eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pytanie o alternator
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2013-02-05 18:48:48
    Temat: Pytanie o alternator
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    W moim garażu od kilkudzieisęciu minut stoi matiz żony kumpla. Auto
    zdechło w pobliżu mojego domu, więc podeszła i przepchnęliśmy kilkaset
    metrów.
    Objawy sa nastepujące - gdy chodzi sam silnik, wszystko jest OK, tj.
    napięcie jest wystarczające żeby była iskra, silnik działa. Kiedy włączy
    światła lub wycieraczki, zapala się kontrolka ładowania.
    Zmierzyłem napięcie przy wyłączonych odbiornikach 11,6 V - wystarcza dla
    samego silnka. Po włączeniu odbiorników, spada do 11,2 V i to już jest
    za mało.

    Po wyłaczeniu silnika i odczekaniu ok. 10 minut na samym akumulatorze
    jest 11,42 V.

    Wygląda na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka. Co sie może
    zepsuć w takim alternatorze przy takich objawach? Diody prostownicze?
    Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać cały?

    Problem będzie mój do jutra, jak będzie jasno to podjadą po auto, żeby
    jechać bez światał a może i holować. Ile da się przejechać bez świateł i
    wycieraczek - przy ładowaniu rzędu 11,6 V? Do domu mają 6-7 kilometrów.
    Akumulator się ładuje teraz i do rana będzie miał 12 V. Dojadą
    (zakładam, że nie pogorszy się bardziej)?

    --
    Yogi(n)



  • 2. Data: 2013-02-05 19:50:13
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Ile da się przejechać bez świateł i wycieraczek - przy ładowaniu rzędu
    > 11,6 V? Do domu mają 6-7 kilometrów. Akumulator się ładuje teraz i do
    > rana będzie miał 12 V. Dojadą (zakładam, że nie pogorszy się
    > bardziej)?


    Raz mi w trasie w benzyniaku padł alternator (lekki mróz, konieczność
    używania wycieraczek, nadmuchu i świateł mijania). Na starym
    akumulatorze przejechałem ~60 km, z czego 20 po mieście. Naładować do
    pełna i jechać śmiało, na kilka km spokojnie wystarczy.


  • 3. Data: 2013-02-05 20:41:04
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Yogi(n) pisze tak:

    > Po wyłaczeniu silnika i odczekaniu ok. 10 minut na samym
    > akumulatorze jest 11,42 V

    Czyli nie ładuje prawie wcale bo od 11,6 V do 14v daleko.


    > Diody prostownicze? Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać
    > cały?

    Patrzyłeś po ile chodzą na szrocie? bo np w wypadku vw nie opłaca się
    naprawiać. Sam regulator kosztuje 50zł.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 4. Data: 2013-02-05 20:50:46
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:51115467$0$1318$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Ile da się przejechać bez świateł i wycieraczek - przy ładowaniu
    >> rzędu 11,6 V? Do domu mają 6-7 kilometrów. Akumulator się ładuje
    >> teraz i do rana będzie miał 12 V. Dojadą (zakładam, że nie pogorszy
    >> się bardziej)?
    >
    >
    > Raz mi w trasie w benzyniaku padł alternator (lekki mróz, konieczność
    > używania wycieraczek, nadmuchu i świateł mijania). Na starym
    > akumulatorze przejechałem ~60 km, z czego 20 po mieście. Naładować do
    > pełna i jechać śmiało, na kilka km spokojnie wystarczy.

    OK, dzięki, zatem dojechać się da.

    --
    Yogi(n)


  • 5. Data: 2013-02-05 20:56:55
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA15ED269EFBE8elektronik@localhost.net...
    > na ** p.m.s ** Yogi(n) pisze tak:
    >
    >> Po wyłaczeniu silnika i odczekaniu ok. 10 minut na samym
    >> akumulatorze jest 11,42 V
    >
    > Czyli nie ładuje prawie wcale bo od 11,6 V do 14v daleko.
    >
    >
    >> Diody prostownicze? Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać
    >> cały?
    >
    > Patrzyłeś po ile chodzą na szrocie? bo np w wypadku vw nie opłaca się
    > naprawiać. Sam regulator kosztuje 50zł.

    Na allegro zamienniki od 200, regenerowany 250, oryginał prawie 600 zł.
    Używki w nieznanym stanie od 100. Regulator 90 zł, diody 60-90. Wymienić
    pewnie da się poszczególne elementy, niestety brak mi wiedzy czego
    szukać. Ale kumpel ma kanał, wyciągnie i posprawdza, a że to dłubek, to
    pewnie da radę. Pewnie najtańsza opcja będzie najlepszą, bo auto warte
    może 3000 PLN, nikt nie wpakuje w nie 600 za alternator. Chociaż,
    cholera go wie ;-)

    --
    Yogi(n)


  • 6. Data: 2013-02-05 22:36:07
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Wygląda na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka. Co sie może
    > zepsuć w takim alternatorze przy takich objawach? Diody prostownicze?
    > Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać cały?

    Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Matizie, ale w większości samochodów
    wymienia się "tył" alternatora jako jedną część.
    Tam masz pewnie regulator napięcia, diody, czasami nawet szczotki.
    I zapewne właśnie coś tam sobie padło.


  • 7. Data: 2013-02-05 23:14:36
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Wygląda na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka.

    IMO nie ładuje się w ogóle. Zaraz będzie całkiem rozładowany. 11,6 V to co
    najmniej 1 V mniej niż powinien mieć naładowany aku. Wysiadł alternator a
    przyczyn może być wiele. Pękł/poluzował się pasek, wysiadł regulator, może
    jest tam jakiś bezpiecznik co się spalił, może się coś rozłączyło, może
    diody się popaliły albo i uzwojenie. Szukaj :)
    --
    Jacek


  • 8. Data: 2013-02-05 23:16:03
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 22:36:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):
    >> Wygląda na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka. Co sie może
    >> zepsuć w takim alternatorze przy takich objawach? Diody prostownicze?
    >> Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać cały?
    >
    > Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Matizie, ale w większości samochodów
    > wymienia się "tył" alternatora jako jedną część.

    A kosztuje wiecej niz regenerowany ?

    > Tam masz pewnie regulator napięcia, diody, czasami nawet szczotki.
    > I zapewne właśnie coś tam sobie padło.

    Obstawian szczotki.

    Ech, w scierce 5 minut roboty i ~25 zl wymiana regulatora ze szczotkami.
    Za drugim razem, bo za pierwszym to czlowiek nawet nie wie jak to zgrabnie
    pomyslane :-)

    J.


  • 9. Data: 2013-02-05 23:31:02
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1apf42wlvjltm$.hhtwyw5qa71v$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):
    >
    >> Wygląda na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka.
    >
    > IMO nie ładuje się w ogóle. Zaraz będzie całkiem rozładowany. 11,6 V
    > to co
    > najmniej 1 V mniej niż powinien mieć naładowany aku. Wysiadł
    > alternator a
    > przyczyn może być wiele. Pękł/poluzował się pasek, wysiadł regulator,
    > może
    > jest tam jakiś bezpiecznik co się spalił, może się coś rozłączyło,
    > może
    > diody się popaliły albo i uzwojenie. Szukaj :)

    Ale kontrolka łądowana świeci się tylko po włączeniu innych odbiorników,
    bez świateł radia i wycieraczek wszystko wydaje się być w porządku.
    A szukać będzie kumpel, w końcu to jego żona. Całkiem fajna, swoją
    drogą, ale moja fajniejsza ;-)
    --
    Yogi(n)


  • 10. Data: 2013-02-06 12:44:33
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 23:31:02 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:1apf42wlvjltm$.hhtwyw5qa71v$.dlg@40tude.net...
    >> Dnia Tue, 5 Feb 2013 18:48:48 +0100, Yogi(n) napisał(a):
    >>
    >>> Wygląda na to, że alternator ładuje, ale na pół gwizdka.
    >>
    >> IMO nie ładuje się w ogóle. Zaraz będzie całkiem rozładowany. 11,6 V
    >> to co
    >> najmniej 1 V mniej niż powinien mieć naładowany aku. Wysiadł
    >> alternator a
    >> przyczyn może być wiele. Pękł/poluzował się pasek, wysiadł regulator,
    >> może
    >> jest tam jakiś bezpiecznik co się spalił, może się coś rozłączyło,
    >> może
    >> diody się popaliły albo i uzwojenie. Szukaj :)
    >
    > Ale kontrolka łądowana świeci się tylko po włączeniu innych odbiorników,
    > bez świateł radia i wycieraczek wszystko wydaje się być w porządku.
    > A szukać będzie kumpel, w końcu to jego żona. Całkiem fajna, swoją
    > drogą, ale moja fajniejsza ;-)

    Hm.. Z kontrolkami ładowania chyba czasem jest tak, że nie zawsze świecą
    kiedy powinny świecić. Tak przynajmniej miałem w starej fieście. Żadna
    kontrolka się nie świeciła, a ładowania nie było. Jedyna oznaka to była
    taka że wskazania obrotomierza zaczęły spadać, choć silnik sobie warczał
    jak zwykle.. Okazało się że kabelek od alternatora się wziął i przerwał.
    Może zamiast rozbierać alternator sprawdź najpierw czy jakiś kabelek nie
    sterczy Ci nadprogramowo? :)

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: