  • 1. Data: 2016-07-17 22:01:18
    Temat: świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?
    Od: s...@g...com

    Czy mozna jako klient detaliczny prosić o jakis dokument świadczący o jakości
    sprzedawanego paliwa na dowolnej stacji?

    Cos mi sie po głowie kołacze że stacje takie cos powinny posiadać do każdego
    transportu paliwa ale nie jestem pewien czy jako szary robaczek mogę poprosić o
    pokazanie tego dokumentu i zerknięcie na to jaką jakość ma paliwo.
    Np. ilość siarki itp.

  • 2. Data: 2016-07-17 22:23:17
    Temat: Re: świadectwo jakości paliwa - do wglądu na stacji?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 17.07.2016 o 22:01, s...@g...com pisze:
> [...]
    pokazanie tego dokumentu i zerknięcie na to jaką jakość ma paliwo.

    Kiedyś gablotce za szkłem przy drzwiach na jakiejś małej stacji
    widziałem dokument sprzed 2 dni z parametrami paliwa z ostatniej
    dostawy. Prawdopodobnie po każdej dostawie na każdej stacji takie coś
    mają "pod ręką" a czy muszą i chcą okazywać, to już inna sprawa.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2016-07-17 23:32:32
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-07-17 o 22:01, s...@g...com pisze:
> [...]
    pokazanie tego dokumentu i zerknięcie na to jaką jakość ma paliwo.

    możesz, mają, parę razy zdarzyło mi się pytać o nie przy tankowaniu ON w
    sezonie jesienno-zimowym, aby sprawdzić temperaturę mętnienia/blokady
    filtra. Tylko o to najlepiej pytać w godzinach "pierwszej zmiany", bo
    wieczorową albo nocną porą zazwyczaj standardową odpowiedzią obsługi
    jest "tak, mamy, ależ oczywiście można zobaczyć, ale jest u kierownika w
    biurze/biurku/szufladzie, a jego teraz nie ma, bardzo proszę przyjechać
    w godzinach 8-15 jak będzie kierownik.."

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2016-07-18 09:53:11
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 23:32:35 UTC+2 użytkownik Michał Baszyński napisał:
> [...]
    > biurze/biurku/szufladzie, a jego teraz nie ma, bardzo proszę przyjechać
    > w godzinach 8-15 jak będzie kierownik.."

    Dziękuję za informację :)

    Łukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2016-07-18 09:54:00
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 22:24:24 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:
> [...]
    > dostawy. Prawdopodobnie po każdej dostawie na każdej stacji takie coś
    > mają "pod ręką" a czy muszą i chcą okazywać, to już inna sprawa.

    Dzieki za info. Następnym razem sobie podpytam :)

    Łukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2016-07-18 11:55:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >transportu paliwa ale nie jestem pewien czy jako
    >szary robaczek mogę poprosić o pokazanie tego dokumentu i zerknięcie

    Poprosic zawsze mozesz, najwyzej nie dostaniesz.
    Tylko cos mi sie widzi, ze :
    -pojedynczej cysterny nikt nie bedzie badal, bedzie badal "partie"
    gdzies w rafinerii,
    -to co przyjedzie nie musi miec nic wspolnego z tym co zbadano ...

    J.

  • 7. Data: 2016-07-18 12:03:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Tylko cos mi sie widzi, ze :
    > -pojedynczej cysterny nikt nie bedzie badal, bedzie badal "partie" gdzies

    Zależy jaki magazyn paliw. Normalne magazyny badają i na "wjeździe" i na
    "wyjeździe".

    > -to co przyjedzie nie musi miec nic wspolnego z tym co zbadano ...

    Oczywista oczywistość. W czasie transportu różne cuda się zdarzają.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-07-19 08:18:39
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 11:55:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Tylko cos mi sie widzi, ze :
    > -pojedynczej cysterny nikt nie bedzie badal, bedzie badal "partie"

    To raczej oczywiste. I na nic więcej nie liczę.

    > -to co przyjedzie nie musi miec nic wspolnego z tym co zbadano ...

    A to już może być inaczej bo nawet nie tyle oszukane co po prostu można wrzucić do
    pół pełnego zbiornika jeden transport z ładnym certyfikatem i sie pomiesza z
    poprzednim który certyfikat ma kiepski.
    W efekcie paliwo będzie tylko półdobre...

    Tu nawet nie trzeba mieć złych zamiarów aby mocno zamieszać między papierem a
    rzeczywistością...

  • 9. Data: 2016-07-19 11:19:21
    Od: p...@g...com

    oczekujesz ze producent ew. importer na pismie przyzna sie do paliwa niespelniajacego
    norm ? ciekawa koncepcja naprawde :-)

    ale nawet jesli Inspekcja Handlowa capnie kogos na goracym to skutecznosc rzadowego
    aparatu przemocy jest zenujaca:

    Z informacji uzyskanych z wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej wynika, że
    do 31 grudnia 2015 roku, w związku z ujawnionymi nieprawidłowościami w zakresie
    jakości paliw ciekłych w trakcie kontroli prowadzonych w 2015 r., skierowano do
    prokuratur 73 zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, z których
    dotychczas wszczęto dochodzenia w 48 przypadkach. Zakończono postępowania w 48
    sprawach, z których:
    - umorzono postępowania w 36 przypadkach z następujących powodów:
    ? brak znamion przestępstwa - 20,
    ? nie wykryto sprawcy - 11,
    ? znikoma szkodliwość czynu - 2,
    ? czynu nie popełniono - 3,
    - odmówiono wszczęcia postępowania w 9 sprawach,
    - 1 postępowanie warunkowo umorzono,
    - skierowano do sądów 2 akty oskarżenia.
    W pozostałych 25 sprawach zawiadomienia nie zostały jeszcze rozpatrzone przez
    prokuratury i sądy.

  • 10. Data: 2016-07-19 11:38:02
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 11:19:23 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > oczekujesz ze producent ew. importer na pismie przyzna sie do paliwa
    niespelniajacego norm ? ciekawa koncepcja naprawde :-)

    Normy normami, a jakość tego co kupujesz zazwyczaj jest sporo lepsza od norm.
    Tyle że możesz kupić coś co mieści się w lepszych 10% normy albo cos co ma jakość z
    90-tego procenta. Dzieki papierowi wiesz co tak naprawde kupujesz.
    No i można by zrobić sobie runde po stacjach i porównać czy na markowej masz lepsze
    paliwo niż na innej markowej lub niemarkowej.

    Bez papiera lejesz w ciemno i tylko po tym jak silnik pracuje możesz cokolwiek
    powiedzieć.

> [...]
    > - skierowano do sądów 2 akty oskarżenia.
    > W pozostałych 25 sprawach zawiadomienia nie zostały jeszcze rozpatrzone przez

    A to inna sprawa.
    Mnie raczej chodzi o głosowanie nogami.
    Zresztą najpierw muszę wiedzieć co w takim dokumencie jest umieszczone, potem jak to
    interpretować a potem porównać te dane między stacjami.

    I wywnioskować czy wogóle jakikolwiek wniosek z tego płynie czy tak naprawde dalej
    nic nie wiadomo.