  • 11. Data: 2015-05-14 18:23:21
    Temat: Re: stara elektryczna kosiarka do trawy-zepsute ciegno stalowe wylaczania silnika
    Od: a...@g...com

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 17:47:27 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    >
    > Tylko w domu zwykle masz obudowe do PE podlaczona, lub w najgorszym
    > razie do PEN, a wiekszosc przedluzaczy ogrodowych jest 2 przewodowa. Nie
    > mam pojecia czemu, bo akurat ogrod to miejsce, gdzie najlatwiej o
    > uszkodzenie kabla.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    dokladnie to jest tak jak kolega z grupy opisal, kosiarka nie ma uziemienia
    pzdr

  • 12. Data: 2015-05-14 20:27:03
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 18:23, a...@g...com pisze:

    > dokladnie to jest tak jak kolega z grupy opisal, kosiarka nie ma uziemienia
    > pzdr

    Ja bym z innych przyczyn nie zezwalał, żeby dzieci bawiły się kosiarką.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2015-05-14 20:32:29
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 17:47, Pawel O'Pajak pisze:

> [...]
    > razie do PEN, a wiekszosc przedluzaczy ogrodowych jest 2 przewodowa. Nie
    > mam pojecia czemu, bo akurat ogrod to miejsce, gdzie najlatwiej o

    No właśnie. Po co PE skoro może zostać przecięte? PE ma chronić przed
    porażeniem na skutek uszkodzenia izolacji w urządzeniu, a nie w
    zasilaniu. Tutaj masz II klasę ochronności i to jest lepsze niż PE. W
    dodatku nie wyklucza zadziałania różnicówki, gdyby nastąpiło uszkodzenie
    izolacji urządzenia albo kabla.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2015-05-15 00:33:27
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > dokladnie to jest tak jak kolega z grupy opisal, kosiarka nie ma uziemienia
    > pzdr

    Wy jełopy! Kosiarka jest urządzeniem klasy II. Urządzenia klasy II nie
    posiadają uziemienia i to jest ich ZALETA. Dla użytkownika lepiej
    byłoby, żeby wszystkie urządzenia były klasy II. Przepisy zezwalają na
    produkcję urządzeń klasy I (wymagające uziemienia ochronnego) tylko
    dlatego, że tak jest taniej.

  • 15. Data: 2015-05-15 09:13:47
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 14:01, yabba pisze:

    > Ja bym jednak radzil zainwestowac w pólprofesjonalne rozwiazanie: co
    > najmniej Raspberry Pi sterujacy silnikiem, odbiornik GPS, dotykowy ekran
    > na raczke, czujnik zapelnienia kosza. Dopiszesz tylko soft, który na
    > podstawie obrotów silnika i pozycji z GPS sprawdzi czy na pewno nie
    > ominales zadnego skrawka trawnika.

    A przed każdym koszeniem nie trzeba robić update softu ?

    --
    P.Jankisz

  • 16. Data: 2015-05-15 10:07:49
    Od: a...@g...com

    dzieki ze nazwales mnie po imieniu,
    ale puscic kabel 230V po stalowej ramie, ktora dotyka uzytkownik, to troche
    ryzykowne.

  • 17. Data: 2015-05-15 10:20:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andgab9,

    Friday, May 15, 2015, 10:07:49 AM, you wrote:

    > dzieki ze nazwales mnie po imieniu,
    > ale puscic kabel 230V po stalowej ramie, ktora dotyka uzytkownik, to troche
    ryzykowne.

    Przecież nie używasz gołego przewodu a przewodu w podwójnej izolacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2015-05-15 12:08:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "PeJot" <P...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A przed każdym koszeniem nie trzeba robić update softu ?

    Sorry, zapomniałem o obowiązkowym module Wi-Fi lub GSM.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2015-05-15 13:59:45
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-15 o 10:07, a...@g...com pisze:
    > dzieki ze nazwales mnie po imieniu,
    > ale puscic kabel 230V po stalowej ramie, ktora dotyka uzytkownik, to troche
    ryzykowne.

    Zajrzyj do dowolnego sklepu z kosiarkami, czy aeratorami elektrycznymi,
    to może rozwieją się twoje obawy.
    No chyba, że ty masz samoróbkę w której zamontowałeś silnik od pralki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2015-05-15 18:19:49
    Od: Swift <p...@g...com>

    Tak jak Koledzy radzili, sa gotowe wyłączniki, bezpieczne bo zwolnienie uchwytu
    powoduje momentalne wyłączenie silnika. Jeżeli obawę budzi kontakt przewodu z
    metalowoą ramą uchwytu kosiarki (moim zdaniem bezzasadnie bo tak sa budowane
    fabryczne kosiarki), to dodatkowo można nasunąć na metalową rurkę koszulkę
    temokurczliwą i obkurczyc na gorąco. Przewód stykajacy się z tak pokryta rurką bdzie
    mniej narażopny na przetarcie, bo nie będzie styku izolacji przewodu z metalem tylko
    z tworzywem koszulki.
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =WY%C5%81%C4%84CZNIK+KOSIARKI++ELEKTRYCZNEJ&bmatch=s
    eng-v10-p-sm-isqm-3-o-0113