  • 1. Data: 2017-05-19 15:39:30
    Temat: sprzęgło hydrokinetyncze/konwerter objawy uszkodzenia
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    mechanik mówi, że mam padnięty konwerter w skrzyni...

    Auto Grand Vitara 2007 2,0benzyna
    100kkm przebiegu

    objawy sa takie, że przy toczeniu się około 50-60km/h na 4 biegu na samym jego końcu
    zaczyna trząść autem zanim automat zrzuci bieg na 3. Czasem utrzymując prędkość
    trzęsie dłużej. Podobna sytuacja między 3 a 2 biegiem. Pojawia sięto też przy
    hamowaniu silnikiem - dojeżdżaniu np do skrzyżowania bez gazu. Trzęsienie podobne
    jest do tego jak w manualnej skrzyni wrzucimy za wysoki bieg przy za niskiej
    prędkości

    Mechanik ma racje?
    Jakie są mniej wiecej koszty wymiany / regeneracji?
    Jak można inaczej sprawdzić czy to jest to? ew jakie inne objawy są padniętego
    konwertera?

    Co skraca "życie" konwertera?
    Mam lekką noge, czasem ciągne przyczepe...

    Skrzynie japońskie niby są wieczne....

    uciu

  • 2. Data: 2017-05-19 20:01:20
    Od: Michał Król <m...@g...com>

    W dniu piątek, 19 maja 2017 15:39:31 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > mechanik mówi, że mam padnięty konwerter w skrzyni...
    >
    > Auto Grand Vitara 2007 2,0benzyna
    > 100kkm przebiegu

    Jeżeli jest to oryginalny przebieg, to coś bardzo szybko skończył się ten konwerter.
    Sam jestem w trakcie diagnozowania mojej skrzyni i mam podobne objawy. Tyle że
    zamiast trzęsienia budą mam falowanie obrotów przy zmianie biegów podczas wytracania
    prędkości.

    > Jak można inaczej sprawdzić czy to jest to? ew jakie inne objawy są padniętego
    konwertera?

    Mój mechanik kazał mi się przejechać kilkaset metrów na wstecznym. Jeżeli to
    konwerter, to powinno być wyczuwalne przymulanie. W przeciwnym przypadku to może być
    inna, grubsza sprawa.

  • 3. Data: 2017-05-20 15:14:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 May 2017 06:39:30 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > objawy sa takie,

    Gdyby to był amerykaniec, to bym powiedział, że pachnie mi to raczej
    elektrozaworami...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2017-05-21 12:14:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-20 o 15:14, Maciek pisze:

    > Gdyby to był amerykaniec, to bym powiedział, że pachnie mi to raczej
    > elektrozaworami...

    Albo zużyta / brudna / uszkodzona kaseta sterująca.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam