  • 51. Data: 2009-07-27 07:08:50
    Temat: Re: super pendrive
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-26 23:06, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > No to ustrzelić za piractwo.

    Uważaj bo jak będzie można ustrzelić za piractwo to pewnie i
    za głupotę również i nie zdążysz udowodnić że jesteś niewinny.

    > Wybacz, ale podany przykład nie jest *sensowny*, lecz patolo-
    > giczny :)

    Bywali już bardzo mądrzy i bardzo bogaci którzy chcieli
    wyeliminować nieautoryzowany obrót multimediami, wydali
    miliony dolarów i wyszli na idiotów.
    Ludzie są jacy są i tego nie zmienisz, zwłaszcza pamiętając
    że w naszym prawie udostępnianie filmów rodzinie i przyjaciołom
    jest jak najbardziej legalne. :-)

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2009-07-28 10:17:34
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > No to ustrzelić za piractwo.
    >
    > Wybacz, ale podany przykład nie jest *sensowny*, lecz patolo-
    > giczny :)

    Jest typowy.

    --
    Azarien

  • 53. Data: 2009-07-28 10:28:47
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Bo FAT się nie nadaje do zapisu dużych plików.

    Już parę lat temu wymyślono EXFAT. A jeszcze dawniej NTFS.

    > Bo FAT przy zapisie dużych plików szybko wykańcza bloki
    > Flash EEPROM przypisane do tablicy alokacji.

    Od tego jest wear leveling.

    > Bo zapisanie dużego pliku na pen-drive (o rozmiarze nie
    > pomijalnym w stosunku do pojemności) znacząco narusza
    > limit dopuszczalnych zapisów.

    Co się tak przejmujesz tymi dopuszczalnymi zapisami? Flash jest pod tym
    względem trwalszy od płyty RW. A jeśli po kilku latach intensywnej
    eksploatacji pendrive się zużyje, to trudno. Dyskietki znacznie szybciej
    padały.

    > Bo większość pen-drive jest za wolnych (zresztą samo USB
    > jest za wolne, do przenoszenia dużych ilości danych sto-
    > suje się kieszenie dyskowe eSATA raczej).

    Nie narzekam.

    > Zresztą LAN sprzętu obrazującego jest oddzielony nawet od
    > sieci całej jednostki medycznej. Poza laboratorium MRI wy-
    > chodzą jedynie wydruki i płytki CD.

    Wielu ludzi zapomina, że świat jest duży i na własnym miejscu pracy się nie
    kończy. Warunki i potrzeby różnych ludzi są bardzo różne.

    --
    Azarien

  • 54. Data: 2009-07-31 12:12:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Wiktor S. pisze:

    > Jest typowy.

    "Typowy" nie znaczy "sensowny".

    Jeżeli ludzie coś robią, to nie znaczy wcale, że jest to
    dobre i sensowne. Należy oduczać złych zachowań, a nie
    dostosowywać się do nich i doradzać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 55. Data: 2009-08-14 10:47:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Wiktor S. pisze:

    > Już parę lat temu wymyślono EXFAT. A jeszcze dawniej NTFS.

    NTFS nie nadaje się na urządzenia z ograniczeniem liczby
    cykli zapisu. Poza tym na dosyć duży narzut na pojemność.

    EXFAT z kolei jest jednak dosyć nowy i nie wiem, czy przy-
    padkiem nie obwarowany jakimiś patentami i innymi proble-
    mami utrudniającymi jego implementację w urządzeniach prze-
    nośnych i otwartych, darmowych systemach operacyjnych.

    Z powodów praktycznych zatem FAT32 jest niepisanym stan-
    dardem dla nośników danych. Ale ma ograniczenie wielkości
    pliku... ;)

    > Od tego jest wear leveling.

    ...który w tanich pen-drive najpewniej prawie nie działa.

> [...]
    > względem trwalszy od płyty RW. A jeśli po kilku latach intensywnej
    > eksploatacji pendrive się zużyje, to trudno. Dyskietki znacznie szybciej

    Dyskietki "padały" w sumie niezależnie od tego, czy się
    je czytało, czy zapisywało. I raczej jednak kilka miesięcy
    ciągłej pracy - nawet przy zapisywaniu nowej wersji pliku
    co parę minut - wytrzymywały.

    Zresztą, legendarna dzisiaj "padliwość" dyskietek to raczej
    objawy z "ery schyłkowej". Dyskietki 5.25" były zadziwiają-
    co wytrzymałe, całymi latami potrafiły dobrze działać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 56. Data: 2009-08-17 09:24:59
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > NTFS nie nadaje się na urządzenia z ograniczeniem liczby
    > cykli zapisu. Poza tym na dosyć duży narzut na pojemność.

    Skończ już z tą ograniczoną liczbą cykli zapisu.
    Używamy penów od początku ich istnienia i jeszcze się nie przytrafiło aby
    któryś padł od przekroczenia magicznej liczby zapisów.
    Zawsze jest tak, że albo zostaje zgubiony, albo porzucony ze względu na za
    małą pojemność albo prędkość (takich mam w szufladzie kilka - wszystkie
    sprawne).
    Równie dobrze możesz straszyć końcem świata - też kiedyś nastąpi.

    Jacek W.

  • 57. Data: 2009-08-17 09:35:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:h6b87v$sjq$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Skończ już z tą ograniczoną liczbą cykli zapisu.
    > Używamy penów od początku ich istnienia i jeszcze się nie przytrafiło aby
    > któryś padł od przekroczenia magicznej liczby zapisów.

    Może nie przekroczyłeś? :>

    > Zawsze jest tak, że albo zostaje zgubiony, albo porzucony ze względu na za
    > małą pojemność albo prędkość (takich mam w szufladzie kilka - wszystkie
    > sprawne).

    Nie lepiej używać ich jako readyboost?

    > Równie dobrze możesz straszyć końcem świata - też kiedyś nastąpi.

    21 grudnia 2012? Chodź według kalendarza majów będzie w 2011 i nie koniec w
    takim sensie, jakim rozumiemy, ale to już OT.

  • 58. Data: 2009-08-17 10:51:23
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    > 21 grudnia 2012? Chodź według kalendarza majów będzie w 2011 i nie koniec
    > w takim sensie, jakim rozumiemy, ale to już OT.

    Tym bardziej nie należy się przejmować żywotnością penów, one dotrwają do
    2012 ;-)

    Jacek W.

  • 59. Data: 2009-08-17 11:16:09
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl> naskrobał/a w

    > Tym bardziej nie należy się przejmować żywotnością penów, one
    > dotrwają do 2012 ;-)

    Jak którys przetrwa, to burze słoneczne z 2013 je wyzerują.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 60. Data: 2009-10-10 12:36:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Jacek W. pisze:
    > Skon~cz ju? z t? ograniczon? liczb? cykli zapisu.
    > U?ywamy penów od pocz?tku ich istnienia i jeszcze sie^ nie przytrafi^(3)o aby
    > który? pad^(3) od przekroczenia magicznej liczby zapisów.

    Wniosek: nie używacie ich tak intensywnie, jak robi to system
    plików NTFS.

    Mnie też jeszcze żaden pen-drive nie "padł" z powodu przekro-
    czenia liczby zapisów. Ale też staram się nie zapisywać danych
    bez sensu zbyt często.

    PS. Włącz MIME, bo wysyłasz nieczytelne śmieci.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |