  • 1. Data: 2009-07-20 12:55:36
    Temat: [Absurd] podwójny kabel USB
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Jakieś pół roku temu kupiłem sobie dysk zewnętrzny 2,5'. Z dyskiem dostałem
    podwójny kabel USB, czyli z jednej strony jest wtyczka mini-USB (do dysku)
    a z drugiej dwie wtyczki USB (do komputera, ewentualnie innych urządzeń).
    Po pół roku używania doszedłem do wniosku, że warto kupić drugi taki
    podwójny kabelek USB. I tu spotkało mnie coś, co wyjątkowo mnie zaskoczyło.
    Otóż takich kabli nie da się kupić... Nie ma ich na Allegro, na innych
    aukcjach, w sklepach internetowych. Towarzysz Google pokazuje, że wielu
    ludzi pyta się o nie a one po prostu są niedostępne. Ludzie otrzymują
    pojedyncze sztuki wraz z zakupem dysków. Toż to jakiś absurd. Kabel ten
    jest śmiesznie prosty w budowie a mimo to praktycznie nigdzie nie można go
    dostać. Jeszcze raz przypomnę, że chodzi o kabel USB do podłączania
    zewnętrznych dysków twardych 2,5'.
    Jakby ktoś przypadkiem znał miejsce gdzie taki kabel można kupić, proszę o
    info.

    --
    - Kucing -

  • 2. Data: 2009-07-20 13:06:05
    Temat: Re: [Absurd] podwójny kabel USB
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-20 14:55, Użytkownik Kucing napisał:

> [...]
    > zewnętrznych dysków twardych 2,5'.
    > Jakby ktoś przypadkiem znał miejsce gdzie taki kabel można kupić, proszę o

    Kolega zgubił mi tego typu kabelek.
    Skończyło się wymianą obudowy, kabelka luzem nie znalazłem.
    Ewentualnie kup kabel dwu ogoniasty ale oczywiście bez gwarancji
    że zadziała.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-07-20 13:10:04
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:06:05 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > Skończyło się wymianą obudowy, kabelka luzem nie znalazłem.
    > Ewentualnie kup kabel dwu ogoniasty ale oczywiście bez gwarancji

    Zwykły nie zadziała. Sprawdzałem. Dysk musi mieć po prostu odpowiednie
    zasilanie a z jednego portu USB z kompa tego zasilania nie wyciągnie,
    potrzebne są więc dwie końcówki po stronie kompa i jedna mini-końcówka po
    stronie dysku. W sumie 3 :) No i jest dokładnie jak piszesz. Takich
    kabelków nie można znaleźć, chociaż z technicznego punktu widzenia
    wykonanie ich jest banalne. Ciekaw jestem dlaczego nikt ich nie
    sprzedaje... Czyżby mała popularność zewnętrznych dysków? Czyżby wszyscy
    dzisiaj używali pendrive'ów?

    --
    - Kucing -

  • 4. Data: 2009-07-20 13:13:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> writes:

    > dostać. Jeszcze raz przypomnę, że chodzi o kabel USB do podłączania
    > zewnętrznych dysków twardych 2,5'.

    Taki?

    http://www.kabelki.eu/product_info.php?cPath=41&prod
    ucts_id=619
    http://www.hama.pl/portal/articleId*126968/action*25
    63
    http://diolut.pl/product_info.php?products_id=2017

    MJ

  • 5. Data: 2009-07-20 13:22:22
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:13:56 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Taki?

> [...]

    No i zabiłeś mi ćwieka Michał. Dokładnie o takie mi chodzi. Dzięki. Ale nie
    zmienia to faktu, że w sklepach komputerowych (w tym tych wielkich typu
    Media Markt, Electroworld, Saturn, Euro itp.) naprawdę takich kabli nie ma.
    W większości sklepów internetowych, na Allegro również. Nie wiem skąd znasz
    adresy, które mi podałeś (jeszcze raz dzięki!) ale musisz uwierzyć na
    słowo, że te kable są bardzo trudno dostępne.

    Tak czy owak sprawa rozwiązana.

    --
    - Kucing -

  • 6. Data: 2009-07-20 13:23:38
    Od: Jacek Madaj <j...@i...com.pl>

    http://www.hama.pl/portal/articleId*126968/action*25
    63;jsessionid=12C9566498565139C089C721F4779124.tomca
    t_pl_lin33

    mam nadzieję, że link się nie rozleci.

    Jacek

  • 7. Data: 2009-07-20 13:33:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> writes:

    > Nie wiem skąd znasz adresy, które mi podałeś

    Googla użyłem. Fakt, że chwilkę trzeba popracować, pierwsze zapytanie
    nic nie znalazło.

    MJ
    PS. Na allegro jest dziś podobny kabel, ale z większą wtyczką (nie
    mini).

  • 8. Data: 2009-07-20 13:48:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kucing"
> [...]
    >jest śmiesznie prosty w budowie a mimo to praktycznie nigdzie nie można go
    >dostać. Jeszcze raz przypomnę, że chodzi o kabel USB do podłączania

    Dodajmy, że "śmiesznie prosty w budowie" oznacza, że jest szansa, że
    kontroler USB trzymający się specyfikacji spuści go na szczaw i nie da
    prądu tyle, ile byśmy oczekiwali.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I WILL FINISH WHAT I STA(Bart Simpson on
    .\....@e...eu.org.\.\. chalkboard in episode 8F05)

  • 9. Data: 2009-07-20 14:48:58
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    > Taki?
> [...]

    tez przerabialem temat

    ostatni link ma sens, tylko kabelek wyglada dosyc cienko ;)

    a zamiast dwoch pierwszysch warto kupic sobie za grosze obudowe
    sony vaio na ide - kabelek jest solidny a na allegro zaczynaja
    sie od 20,90 z dostawa

    http://www.allegro.pl/search.php?string=usb+vaio&cha
    nge_view=1&order=d&change_view=1

  • 10. Data: 2009-07-20 15:03:28
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    RadoslawF <r...@g...pl> w wiadomości
    <news:h41g0s$vbj$1@node1.news.atman.pl> napisał/a:

    > Kolega zgubił mi tego typu kabelek.
    > Skończyło się wymianą obudowy, kabelka luzem nie znalazłem.

    Szanujące się obudowy (p. np. welland - ale nie ten z "obcego" ;) ) mają
    gniazdo na zasilanie z zasilacza, wówczas można stosować standardowy
    "pojedynczy" kabel usb.
    Fakt, że np. wspomniany welland nie dodaje takich zasilaczy do obudów, co
    nie znaczy, że na pewno nie można ich kupić lub dopasować jakiś (w moim
    przypadku pasuje akuratnie - specyfikacją zasilania i wtyczki - zasilacz od
    aktywnego huba usb wellanda - ciekawe, czemu ;)

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    "Biada wam, wykształciuchy i szanowani obywatele, obłudnicy! Bo podobni
    jesteście do grobów pobielanych, które z zewnątrz wyglądają pięknie, lecz