  • 11. Data: 2013-02-05 21:00:12
    Temat: Re: spłaty należności mandatowych- ciśnienie Wojewody
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-05 20:55, Artur Maśląg pisze:

    > Cóż, z posiadania pojazdu pewne obowiązki (i konsekwencje) wynikają.

    Z posiadania Konstytucji też. Jestem niewinny, dopóki nie udowodni mi
    się winy.

    --
    MN

  • 12. Data: 2013-02-05 21:12:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-05 21:00, Marcin N pisze:

    > Z posiadania Konstytucji też. Jestem niewinny, dopóki nie udowodni mi
    > się winy.

    Nie wycieraj sobie 'mordy' Konstytucją. Właściciel ma wskazać komu
    powierzył pojazd. Skoro nie potrafisz tego dokonać, to zdecydowanie
    nie powinieneś go posiadać.

  • 13. Data: 2013-02-05 21:32:28
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-05 21:12, Artur Maśląg pisze:
> [...]

    Nie dotyczy urzędu skarbowego. Dla nich z założenia jesteś winny.

    > Nie wycieraj sobie 'mordy' Konstytucją. Właściciel ma wskazać komu
    > powierzył pojazd. Skoro nie potrafisz tego dokonać, to zdecydowanie
    > nie powinieneś go posiadać.

    Nie jest to też równoznaczne ze wskazaniem kierującego.
    Moim autem jeździ mój pracownik i w dupie mam to czy jedzie nim po pracy
    do sklepu, nad morze czy pożyczy żonie żeby pojechała na masaż. Baa,
    pracowników jest dwóch, jeżdżą na przemian, nie wykluczam też użycia
    auta przeze mnie lub pożyczenia choćby bratu (lub kumplowi bo czasem
    ludzie mają konieczność przewieźć coś większym autem)

    Lukasz

  • 14. Data: 2013-02-05 21:43:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-05 21:32, ddddddd pisze:

    > Nie jest to też równoznaczne ze wskazaniem kierującego.

    Specjalnie odkrywcze to nie było. Zresztą to standardowa zagrywka.

> [...]
    > auta przeze mnie lub pożyczenia choćby bratu (lub kumplowi bo czasem
    > ludzie mają konieczność przewieźć coś większym autem)

    Mało mnie to interesuje. Kombinuj sobie do woli. Skoro masz w d***
    itd. to najwyżej zapłacisz Ty, ponieważ to Twój samochód i wiesz
    komu go powierzyłeś. Już nie wspomnę o tym, że pracownik podpisuje
    jakiś regulamin pracy i ma obowiązek się do niego stosować.

  • 15. Data: 2013-02-05 23:06:28
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-02-05 21:32, ddddddd pisze:

    > Moim autem jeździ mój pracownik i w dupie mam to czy jedzie nim po pracy
    > do sklepu, nad morze czy pożyczy żonie żeby pojechała na masaż.

    Aaa... No to udowodnij (niech pracownik udowodni), ile kilometrów zrobił
    "pełniąc obowiązki". Cała reszta zaliczona zostanie jako jego przychód,
    z którego to powinniście się rozliczyć przed fiskusem ;)
    ...no to kto kierował? ;>

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2013-02-05 23:29:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 21:32:28 +0100, ddddddd napisał(a):
    > Nie dotyczy urzędu skarbowego. Dla nich z założenia jesteś winny.
    >
    > Moim autem jeździ mój pracownik i w dupie mam to czy jedzie nim po pracy
    > do sklepu, nad morze czy pożyczy żonie żeby pojechała na masaż.

    Ty moze i masz w *, ale US interesuje czy odprowadziles od uzyczenia
    stosowne podatki.

    > Baa, pracowników jest dwóch, jeżdżą na przemian, nie wykluczam też użycia
    > auta przeze mnie lub pożyczenia choćby bratu (lub kumplowi bo czasem
    > ludzie mają konieczność przewieźć coś większym autem)

    A kasa fiskalna gdzie ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-02-05 23:49:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 20:55:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Wiesz, to zasadniczo oczywiste. Jak nie ukradli pojazdu, to
    > prawdopodobieństwo bliskie 100%, że byłeś to Ty, bądź wiesz kto
    > prowadził.

    Tylko że obowiązek denuncjowania siebie i osób sobie najbliższych, na każde
    wezwanie policjanta/strażnika/inspektora itd. stoi w sprzeczności z
    bardziej podstawowymi fundamentami prawa niż ograniczenie prędkości.

    Co ciekawe - jak kierowca kogoś tym samochodem zabije, to już jest duża
    szansa że właściciel pojazdu nie będzie mógł być ukarany za niewskazanie,
    choćby było 200% pewności że wie kto to był.
    No ale przekroczenie prędkośc to coś gorszego - 1.5mld samo się nie zarobi.

