  • 11. Data: 2016-07-19 12:38:15
    Temat: Re: świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?
    Od: p...@g...com

    --Dzieki papierowi wiesz co tak naprawde kupujesz.

    Nonsens jak juz powyzej wieloktrotnie wspomniano

    -- I wywnioskować czy wogóle jakikolwiek wniosek z tego płynie czy tak naprawde dalej
    nic nie wiadomo.

    tankuje síe na stacjach sieciowych i omija reszte

    P.

  • 12. Data: 2016-07-20 00:30:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 19 Jul 2016 02:38:02 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    niespelniajacego norm ? ciekawa koncepcja naprawde :-)

    > Normy normami, a jakość tego co kupujesz zazwyczaj jest sporo lepsza od norm.
    > Tyle że możesz kupić coś co mieści się w lepszych 10% normy albo cos co ma jakość z
    90-tego procenta. Dzieki papierowi wiesz co tak naprawde kupujesz.

    Benzyna to nie wołowina żeby była lepsza/gorsza/świeża czy jakaś tam inna.
    Są dość precyzyjne normy które paliwo spełnia, albo przynajmniej
    teoretycznie powinno, a na pewno papier który dostaniesz na stacji będzie
    mówił że normy spełnia bo musi - inaczej nie mogłoby trafić na stację.

    Są pewne pogarszacze czy składniki których im mniej tym lepiej
    (biokomponenty), ale ich ilość również reguluje norma i prawo i muszą być i
    koniec.

    A czy po drodze ktoś robił z tym paliwem jeszcze jakieś cuda żeby je
    rozmnożyć, to tak nie wiadomo, a na pewno nie ma tego w papierach które
    zobaczysz.
    Tak jak i tego czy zbiornik jest regularnie czyszczony, czy filtry
    wymieniane i czy pompy nie sypią metalowymi trocinami.
    A najbardziej tego czy dystrybutor Cię nie strzyże nabijając kilka procent
    więcej niż tankujesz.

    > No i można by zrobić sobie runde po stacjach i porównać czy na markowej masz lepsze
    paliwo niż na innej markowej lub niemarkowej.

    Raczej masz to samo.
    Ilość producentów paliwa w Polsce jest chyba bardzo niewielka i każdy
    produkuje to samo.

    > Bez papiera lejesz w ciemno i tylko po tym jak silnik pracuje możesz cokolwiek
    powiedzieć.

    I tak lejesz w ciemno.
    Jedynie można się kierować tym, że duże koncerny być może lepiej pilnują
    swojego paliwa przed ludźmi którzy chcieliby je podmienić na jakieś
    wynalazki alchemików niż mały prywaciarz który sam może być alchemikiem.

    Zasady na pewno tu nie ma, ale jak inspekcja sprawdza stacje, to problem z
    trzymaniem norm mają zazwyczaj jakieś małe, niesieciowe.

  • 13. Data: 2016-07-20 11:30:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości

    >Benzyna to nie wołowina żeby była lepsza/gorsza/świeża czy jakaś tam
    >inna.

    ponoc potrafi sie zepsuc, i to raptem w pare miesiecy.
    Co po trochu potwierdzam.

> [...]
    >będzie
    >mówił że normy spełnia bo musi - inaczej nie mogłoby trafić na

    Co prawda to prawda.

    >Są pewne pogarszacze czy składniki których im mniej tym lepiej
    >(biokomponenty), ale ich ilość również reguluje norma i prawo i muszą
    >być i
    >koniec.

    Ja sie juz pogubilem ile ich musi byc, ale na Tesco byla niedawno
    reklama - paliwo dobre, bezpieczne, tanie - bo nie zawiera
    biokomponentow :-)

> [...]
    >wymieniane i czy pompy nie sypią metalowymi trocinami.
    >A najbardziej tego czy dystrybutor Cię nie strzyże nabijając kilka

    http://www.lublin112.pl/skontrolowano-stacje-paliw-s
    prawdzano-tankujemy-tyle-pokazuja-wyswietlacze/
    Danych nie podano - wiec nie wiadomo czy to bylo glownie ponizej 1%,
    czy blizej 5%.

    https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/gospodarka/nik-o-
    legalizacji-i-kontroli-dystrybutorow-na-stacjach-pal
    iw.html

    >Raczej masz to samo.
    >Ilość producentów paliwa w Polsce jest chyba bardzo niewielka i każdy
    >produkuje to samo.

    Ponoc ilosc tirow wiozacych ON z Niemczech rosnie lawinowo.

    J.

  • 14. Data: 2016-07-20 12:16:05
    Od: p...@g...com

    --> Ponoc ilosc tirow wiozacych ON z Niemczech rosnie lawinowo.

    przy kursie 4,4 za euro ? skad te rewelacje ? zasadniczo rafineria w Schwedt
    obsluguje zachodniopomorskie np BP i tyle

    P.

  • 15. Data: 2016-07-20 12:31:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--> Ponoc ilosc tirow wiozacych ON z Niemczech rosnie lawinowo.
    >przy kursie 4,4 za euro ? skad te rewelacje ? zasadniczo rafineria w
    >Schwedt obsluguje zachodniopomorskie np BP i tyle

    Z telewizji, ale czy nie z TVN ... nie pamietam.

    Dziennikarze nawet "sledztwo" podjeli, pojechali za cysterna do ON
    (odpowiednie oznaczenia sa z tylu) i dojechali do niemieckiej
    rozlewni, gdzie wiecej takich cystern czekalo.

    Kurs ? Ropa tak czy inaczej zagraniczna, za dolary kupowana.

    Byc moze chodzi o przekret na VAT/akcyzie.

    Proceder ponoc stary
    http://moto.onet.pl/tanie-paliwo-wjezdza-cysternami-
    jak-dzialaja-gangi-w-polsce/4gk0e

    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-07-19/wyludz
    ili-500-mln-zl-z-podatku-vat-szef-gangu-zatrzymany/
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Handlowali-niele
    galnym-paliwem-sprowadzali-ponad-200-cystern-tygodni
    owo-n102939.html

    Tym razem zakladam, ze paliwo dobre, bo z normalnej niemieckiej
    dystrybucji.
    Albo i nie
    http://www.rp.pl/Kraj/160629805-Lewe-paliwo-z-Niemie
    c.html

    Sa tez i inne "produkcje"
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,32-tysia
    ce-litrow-trefnego-paliwa-mieli-cysterny-rurociag-i-
    podziemne-zbiorniki,205017.html
    http://tvn24bis.pl/tech,80/falszywy-olej-napedowy-na
    -opolszczyznie,647980.html
    http://www.nto.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-region
    u/a/opolski-producent-rozpuszczalnika-sprzedawal-go-
    na-stacje-jako-olej-napedowy,10160794/

    J.

  • 16. Data: 2016-07-20 12:41:00
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 lipca 2016 12:31:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    -opolszczyznie,647980.html
    > http://www.nto.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-region
    u/a/opolski-producent-rozpuszczalnika-sprzedawal-go-

    Szczyt podejrzliwości:
    Sprawdzić w którą strone to paliwo tymi cysternami jedzie :)