  • 1. Data: 2016-07-17 16:24:31
    Temat: Renault Scenic - światła
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Tak z ciekawości...

    Czy to tylko ja mam pecha, czy coś jest nie tak z tym autem?

    Jeżdżę ostatnio dość dużo po Polsce i jak mijam te samochody, to każdy
    strasznie mocno świeci (ostatnio 4 szt. w przeciągu 2 dni). Dlatego się
    zdziwiłem i zwróciłem na to szczególną uwagę.

    Nie wiem, czy to taki zbieg okoliczności, czy co?

    Czy te wewnętrzne światła, to światła mijania czy drogowe (długie), bo
    każdy z tych 3 miał włączone właśnie te wewnętrzne.

    http://pokazywarka.pl/y6e3l4/

    W ogóle ostatnio mam wrażenie, że bardzo dużo aut jeździ na mocniejszych
    niż kiedyś światłach. Czy to tylko moje oczy, czy coś jest na rzeczy?

    Pozdro

  • 2. Data: 2016-07-18 11:09:46
    Temat: Re: Renault Scenic - światła
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-07-17 16:24, twistedme wrote:

> [...]
    > zdziwiłem i zwróciłem na to szczególną uwagę.
    >
    > Nie wiem, czy to taki zbieg okoliczności, czy co?

    moze tyl im nisko siedzi, np. sa zaladowane wakacyjnie?

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2016-07-18 15:37:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-17 o 16:24, twistedme pisze:

    > W ogóle ostatnio mam wrażenie, że bardzo dużo aut jeździ na mocniejszych
    > niż kiedyś światłach. Czy to tylko moje oczy, czy coś jest na rzeczy?

    Nie tylko tobie tak się wydaje, w każdym razie mi też.
    Ludzie kupują na allegro żarówki "SUPER BRIGHT 100% więcej światła" itp.
    wynalazki, przeważnie wkładają je do starych BMW, ale nie tylko.
    Na przeglądzie takie rzeczy powinny być wyłapywane. Ale diagnostom nie
    chce się tego robić z różnych względów. Policja też mało się czepia. Do
    tego dochodzi nasilająca się plaga przednich świateł z Wielkiej Brytanii
    lub USA, które świecą w oczy oraz po prostu przekrzywionych, źle
    ustawionych świateł. Na jesieni i zimą robi się dokuczliwie, przydaje
    się lusterko z automatycznym przyciemnianiem, ale tylko częściowo chroni
    przed oślepianiem.

  • 4. Data: 2016-07-18 18:04:26
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 17 Jul 2016 16:24:31 +0200, twistedme <t...@o...pl> wrote:

    >Czy te wewnętrzne światła, to światła mijania czy drogowe (długie), bo
    >każdy z tych 3 miał włączone właśnie te wewnętrzne.

    Drogowe.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 5. Data: 2016-07-18 22:38:18
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-07-17 o 16:24, twistedme pisze:

    > Czy to tylko ja mam pecha, czy coś jest nie tak z tym autem?

    Chłopie! Jechałeś kiedyś przed beemką? Ci to dopiero jakieś szrotowe
    światła mają. Nie wiem co za Niemiec to wymyślił, ale powinni spychać te
    auta z drogi. Jak oni przeglądy przechodzą? Znaczy się, może
    zaprojektowali je prawidłowo, a to dilerzy wciskają w salonach "Burak
    pakiet: Światła przeciwlotnicze".

    Bóg mi świadkiem, że kiedyś wku***ą mnie do tego stopnia, że sobie
    lustro zamontuje w tylnej szybie (PS. to legalne?).

  • 6. Data: 2016-07-19 08:31:35
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 18:04, j...@i...pl pisze:

    > Drogowe.

    A... no to już wiadomo, może tam jakoś specyficznie włącza się te
    światła, że można się pomylić?

    Trochę dziwny zbieg okoliczności :)

  • 7. Data: 2016-07-19 08:36:50
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 15:37, Poldek pisze:

    > Nie tylko tobie tak się wydaje, w każdym razie mi też.

    Uff :)

    > Ludzie kupują na allegro żarówki "SUPER BRIGHT 100% więcej światła" itp.
    > wynalazki, przeważnie wkładają je do starych BMW, ale nie tylko.

    Też tak sobie właśnie myślałem, bo swego czasu miałem jakiś problem z
    przepalającymi się żarówkami i pomyślałem, że może kupię jakieś lepsze,
    wszedłem na allegro, a tam właśnie bardzo dużo ofert typu, jak napisałeś
> [...]

    > chce się tego robić z różnych względów. Policja też mało się czepia. Do
    > tego dochodzi nasilająca się plaga przednich świateł z Wielkiej Brytanii

    A no właśnie. Ostatnio tu był jakiś link do filmu, gdzie zatrzymali
    faceta i przyczepili się do świateł, że amerykańskie, bo "symetryczne"
    czy "niesymetryczne" nie pamiętam już. To jacyś głupi ci Amerykanie, że
    chcą być oślepiani? O co w tym chodzi?

    oraz po prostu przekrzywionych, źle
    > ustawionych świateł. Na jesieni i zimą robi się dokuczliwie, przydaje
    > się lusterko z automatycznym przyciemnianiem, ale tylko częściowo chroni
    > przed oślepianiem.

    No mam, ale to też tyczy się aut jadących w moim kierunku, i te mnie
    bardziej drażnią.

  • 8. Data: 2016-07-19 08:39:01
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 08:31, twistedme pisze:

    > A... no to już wiadomo, może tam jakoś specyficznie włącza się te
    > światła, że można się pomylić?
    >
    > Trochę dziwny zbieg okoliczności :)

    Kiedyś interesowałem się światłami dziennymi i jest taki sposób, żeby
    właśnie przerobić światła drogowe na dzienne. Świecą one wtedy z
    mniejszą mocą, niby... Może to jakieś nieudane przeróbki.