  • 18. Data: 2013-02-06 00:10:15
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 lutego 2013 21:32:28 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:

> [...]
    >
    > auta przeze mnie lub pożyczenia choćby bratu (lub kumplowi bo czasem
    >
    > ludzie mają konieczność przewieźć coś większym autem)

    Jak nie jesteś w stanie wskazać konkretnego to wskazujesz wszystkich którzy mogli
    używać w tym dniu samochodu. Od tego momentu to już nie jest Twój problem. Ty nie
    jechałeś i możesz to udowodnić. Od wyjaśniania takich spraw są inni a nie Ty. Płacisz
    miedzy innymi na to podatki. Ty chyba nie wiesz jak działają w Polsce urzędy różne. A
    tak jak wszędzie gdzie jest cywilizacja. Jak przyjdą na przykład z sanepidu na
    kontrolę. Dasz im dokumenty ile osób zatrudniasz. Na przykład 4. A oni zobaczą że u
    Ciebie coś robi 7 osób. Sprawdzą im czy mają książeczki zdrowia. Wszyscy mają, ok.
    Spiszą nazwiska. Jak coś znajdą to dadzą mandat, jak nie to sobie pójdą. Jak wrócą do
    biura to bez zbędnej zwłoki powiadamiają US i Inspekcję Pracy. I tamci przyjdą w
    przeciągu tygodnia, miesiąca, roku, trzech lat. Już Ci ktoś napisał że jak za bardzo
    będziesz fantazjował z podawaniem wujków, ciotek, A do tego będzie to samochód
    firmowy. To odpowiednia notatka trafi do US. Nie dlatego ze ci co pytali wredni są.
    Oni muszą tak zrobić. Znam kilka podobnych przypadków jak to działa. Sanepid zamówił
    pizze z dostawą. Oczywiście nie do biura. Pizza była ok ale nie dostali paragonu z
    kasy fiskalnej. Po tygodniu pracownik co wtedy obsługiwał kasę dostał stówkę mandatu
    z US. Za 5 miesięcy właściciel pizzerii 3,5 tysiąca kary. Nie pomogło tłumaczenie że
    on jest tak samo poszkodowany jak Skarb Państwa. Bo jak pracownik sprzedał bez
    paragonu to kasę wziął dla siebie. I że pracownika zwolnił jak tylko się dowiedział.

  • 19. Data: 2013-02-06 00:23:01
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 lutego 2013 21:43:51 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Specjalnie odkrywcze to nie by�o. Zreszt� to standardowa zagrywka.

    > Ma�o mnie to interesuje. Kombinuj sobie do woli. Skoro masz w d***
    >
    > itd. to najwy�ej zap�acisz Ty, poniewa� to Tw�j samoch�d i wiesz
    >
    > komu go powierzy�e�. Ju� nie wspomn� o tym, �e pracownik podpisuje
    >
    > jaki� regulamin pracy i ma obowi�zek si� do niego stosowa�.

    Jest parę przypadków że można się wykręcić. Oczywiście sposób na znajomego z
    Azerbejdżanu nie działa. Dwóch pracowników z uprawnieniami do kierowania pojechało
    samochodem służbowym w delegację. Zdjęcie nie jest wyraźne. Nie da się ze zdjęcia
    rozpoznać który. Jak obydwaj się przyznają albo obydwaj nie przyznają to nie ma
    winnego. Nie dostaną mandatu na spółkę, punktów na spółkę. Musi być jeden i tego
    jednego pomimo że obydwaj się przyznali musi wskazać Policja, Straż Miejska,
    Krokodylki.

  • 20. Data: 2013-02-06 08:02:46
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-05 21:43, Artur Maśląg pisze:

    > Specjalnie odkrywcze to nie było. Zresztą to standardowa zagrywka.

    dla ciebie może się to wydawać dziwne, ale ja na prawdę nie pytam kto
    tym będzie kierował

    > Mało mnie to interesuje. Kombinuj sobie do woli. Skoro masz w d***
    > itd. to najwyżej zapłacisz Ty, ponieważ to Twój samochód i wiesz
    > komu go powierzyłeś.

    tak, będę kombinował. Będę kombinował bo mimo że miesiąc w miesiąc
    regularnie płacę nie małe podatki, mimo że płacę nie małe składki ZUS to
    do lekarza muszę czekać tygodniami lub miesiącami i jak zachoruję to i
    tak MUSZĘ iść prywatnie, bo jak bym chciał za pieniądze które wpłaciłem
    to prędzej bym wyzdrowiał albo kipnął.
    Będę kombinował bo stojąc teraz przed dylematem zakupu auta kupię albo
    wielkiego busa - tylko dlatego że zmieści 3 osoby, albo trzy osoby będą
    dojeżdżać do pracy na dwa auta - bo ktoś stwierdził, że seicento
    2-osobowe to świetne auto do mojej firmy, a jakieś 5-osobowe kombi już
    nie...
    Wreszcie będę kombinował, bo ograniczenia są idiotyczne. O ile na
    autostradzie jest już sensownie i nie miałbym pretensji za mandaty tam
    wlepiane, o tyle na pozostałych drogach często są właśnie po to by
    wyciągnąć ze mnie kolejne pieniądze.

    Już nie wspomnę o tym, że pracownik podpisuje
    > jakiś regulamin pracy i ma obowiązek się do niego stosować.

    mój umowny regulamin pracy jest taki, że w zamian za to że pracownik dla
    mnie zapierdala może korzystać z auta służbowego do woli. Mnie to
    kosztuje mniej, dla niego to plus.
    Jak jedzie gdzieś na prywatę to auto sobie tankuje - tak się umówiliśmy.
    I wkurwia mnie że US zmusza mnie do tego żebym limitował mu
    wykorzystanie tego samochodu. Przecież on połowę życia w pracy spędza,
    więc też mu się coś należy. Przecież wiadomo że nad morze i tak nim nie
    pojedzie. Łatwiej mi dać mu auto niż podwyżkę bo czasy są niepewne...
    ale to już OT.

    Lukasz