taniej wyjdzie czujnik ciśnienia od samochodu.

    Polonez z lat '80 chyba miał taki czujnik.

    > Wada to
    > spory pobór prądu bo w środku jest grzałka i bimetal.

    A jak to działa?

    Robert

  • 6. Data: 2010-06-23 16:39:16
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kogutek"

    > Polonez z lat '80 chyba miał taki czujnik.

    Nawet Caro do 1995 roku.

    Qwinto

  • 7. Data: 2010-06-23 17:52:12
    Od: "Robben" <...@n...mail>

    "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > można by zastosować czujniki przemysłowe z wyjściem 0-10V/4-20mA, ale to
    > już koszt rzędu 100 Eur - chyba że są tańsze,

    100 euro odpada.
    Może znasz czujniki samochodowe, które mierzą faktycznie?

  • 8. Data: 2010-06-23 18:50:22
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hvthjg$cke$1@opal.futuro.pl,
    Robben <...@n...mail> nabazgrał:
    > "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote in message

    (ciap)

    > 100 euro odpada.
    > Może znasz czujniki samochodowe, które mierzą faktycznie?

    http://www.moto-trans.koszalin.pl/assortment/ZUK/?ca
    tegory=6

    --
    Włodek

  • 9. Data: 2010-06-23 18:54:24
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

  • 10. Data: 2010-06-23 19:04:34
    Od: "Robben" <...@n...mail>

    "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> wrote in message
    > In news:hvthjg$cke$1@opal.futuro.pl,
    > Robben <...@n...mail> nabazgrał:
    >>
    > (ciap)

    > http://www.moto-trans.koszalin.pl/assortment/ZUK/?ca
    tegory=6

    pięknie
    "Czujnik ciśnienia oleju na wskaznik Czujnik ciśnienia oleju na wskaznik "

    Teraz pytanie czym jest ten czujnik elektrycznie ?